Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maar wel realiteit!cissy schreef:De verlatingsangst en onzekerheid alsmede ongeduld spelen vaak een grote rol als een paard staat te trappelen in de trailer, verplaats je maar eens in het paard en bedenk dan eens wat je m aandoet. Hij moet van jou die enge trailer in, die schudt en wiebelt en je laat m dan ook nog eens alleen.....
gek he dat het dan eng is en je gaat trappelen om er weer uit te willen?
)
1x aanzetten, beestje volgde mooi, liet zich vastzetten en alles dicht doen en heeft geen been verzet op de trailer, stond zelfs niet in het zweet toen we thuis waren
Karennnn schreef:haha dat ken ik aira2005, maar dat is dan op de vrachtwagen.
Als ik opstap tussen de vrachtwagens op concour moet ik echt uitkijken dat ze niet even leuk de vrachtwagen van de buurman oplopen (en ja hoor ik spreek uit ervaring!)
En ik heb ook een merrie die trailerangst heeft en volledig in paniek slaagt op de trailer, maar op de vrachtwagen is zij dooooodbraaf! Als we een keertje met de trailer gaan, rijden we gewoon een stuk rustiger en doen we ook alle deurtjes dicht zodat ze niet te veel kijkt. Ik zou de deurtjes niet durven openzetten, want mijn d-pony is vroeger ooit uit de trailer gesprongen (heel vreemd hoor hij had zich losgetrokken en zich omgedraaid en er stond wél een schot én een andere pony op en toen sprong hij stilstand uit de trailer (de achterklep was dicht , maar de deurtjes niet) Hij was toen nog wel hengst en is 2weken later gecastreerd geweest![]()
![]()
Onze jaarling moest pas voor de 1e keer op de trailer en dat was een ontzettend leuke ervaring!!1x aanzetten, beestje volgde mooi, liet zich vastzetten en alles dicht doen en heeft geen been verzet op de trailer, stond zelfs niet in het zweet toen we thuis waren
Ziezo_X schreef:Allemaal heel erg bedankt voor de reacties!!!
Transportbeschermers doe ik achter niet om (had ik dat die ene keer nou maar wel gedaan dan was haar been niet zo kapot xD) omdat ze altijd een beetje heet wordt op nieuw terrein en ik dan liever niet die dingen van de achterbenen wil afhalen (ze wil van de zenuwe wel eens slaan).
Ook hebben we haar wel eens een uurtje in te trailer laten staan met hooinet (zonder dus een ritje te maken). Zodra we het deurtje dicht deden en weg gingen begon ze de schrapen en te schoppen. Ze kon op dat moment dus niet zenuwachtig van het rijden worden.
cissy schreef:montyjansen, het kan ook het tegenovergestelde zijn, een erg onzeker paard kan ook zo reageren. alleen vergt dat wel een andere benadering dan een dominantje.... het is dus wel heel belangrijk dat het paard goed ingeschat wordt, vaak gebeurt dat niet en creër je juist een probleem ipv op te lossen.
bij jullie op stal zouden ze dat toch moeten weten....

Citaat:Toen we haar kregen was ze heel vet omdat ze net uit te opfok kwam en alle andere paarden altijd wegjoeg bij de voerplekken.