Paard verkocht en verwaarloosd *wat nu*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: Paard verkocht en verwaarloosd *wat nu*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:02

Ik blijf het toch dom vinden dat je een paard naar een andere eigenaar laat verhuizen, terwijl die niet het volledige bedrag heeft betaald en dan nog eens maanden gaat wachten voordat je actie onderneemt. (en ze heeft eigenlijk tot nu toe niet eens actie ondernomen) Of je gaat zelf het paard direct na de melding dat die 800 euro er niet was ophalen of als je dat niet durft, stap je naar de politie en doet aangifte. Maar je gaat toch niet tot november afwachten? Ik zou toch wel willen weten waarom de vriendin niet eerder in actie is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:03

Tuurlijk wil die koper niet meer betalen, die doet alles om zo goedkoop mogelijk aan paarden te komen die vervolgens worden ingezet om haar brood mee te verdienen. Als ze inderdaad het paard als het hare wil beschouwen moet ze die overige 300 ook betalen want als eigenaar draai je zelf op voor wat zij noemt achterstallig onderhoud, zo heeft ze het dier ook gekocht.
Maar omdat bekend is om wie het gaat, ga het alsjeblieft hogerop zoeken en speel het eerst via de politie en vervolgens, via de rechtsbijstandverzekering en schroom je niet om het verhaal op de daarvoor bestemde site open en bloot neer te zetten, TS!!!!

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:07

Buiten dat ik ook niet snap dat je hem daar weg wilt hebben (zo te horen heeft hij het daar echt goed) geloof ik wel dat je dit kunt aanvechten.
Meneer kan niet op eigen houtje beslissen dat hij de verkoper geen geld meer schuldig is.
Ziektes die ook bij de eigenaresse niet bekend waren en niet zichtbaar zijn kan hij niet op terugkomen (de bloedworm).
Verder is het mooi dat hij zelf zegt dat hij 1000 euro had moeten betalen, maar schijnt hij dus ook te liegen door aan te geven dat hij al 700 betaald zou hebben.
getekende bewijzen van zijn betalingen of bankafschriften zouden in deze heel hulpzaam zijn.
Ga anders eens naar een rechtswinkel, daar helpen ze je vast wel verder.
Verder, als je reageert doe dat alleen per aangetekende brief en bewaar het verzendbewijs goed.
Ik snap ook niet vanwaar er zolang gewacht is. Daar had ik dus echt meteen werk van gemaakt, denk dat dit je zaak ook echt minder sterk maakt mocht er die een komen.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:08

heb zelf ook een vermoede om wie het gaat .

en idd zou dat pard daar iig zo snel mogelijk weghalen .
jammer dat het allemaal zo laat pas gaat gebeuren voor het dier maar beter laat dan nooit .

succes ermee iig en hoop dat je vriendin het paardje snel terug heeft .

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:09

Als je vriendin zo begaan met haar paard is, dan zou ik die 200 euro aan de koper teruggeven (hoewel die er geen recht op heeft), zodat de koop ongedaan is en het paard terughalen. De koper had immers ook het paard direct terug kunnen brengen toen het niet aan zijn/haar eisen voldeed en kan niet na maanden pas reageren. Heeft je vriendin eigenlijk voorgesteld om het paard terug te nemen? Heeft ze überhaupt wel iets gedaan, want zelfs dit topic start jij voor haar op.
Laatst bijgewerkt door Jol1 op 21-11-08 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN

klinkt niet fijn en zoiezo al met die betaling niet! laat je vriendin er zeker werk van maken!

Liezel1

Malafide koper of niet, waar ik op afhaak is het punt van die rug...
Er is een "koopcontract" getekend, de koper had een bepaalde prijs moeten betalen en de verkoper had volgens het "contract" een gezond paard af moeten leveren..
Zowel koper als verkoper hebben zich niet aan de afspraken gehouden. De koper geeft nu aan de rest van het bedrag niet te willen betalen, het paard heeft een gebrek..

Als je hier een zaak van wil maken gaat dit denk ik stranden op redelijkheid en billijkheid, met het niet betaalde bedrag aan compensatie voor de gebreken, waarvan de verkoper in het "contract" had gezegd dat ze er niet waren.
Dat het paard nu verwaarloosd wordt, staat daar los van en is niet civiel maar strafrechtelijk met tussenkomst van instanties op te lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:10

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:15

Het is wel duidelijk dat wij hier niet het hele verhaal horen Lachen

Dan wordt het lastig om er wat over te zeggen en komen er verkeerde conclusies.

Ik denk dat als ze het paard terug halen de huidige eigenaresse ook een goed punt heeft mbt de betaling ivm alle dierenartskosten.

Mursey

In dat geval zou ik heel rap actie ondernemen.
Jammer dat ze blijkbaar wel heel goed met pen en papier is.
Succes!

