Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sin schreef:Ik vind knooopje vrij hard klinken, maar ergens heeft ze wel een beetje gelijk.
Bovendien lijkt die vriendin me niet echt dankbaar voor 't feit dat jij haar paard wilt financiëren.
Laura_Robin schreef:Ik wil het paard niet "voor de heb", ik kan alleen niet de fulltime verantwoordelijkheid dragen. Dat zeg ik niet omdat ik alleen de lusten en niet de lasten wil, dat zeg ik juist omdat ik me realiseer hoe zwaar en serieus die verantwoordelijkheid is. Daar kun je niet achteloos mee omgaan. Juist daarom realiseer ik me ook dat ik dit niet alleen kan en dat ik de verantwoordelijkheid deels moet uitbesteden aan een betalende bijrijder.
Het is niet zo dat ik zelf dan nauwelijks wil rijden: ik mik op gemiddeld drie keer per week en eens in de maand een wedstrijd. Met dit paard kan ik die wedstrijden rijden - de manege waar ik rijd biedt die mogelijkheid niet, buiten de f-proefjes enkele keren per jaar - en kan ik buiten rijden. Het is een paard dat ik niet wil laten gaan: hij is braaf, goed afgericht (nooit 'verpest'), werkwillig en tolerant. Een fantastisch dier.
Het is een beetje zoals met kinderen, die wens je ook omdat je er je tijd en liefde in wilt steken. Maar dat wil niet zeggen dat je ze nooit bij een oppas mag zetten of bij kinderopvang (en als ik het ook even wat 'harder' mag stellen: ik vind het betrekkelijk ongezond om "al" je tijd en liefde aan één ding te besteden. Of dat ene ding nu een leuke vent, druk werk, een kindje of een paard is). Zo zit het bij mij met dit paard ook: ik wil er heus eea voor opzij zetten, maar ik heb "oppas en kinderopvang" nodig om dat te kunnen bolwerken.
Ik heb er heel goed over nagedacht. Dat er ook minder leuke kanten aan zitten, wanneer het met het paard niet goed gaat of iets dergelijks, realiseer ik me. Ik heb op de manege veel vriendinnen met een eigen paard en ik zie ook de minder leuke periodes. Maar ik geloof dat het kan. En ik wil dit graag. Maar goed, eerst maar eens even de proefperiode door.