Eigen stal beginnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Re: Eigen stal beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:26

Ik volg dit even.. Lachen

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 08:40

Henkjan schreef:
@madamX: Met een pensionstal is in mijn ogen makkelijker geld te verdienen als met een fokstal.

Ben ik het helemaal met je eens.
Wat hier af en toe genoemd wordt qua tijd die je kwijt bent met het runnen van de stal (pensionstal) en problemen om vervangers te vinden, is hier geen sprake van. Qua tijd kost het mij 4 uur per dag en vervangers heb ik genoeg dankzij (ex)-stagelopers, die ik zelf heb begeleid (dus ik weet wat ze kunnen).
Over een fok/trainingsstal kan ik geen oordeel geven; daar komen heel andere factoren bij kijken (zoals henkjan al genoemd had).

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 19:20

Heb je een eigen huis en stallen?
Dat is al het voordeligste om te beginnen, heb je dat niet word het al een beetje duurder.
Ja wat heb om mee te beginnen, wij hebben een huis met stallen en doen dit hobby matig buiten ons werk om, is ongeveer 6 tot 7 man uren per dag, hoe veel wil je gaan verdienen, zijn er genoeg paarden of pony s in de omgeving die willen stallen.
Wij hebben een pensionstal en maken paarden zadelmak.
Lesgeven heb je diploma voor nodig.
Mestafvoeren, opslag er van, milieu vergunning voor het aantal paarden dat je wil houden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:22

Ik denk ook eerlijk gezegt dat het geen doen is als je geen locatie hebt...
De locatie moet gewoon al in de familie gezeten hebben waardoor je het voor een redelijk bedrag kan realiseren. (bijv. (ex)boerenbedrijf of je hebt de grond.)
Anders heb je heel veel geld nodig en ík zou niet weten of ik die gok wel zou willen nemen..
Als het mislukt dan zit je flink in de penarie.