vraag over een paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: vraag over een paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:15

huh?
foute topic blijkbaar sorry Bloos
Laatst bijgewerkt door Marigold op 03-11-08 09:17, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 09:16

ik denk dat de keuringskosten hoger zijn dan de aanschafprijs...
als je de merrie koopt gewoon er rekening mee houden dat ze "oud" is,recreatief mee rijden of een beetje dressuur....overigens kunnen de botten van dit paard er veel beter uitzien dan van een jong paard die al jong is begonnen met springen,leeftijd zegt niet altijd alles....wat het paard al heeft gedaan in z'n leven is belangrijker.
deze merrie zal niet versleten zijn misschien..
volgens mij is de prijs z'on beetje de slachtprijs.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:54

wie weet hebben ze niet alle nakomelingen op paardenfokken.nl geplaatst. Kan ook he!

Vind het wel een heldere merrie zo op het oog.

Edit: heb de stamboom goed bekeken, kan me niet voorstellen dat ze uit dit lijntje maar 2 veulens hebben gefokt. Of de merrie moet specifieke gezondheidsproblemen hebben gehad, maar dan hadden ze haar vast niet zo lang aangehouden (als het fanatieke fokkers zijn denk ik)

Maar goed, is natuurlijk gissen, je kan het beste even met de mensen bellen denk ik. Of even gaan kijken.

Boschher1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:25

Ik denk niet eens dat het een verkeerde prijs is, het paard is op leeftijd en daar is de prijs ook naar. Ik zou hem wel laten keuren, maar dat zou ik bij elk paard doen. Ik wens je succes bij je beslissing!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:30

De prijs is niet verkeerd maar probeer wel uit te vinden wat je nog kan doen met de merrie. Mocht ze een flinke ziektegeschiedenis hebben gehad en nu niet verzekerd zijn zou ik er niet aan beginnen. Paard kan niet meer de verzekering in en de kosten zijn voor jou. Die kosten kunnen aardig oplopen.
Succes met je beslissing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:31

Het is een keurmerrie en ik acuut argwaan krijgen als iemand mij een keurmerrie aanbiedt voor E 750,--. Of het moet al zijn dat het dier onvruchtbaar is maar dan vind ik het nog een vreemd verhaal. Grote kans dat dit een paard is wat iets mankeert, dus.

Edit: de info dat ze eenmaal een veulen heeft gehad is overigens niet juist want ze heeft er twee op de wereld gezet. De laatste alweer in 1999.

WowAmigo, ik vind het ook een beetje apart dat er maar twee veulens zijn geregistreerd en het is ook niet zo dat het aldoor in de sport heeft gelopen want eerlijk is eerlijk, L is ook maar L.

Normaliter kost een keurmerrie op leeftijd, waar je nog wel een nakomeling van zou kunnen fokken, toch meer dan E 750,--

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 14:17

Voor een paard van bijna 20 jaar geef je toch nooit meer dan 1000 EUR, keur of niet.

Of ligt dit aan mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 15:24

Lientjeds, er zit altijd nog een kans in dat, áls je zo'n dier drachtig zou kunnen krijgen, je er een duur veulen uit kunt fokken en dan heeft zo'n paard toch net wel ietsie pietsie meer waarde Knipoog

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:13

ja, maar ik vind dat er ook nogal veel ALS bij te pas komt... als je ze drachtig krijgt, als ze de dracht goed voldraagt, als het veulen gezond geboren wordt...

15 jaar om te fokken, ca va, 17 jaar om te fokken, ook nog, maar 20jaar en meer???

Zeker om zo'n merrie dan te verkopen, vind ik dat je als verkoper niet veel meer kan en mag vragen dan dit...

Nou ja, vragen staat vrij, dat weten we intussen al allemaal, en het is wat de gek ervoor geeft, dat de waarde van een paard bepaalt.

Maar ik zou zeker niet zeggen dat hier een vlieg op zit, gewoon dat deze verkopers beseffen dat een paard op zo'n leeftijd geen gouden paard meer is, ondanks goeie bloedlijnen....

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:33

Als je kijkt naar de kosten is 750 euro niet veel. Maar als je het vergelijkt met de leeftijd en wat je er eventueel nog mee zou kunnen en hoelang zou ik het er niet voor over hebben. Met dit paard fokken (met wat ik begrijp ooit 1 veulen op de wereld gebracht te hebben) zou ik achterwegen laten.

Persoonlijk zou ik er iets bijleggen (lees 500 tot 1000 euro) en je koopt er een leuk en jonger paard voor.