mini pony vervoeren in de Auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: mini pony vervoeren in de Auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:51

Wij hebben ooit 14 jaar geleden, mijn shetveulentje ook vervoerd in een busje, beestje achterin met mams in de volledig afgesloten cabine en paps rijden... mag idd vast niet, maar hoe paniekerig mensen in dit topic hierop reageren, vind ik lichtelijk overdreven Knipoog
Kan me zelfs goed indenken wat de ts bedoeld met een trailer, een mini in een trailer is ook zo veilig niet!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:52

Sheran schreef:
Bel gewoon met de politie, om te vragen of het mag.

Kun je doen ja. 99,9% kans dat je door de politie-agent(e) aan de andere kant hard zal worden uitgelachen. 1 april is nl. al een tijdje geweest. Koe

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:52

JoyCiej007 schreef:
Sheran schreef:
Bel gewoon met de politie, om te vragen of het mag.

Kun je doen ja. 99,9% kans dat je door de politie-agent(e) aan de andere kant hard zal worden uitgelachen. 1 april is nl. al een tijdje geweest. Koe

Nee hoor. Honden mogen ook. Paarden zijn geen honden, maar in sommige gevallen wel Tong uitsteken

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:53

Rosita;
Nee een mini in een grote trailer is ook niet echt fijn, maar een ongeluk zit in een klein hoekje, ookal denken mensen dat het hun zelf niet overkomt...... Knipoog En ik vind het wel logisch dat mensen hier paniekerig reageren, tis een veulen, geen een of andere pop die je achterin een auto kan zetten en vervolgens mee wegrijden...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:55

Goh.... ik dacht serieus dat ik al 14 jaar een poppenpaardje in de wei heb staan.... :S

Een ongeluk in een trailer met een minipaardje zit wat mij betreft in net zo'n klein hoekje als zo;n beestje vervoeren ( en vastzetten en desnoods erbij blijven) in de cabine van een auto. In zo'n geval is een trailer misschien zelfs wel onveiliger... en met hard remmen vliegt zo;n beestje ook door de trailer, dus wat mij betreft gaat die vlieger dus niet op

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:57

Ach, een vriendin van mij heeft zo ook haar mini veulentje thuisgebracht. Zeker als er nog iemand mee op de achternbank zit (die het dier in "bedwang") houdt, kan dat geen kwaad. Ze moest ook maar 10 minuutjes met de auto hoor, daar ga je niet speciaal een minitrailer voor kopen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:57

_rosita_ schreef:
Wij hebben ooit 14 jaar geleden, mijn shetveulentje ook vervoerd in een busje, beestje achterin met mams in de volledig afgesloten cabine en paps rijden... mag idd vast niet, maar hoe paniekerig mensen in dit topic hierop reageren, vind ik lichtelijk overdreven Knipoog
Kan me zelfs goed indenken wat de ts bedoeld met een trailer, een mini in een trailer is ook zo veilig niet!

ja dat het niet mag snap ik nu ook, maar wat is nou gevaarlijker? een kleine trailer kom ik niet aan, punt. en om te huren al helemaal niet. mag dan niet veel geld kosten maar dat is nog te veel voor mij, zo simpel is het.
Ik probeer een veulentje op te vangen en gewoon de beste en veiligste manier te vinden om het te vervoeren...

als ik zo'n dingkie in de trailer zet wat kan er dan wel niet gebeuren, zo veel ruimte, je hoeft maar gas te geven of te remmen en het beestje schuift naar voren of achter. ik kan hem niet laag vastzetten en los laten vind ik helemaal eng....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:58

Dat paniekerig reageren heeft zowel met de veiligheid van het veulen als met de portemonnee van de TS te maken. Wat denk je dat de gevolgen zijn als je wordt aangehouden?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:59

Wel, laat ik het dan zo stellen: stel he, dat er iets gebeurd qua remmen of ongeluk en pony staat in de trailer. Dat zou inderdaad heel erg zijn als er dan wat met zo'n beestje zou gebeuren.

Ik vind het echter nog véel erger als er andere mensen en weggebruikers gevaar lopen, doordat bepaalde mensen hun pony blijkbaar belangrijker vinden dan de veiligheid (niet alleen hun eigen veiligheid, maar ook zeker die van anderen).

Dat zo'n pony door de voorruit vliegt, tsja.........
Dat hij dan daarbij een ontzettend groot gevaar vormt voor de ándere weggebruikers, vind ik nog veel erger.

Rosita: ik denk, als je zo gaat denken, dat je pony's maar helemaal niet meer moet vervoeren. Er kan nl. áltijd een ongeluk gebeuren. Net zo goed in de auto. Auto's/bestelbusjes zijn hier gewoon niet voor gemaakt en niet voor bedoeld.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:59

Bolieke schreef:
Ach, een vriendin van mij heeft zo ook haar mini veulentje thuisgebracht. Zeker als er nog iemand mee op de achternbank zit (die het dier in "bedwang") houdt, kan dat geen kwaad. Ze moest ook maar 10 minuutjes met de auto hoor, daar ga je niet speciaal een minitrailer voor kopen.

