Steefjevos schreef:Het klinkt alsof je nog niet zoveel 'paardenervaring' hebt. Het lijkt me verstandig dat je, voordat je je eigen paard koop, in ieder geval wel paardrijles hebt genomen.
Je wilt een veulen kopen dat nog niets kan, je kan 'm wel laten inrijden door iemand anders, maar zij begrijpt het dan alsnog niet goed. Als je zelf nog moet leren rijden, kun je dat beter niet leren op een paard wat zelf ook nog van alles moet leren.
Ook moet je je realiseren dat je lang moet wachten als je een veulen koopt, dat lijkt misschien mee te vallen maar ik ken genoeg mensen die he twachten zat waren na 1,5 jaar.
Daarnaast kost een veulen ook al geld, het is niet zo dat je geld bespaard wanneer je een veulen koopt. De aankoop prijs is misschien wel lager dan van een volwassenpaard, maar je moet ook in acht nemen dat het onderhoud van een veulen gedurende 3,5 jaar ook heel wat kost.
Verder kan ik nog meer opmerkingen plaatsen, maar ik ben benieuwd wat je reactie hierop al is:)
Het lijkt me wel erg leuk voor je hoor, als je echt je eigen paardje kunt kopen:D
ja ik ben er inderdaad inmiddels wel overeens dat een veulen niet de geschikte optie is voor mij. ik dacht idd dat het een goedkope leuk optie was, maar omdat ik idd geen verstand heb van paarden. ik ga volgend weekend bij iemand kijken die een belg heeft om eens te kijken wat het allemaal inhoud. Voorlopig zal ik nog geen paard aanschaffen, de ervaring en het geld nog niet voor. ik ben nu alleen maar informatie in aan het winnen om zeker te zijn dat wat ik nu graag wil ook echt is wat ik wil.
Ik ben er wel overuit dat ik een paardje aan wil schaffen in de toekomst maar nog helemaal niet wat voor een paard. vind een belg erg mooi om te zien maar ook een tinker spreekt me wel erg aan.