tallechie schreef:IK heb hetzelfde probleem. Ik heb geen camera in de trailer en weet dus ook niet precies wat die van mij doet. Maar ze "laat zich vallen" maar dit doet ze dus ook op rechte einden. Ik weet ook niet wat ik hier mee aan moet.
Ja, nu je het zegt heeft ze het ook 2x op het rechte stuk gedaan. Camera is indd erg handig, zie alleen niet goed wat ze achter doet. Heb het er met een aantal mensen over gehad, en het zou ook kunnen dat ze achter niet omstap in de bochten en daardoor een voor zo raar doet.
Cerize schreef:Er zijn dus meerdere paarden met dit probleem, onder andere ook mijn merrie. Links staan is voor haar een ramp, bij het kleinste bochtje raakt ze uit evenwicht. Als ik met twee paarden op stap ga, staat ze dus altijd rechts en dan is er geen enkel probleem... als ik alleen met haar op stap ga, plaats ik het tussenschot helemaal opzij en ook dan geen probleem. Ik heb niet eens een stang erachter... Denk dat het zonde is om je trailer te verkopen. Gewoon even uitproberen wat voor jouw paard het beste werkt.
Ik kan dus niet het gehele tussenschot opzij zetten, mijn tussenschot bestaat uit een voor- en achterkant met een paal in het midden. Wil ook eigenlijk dat als ik weer met de trailer op pad ga dat het probleem meteen opgelost wordt, ban bang dat als ik ga proberen en het weer misgaat, het proibleem (en de angst) aleen groter wordt.
Waratje schreef:Vrachtwagen gebruiken in plaats van trailer. En dan niet eentje die het paard op dezelfde manier neerzet als in een trailer, maar eentje waar de paarden dwars of achterstevoren opkunnen. In jouw geval zou ik proberen voor dwars.
Hier heb ik ook al aan gedacht en dan indd wel een schuine/dwarse zoals je zegt. Dorp verder zit paardenvervoersbedrijf, dus dat zou wel te regelen zijn. Maar dat zou dan een oplossing voor woensdag zijn. Maar hoe moet het dat daarna? Wil toch graag weer naar m’n wedstrijden kunnen en een vrachtauto aanschaffen is niet echt een optie.
In mijn beleving heeft het tussenschot icm met de stangen toch een soort van autogordel effect, Dus is het niet gevaarlijk om 1 paard zonder tussenschotten in een 2paards trailer te vervoeren?