Wij hebben geen achterbank, grijs kenteken he Knipoog dus dat scheelt, hij staat gewoon alleen afgesloten en tussen wat stro achterin...

maar er zijn dus wel meerdere mensen die het zo gedaan hebben... wij moeten van Utrecht naar Erica (bij Emmen) dat is met trailer zo 2.5 uur. zonder denk ik anderhalf... plus allemaal snelweg, kleinere kans dat je aangehouden wordt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:01

Als je toch een 2 paardstrailer hebt, maak er dan gebruik van, alleen wel op een ander manier, bijv, helemaal voorin, daar waar normaal hooinet hangt, daar kan je strobalen goed vastzetten en de pony ertussenin, of beter nog, gewoon veel stro opstrooien in de voorste gedeelde en de pony erin zetten klaar, en rustig rijden.

zo had ik het wel meer gezien op miniponys en schetlanders keuringsdagen, en geen van allen kwam aanzetten met een miniveulentje in een auto aan met gesloten cabine.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:01

JoyCiej007 schreef:
Wel, laat ik het dan zo stellen: stel he, dat er iets gebeurd qua remmen of ongeluk en pony staat in de trailer. Dat zou inderdaad heel erg zijn als er dan wat met zo'n beestje zou gebeuren.

Ik vind het echter nog véel erger als er andere mensen en weggebruikers gevaar lopen, doordat bepaalde mensen hun pony blijkbaar belangrijker vinden dan de veiligheid (niet alleen hun eigen veiligheid, maar ook zeker die van anderen).

Dat hij dan daarbij een ontzettend groot gevaar vormt voor de ándere weggebruikers, vind ik nog veel erger.

Rosita: ik denk, als je zo gaat denken, dat je pony's maar helemaal niet meer moet vervoeren. Er kan nl. áltijd een ongeluk gebeuren. Net zo goed in de auto. Auto's/bestelbusjes zijn hier gewoon niet voor gemaakt en niet voor bedoeld.

nogmaals, pony kan niet door de vooruit.... maargoed, ik snap dat auto's e.d. er niet voor zijn maar zo'n klein fragiel dingkie vind ik gewoon eng om in de trailer te zetten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:01

cp112 schreef:
_rosita_ schreef:

ja dat het niet mag snap ik nu ook, maar wat is nou gevaarlijker? een kleine trailer kom ik niet aan, punt. en om te huren al helemaal niet. mag dan niet veel geld kosten maar dat is nog te veel voor mij, zo simpel is het.
Ik probeer een veulentje op te vangen en gewoon de beste en veiligste manier te vinden om het te vervoeren...

als ik zo'n dingkie in de trailer zet wat kan er dan wel niet gebeuren, zo veel ruimte, je hoeft maar gas te geven of te remmen en het beestje schuift naar voren of achter. ik kan hem niet laag vastzetten en los laten vind ik helemaal eng....

Je hebt dus blijkbaar niet genoeg geld (over) voor een kleine 20 a 30 euro om ff zo'n ding te huren. Wat doe je dan uberhaupt met een pony?
En wat doe je dan als je een tórenhoge bekeuring krijgt? Dan ben je nog veeeel verder van huis kan ik je zeggen, want die boete's van tegenwoordig zijn al niet mis, en al helemaal niet met dit soort dingen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:02

wettelijk gezien mag het niet als je betrapt word heb je een heeeel groot probleem..
Een hond is heel wat anders een hond is een huisdier en een paard is vee. je mag ook een schaap niet op die manier vervoeren

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:02

Ragdollcat schreef:
Als je toch een 2 paardstrailer hebt, maak er dan gebruik van, alleen wel op een ander manier, bijv, helemaal voorin, daar waar normaal hooinet hangt, daar kan je strobalen goed vastzetten en de pony ertussenin, of beter nog, gewoon veel stro opstrooien in de voorste gedeelde en de pony erin zetten klaar, en rustig rijden.

zo had ik het wel meer gezien op miniponys en schetlanders keuringsdagen, en geen van allen kwam aanzetten met een miniveulentje in een auto aan met gesloten cabine.

Daar heb ik ook aan gedacht, om hem inderdaad op de plek te zetten waar het hooinet zit, dus helemaal voorin. maar dan kan hij dus niet vast... is los vervoeren dan wel handig?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:03

cp112 schreef:
Bolieke schreef:

Wij hebben geen achterbank, grijs kenteken he Knipoog dus dat scheelt, hij staat gewoon alleen afgesloten en tussen wat stro achterin...

maar er zijn dus wel meerdere mensen die het zo gedaan hebben... wij moeten van Utrecht naar Erica (bij Emmen) dat is met trailer zo 2.5 uur. zonder denk ik anderhalf... plus allemaal snelweg, kleinere kans dat je aangehouden wordt.

