Dierenartsrekening wel of niet betalen bij onjuiste diagnose

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

creool

Re: Dierenartsrekening wel of niet betalen bij onjuiste diagnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:16

Helemaal niet betalen lijkt me ietwat lastig maar ik zou in ieder geval een gesprek met de DA aangaan. Ruzie maken hoeft niet, je kan heel vriendelijk zeggen: ik heb een rekening van u ontvangen terwijl uw diagnose niet correct bleek te zijn (refereren naar 2de DA). Ik heb hier een erg vervelend gevoel bij. Ik wil voorstellen dat ik uw gemaakte kosten (km + consult bijvoorbeeld) betaal en dat u de overige kosten voor uw rekening neemt.

Succes!

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 10:54

Ik heb gebeld!
Wel even een discussie gehad maar ik mocht deze rekening verscheuren en er zou een andere komen die wat lager uit zou vallen.
*gaat nu even klamme handjes afvegen Knipoog*

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:55

Wat goed van je! Neem aan dat je nu wel blij bent dat je het hebt gedaan Haha!
Fijn dat er een positief resultaat uit is gekomen Ja

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 10:57

BrittKitt schreef:
Wat goed van je! Neem aan dat je nu wel blij bent dat je het hebt gedaan Haha!
Fijn dat er een positief resultaat uit is gekomen Ja

ja, hihi, ben echt zo'n mietje daarin! Ik weet nog niet hoeveel er vanaf gaat, maar elk tientje is meegenomen en het is toch ook fijn om te horen dat het verstandig is geweest om toch een foto te laten maken terwijl hij het onnodig vond.

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:00

Goed gedaan!! Ben je stoerder dan je had bedacht!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 11:08

dapper hoor!!!

zie je wel, ze eten je niet op Haha!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 12:05

Goed gedaan! Wij hebben een keer een paard proberen te verkopen. We hadden in het contract staan bij goedkeuring kosten voor de koper en bij afkeuring kosten voor ons. De koper wilde voor een paard van 3000 gulden (voor een 12 jarige stamboek merrie L dressuur was dat weinig maar het ging ons vooral om het goede tehuis) een volledige keuring met foto's. Opzich begrijpelijk want ze had veel ellende gehad met haar vorige paard, en kon door de hoge veearts kosten van toen nu ook niet zoveel uitgeven aan een nieuw paard. Zijn koos de keuringsarts want die had haar met haar vorige paard vaak financieel gematst en die vertrouwde ze. Ons paard werd afgekeurd met een 3 en 4 op het hoefkatrol.
Vervolgens zijn we naar 3 andere veeartsen gegaan (waarvan twee die ook PROK mogen keuren). Die zouden haar op basis van de foto's alle drie goedkeuren, sterker nog het waren hardstikke goede foto's voor een 12-jarige. Bovendien was het 'hoefkatrol' dat ons op de foto bij de eerste veearts was aangewezen niet eens een hoefkatrol maar iets heel anders (wisten wij veel). Volgens het contract moesten wij de rekening betalen bij afkeuring. Wij hebben dit uiteindelijk niet gedaan, omdat ons paard door 3 andere veeartsen wel werd goed gekeurd. Later hoorde we ook dat de keuringsarts van de koper alles afkeurde, en dat hij zeker al zo'n 8 paarden had afgekeurd op de foto's en daar ook paarden tussen zaten die recent nog waren goedgekeurd door een andere DA. Het leek erop de de DA de keren dat hij de koper had gematst met haar vorige paard ze terug probeerde te verdienen ofzo. Wij hebben iig onze poot stijf gehouden en uiteindelijk niks betaald.
Natuurlijk wel een ander verhaal want dit was naar mijn idee gewoon liegen en oplichting, terwijl het bij natuurlijk meer om een fout of vergissing gaat. Goed dat je toen je het niet vertrouwde een second opinion hebt aangevraagd, zo zie je maar weer dat het nooit verkeerd is om achter een bepaald gevoel aan te gaan.