Ik denk dat bij jouw ponies het niet gaat lukken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
cissy schreef:ik vraag me af wat er zou gebeuren als je aangehouden wordt met 2 pony's in een 1,5 paards trailer en wat de verzekering zou zeggen als er een ongeluk gebeurt....
markies schreef:Ik zou absoluut niet het risico lopen om 2 paarden in een 1,5 paards trailer te zetten.... dit is onnodig risico nemen!
stefje schreef:Tja gevoelsmatig zeg ik nee... Maar je hebt gelijk Ikke, ik heb eigenlijk geen flauw idee. Ben benieuwd of dit nou bij wet verboden is.. Ik zou echter nooit over maximale vermogens heen gaan, ik zie genoeg mensen om me heen daar erg 'soepel' mee omgaan (vnl. een te zware trailer achter een auto) want als het goed gaat gaat het goed, en als het niet goed gaat heb je gewoon niets in de reserve over qua krachten, capaciteit.
suleilitha schreef:Als ze je aanhouden denk ik niet eens dat ze er iets van zeggen, de gemiddelde agent weet het verschil niet eens...
ook politie mensen zitten wel eens te slapen tijdens de les....Citaat:Nee, dat denk ik ook niet. Want wij hebben gelukkig ook helemaaaaaaaaal geen lessen over de verkeerswetten/regels en voertuigeisen gehad
friesiszwart schreef:Nee een 1,5 paards is voor 1 paard of paard met veulen en niet voor 2 paarden.
semenamy schreef:Nee ook nooit gedaan, zelfs mijn merrie destijds met veulen gingen gewoon beide in een twee paards trailer gewoon met tussenschot, hou er niet van om onnodige risico's te nemen.
Geloof ook niet dat een anderhalf paards trailer gemaakt is om het gewicht van twee paarden\pony's te kunnen dragen?!
Mijn paarden zul je in elk geval nooit zo aantreffen!
friesiszwart schreef:Nee een 1,5 paards is voor 1 paard of paard met veulen en niet voor 2 paarden.
Eyck schreef:friesiszwart schreef:Nee een 1,5 paards is voor 1 paard of paard met veulen en niet voor 2 paarden.
Toch vind ik een 1.5 paards met merrie en veulen aardig krap!
ikke schreef:semenamy schreef:Nee ook nooit gedaan, zelfs mijn merrie destijds met veulen gingen gewoon beide in een twee paards trailer gewoon met tussenschot, hou er niet van om onnodige risico's te nemen.
Geloof ook niet dat een anderhalf paards trailer gemaakt is om het gewicht van twee paarden\pony's te kunnen dragen?!
Mijn paarden zul je in elk geval nooit zo aantreffen!
Onder een 1,5 paards liggen dezelfde 1000kg assen als onder een 2-paards. Het enige feitelijke verschil is de breedte van de trailer.friesiszwart schreef:Nee een 1,5 paards is voor 1 paard of paard met veulen en niet voor 2 paarden.
Op basis waarvan deze uitspraak??