Anoniem

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:30

Overigens zegt het op naam staan van papieren van een paard niet dat het ook de officiele eigenaar is (wat zij pretendeert in haar brief).
Ik heb echt met verbazing een gedeelte van die verhalen zitten lezen.
Dat mens is echt niet goed in haar hoofd..
Hopelijk wordt er snel actie ondernomen en krijg je het paard snel weg daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:32

Echt, dat mens heeft geen poot om op te staan maar ze probeert iedereen af te bluffen en helaas lukt haar dat nog hier en daar.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:33

Maar die persoon uit de link heeft tenminste wat gedaan en het paard opgehaald, dat had de vriendin van TS toch ook kunnen doen? Ik vraag me af of de verkoper sowieso wel zin heeft om het paard terug te nemen/krijgen. Ik krijg nu het idee dat TS meer met het probleem in haar maag zit dan haar vriendin. Ik heb nu nog steeds niet gelezen waarom de verkoper geen actie onderneemt of heeft ondernomen. Je kunt nu wel over de koper klagen, maar de verkoper gedraagt zich toch ook wel vreemd. En dat verhaal van die rug snap ik ook niet helemaal. Dat zet je dan toch ook op papier?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:35

@Suleilitha, kun je antwoord geven op de vraag waarom de verkoper zo'n afwachtende houding aanneemt en helemaal niets doet als het zo'n probleem voor haar is? De koper zit dan wel fout, maar als de zaak voor de rechter komt, dan is toch de eerste vraag welke stappen de verkoper heeft ondernomen. En tot nu toe zijn er dat niet veel.....

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:36

Zo dan.. heb het hele topic doorgelezen.

Ts, waarom zet je dit niet gelijk in je beginpost? Scheelt een heel hoop onbegrip en onduidelijkheid Ja.

Ben blij dat nu duidelijk is over wat we praten en over wie.

Wat ik nu begrijp is dat wat in de brief staat waarschijnlijk onzin is en er helemaal geen da bij is geweest en wordt de worminfectie als oorzaak van de magerheid aangedragen. Mooie dekmantel opzich, maar in kader van deze verhalen waarschijnlijk absoluut onzin Ja.

Meis, ik zou zeggen, koppel vanavond nog die trailer achter een auto en ga het paard ophalen. En dan hoop ik voor je dat het paardje nog leeft en opgeknapt kan worden Ja. Want zo te lezen in alle verhalen is dat ook nog maar de vraag.

Houd ons op de hoogte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:41

Jol1 schreef:
@Suleilitha, kun je antwoord geven op de vraag waarom de verkoper zo'n afwachtende houding aanneemt en helemaal niets doet als het zo'n probleem voor haar is? De koper zit dan wel fout, maar als de zaak voor de rechter komt, dan is toch de eerste vraag welke stappen de verkoper heeft ondernomen. En tot nu toe zijn er dat niet veel.....

Jol deze persoon is er een ware meester in om met name jonge meiden te intimideren. Het verschil is dat ik weet over wie het gaat en jij waarschijnlijk (nog) niet of de persoon zegt je gewoon niks.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:46

@Suleilitha, in de link die hier stond, werd vermeld dat die persoon het paard ging ophalen, dus dat is wel degelijk mogelijk. Je zou als je een jonge meid bent en gemakkelijk te intimideren bent, je vader, oom, of een ander persoon mee kunnen nemen die wel stevig in zijn of haar schoenen staat. Mogelijkheid 3 is dat je naar de politie stapt. Maar zover ik nu uit het hele verhaal opmaak, heeft ze nog niets gedaan dus dat is wel heel gemakzuchtig.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:47

Ik vraag me af of het opaheln van het paard in dit stadium de vriendin van de TS niet meer kwaad dan goed doet...
De pest is dat dat "contract" ook van geen kant deugt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:47

Jol nogmaals, je hebt er geen idee van wie ze voor zich hebben.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 00:54

Waarom is ze dan niet naar de politie gestapt als ze niets durft? Kom op zeg dat andere meisje heeft haar paard toch ook zo opgehaald? Is zij dan een karatekampioene ofzo? De verkoper heeft niet eens iets geprobeerd! Ook snap ik nog steeds niet waarom ze niet eerder achter haar geld aangegaan is. Kortom ik begrijp dit hele verhaal niet en ik vrees dat ik het niet ga begrijpen ook. Desnoods trommel je je hele familie en vriendenkring op en rijdt naar dat mens om je paard te halen, maar blijf niet op je luie gat zitten. (nu heb ik het over de verkoper niet over de TS) Wil die vriendin eigenlijk haar paard wel terug?

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 00:58

Het enige wat ik hier even toe wil voegen is dat ik hier al de hele avond zit en namens mijn vriendin aan het tikken ben. Ze is dyslectisch en ik weet dat het beeld van een persoon dan vaak heel anders wordt, vooral onder de bokkers. Ik zeg niet dat mijn nederlands speelfoutloos is, maar het is iets duidelijker.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:06

@Katie1989, als je namens je vriendin tikt, waarom geeft ze dan geen antwoord op mijn vragen? In ieder geval welterusten voor vanavond en ik wens jullie veel wijsheid toe. Zaken lossen zich nu eenmaal niet vanzelf op. Hier op bokt kun je alleen advies krijgen, maar jullie zullen zelf iets moeten ondernemen en als jullie dat niet willen, zal je je bij de zaken neer moeten leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:08

Tjonge jonge Jol, dus dat paard moet daar maar creperen? Of ben je annex met die persoon?

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 01:23

Paletka voor;

Afbeelding

Paletka na;

Afbeelding

Afbeelding