1,5 uur op zo'n manier rijden? Dat vind ik al hélemaal dom. Niet om een ritje van 10 min. goed te praten, maar komop dat doe je toch niet op die manier, en al helemaal niet zo'n relatief lange rit.

Waarom open je trouwens dit topic? Je bent alleen maar bezig om mensen te vertellen dat het volgens jou wel makkelijk kan en veilig is. Dan doe je dat toch? Dan ga je hier toch niet om advies vragen als je denkt dat je het allemaal zelf wel weet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:03

Los vervoeren lijkt me geen probleem. Dan kan hij zijn evenwicht zelfs beter houden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:04

JoyCiej007 schreef:
Je hebt dus blijkbaar niet genoeg geld (over) voor een kleine 20 a 30 euro om ff zo'n ding te huren. Wat doe je dan uberhaupt met een pony?
En wat doe je dan als je een tórenhoge bekeuring krijgt? Dan ben je nog veeeel verder van huis kan ik je zeggen, want die boete's van tegenwoordig zijn al niet mis, en al helemaal niet met dit soort dingen.

wat ik met een pony doe? het opvangen zodat niet 1 of andere gek em in de achtertuin laat verpieteren, overigens heb ik ook gewoon een paard op pension staan hoor.
maar zo hier en daar de extra kosten vermijd ik liever.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:04

er is zelfs wel eens iemand voor aangehouden stond vorig jaar op bokt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:04

JoyCiej007 schreef:

Jij hebt het maar over voorruiten, maar er was in het busje bij ons en volgens mij ook bij de ts niet eens sprake van een voorruit... het is een afgesloten cabine achterin, helemaal leeg, waar dus mijn moeder op de grond zat met shetveulen....
wanneer je in een afgesloten cabine een mini vastzet, zoals in een trailer, is het imo zelfs minder gevaarlijk... Hij kan niet onder de stang doorvliegen, het is een kleinere ruimte en sluit dus veel beter aan om een mini. Een cabine scheelt echt nauwelijks iets met een trailer, het is alleen kleiner, wat voor een mini totaal dus geen probleem is.
Het mag niet denk, dat ben ik met je eens, en qua verzekering heb je denk ook een probleem als er iets gebeurd ( alhoewel ik niet weet hoever dat strekt, aangezien een paard nog wel altijd een huisdier blijft) maar qua veiligheid draven hier een hoop mensen door, jij inclusief Joyce vind ik.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:05

Vergis jij je even niet bij de grote controles op de snelweg, komt niet vaak voor, maar dan zal je even zien dat het bij jou wel gebeurt Knipoog En als een kleine trailer niet veel kost om te huren voor een paar uurtjes en het is voor jou al te veel, dan snap ik niet waar jij het geld vandaan haalt om die pony te onderhouden Knipoog Je bent véél meer kwijt voor het onderhouden, dan om voor je eigen veiligheid en die van andere weggebruikers ( mocht er een ongeluk gebeuren) een klein veewagentje te huren. En tja als je het toch wilt doen, waarom plaats je dan dit topic, je weet dat het niet mag én je weet dat je dit soort reacties krijgt. Net als wat Joyce zegt, autos, busjes etc zijn er niet voor om pony's te vervoeren....
En btw; extra kosten kun je altijd krijgen, bijv als er een dierenarts bij moet komen, en het veulen bepaalde medicijnen moet krijgen of een behandeling.. Als je een 2e etc pony erbij aanhaalt, moet je altijd rekenen op de extra kosten die komen gaan, dat moet jij ondertussen wel weten als je al een paard hebt?
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 25-09-08 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:05

cp112 schreef:
JoyCiej007 schreef:

wat ik met een pony doe? het opvangen zodat niet 1 of andere gek em in de achtertuin laat verpieteren, overigens heb ik ook gewoon een paard op pension staan hoor.
maar zo hier en daar de extra kosten vermijd ik liever.

......... Inderdaad. Niet alleen ten koste van je eigen veiligheid, maar ook nog eens ten koste van anderen. Slapen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:06

Ik wou gewoon weten of het daadwerkelijk mag. omdat ik 2 jaar in Frankrijk heb gewoont en het daar dus wel zag (bijv bij de DA) ik nam aan dat het een europese regeling was

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:06

Wij hebben een fallabella van 70 cm in de tuin als we die ergens mee willen nemen gaat die gewoon achterin de kofferbak wij hebben een landrover dus dat past makkelijk!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:07

Heb het even opgezocht er staat een boete op van 220 euro en je pony kan inbeslag genomen worden