Leasen? Wat komt erbij kijken & financïeel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leasen? Wat komt erbij kijken & financïeel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 10:50

Main schreef:
** Schiet me nou nog een vraag binnen;
Hoe zijn jullie bij dit leasepaardje terecht gekomen?

(Via marktplaats, via advertentie bij manege, via kennis of ...? )

Btw, bedankt voor de antwoorden!
Vind het wel fijn om een zicht te hebben over wat het gemiddeld ongeveer kost en inhoud. Lachen

Onze manege ging er mee stoppen en ging over op het ''lease systeem''.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:14

Anoeska schreef:
Wat ik me een beetje afvraag is hoe het dan zit met aansprakelijkheid en verzekeringen. Het paard is niet je eigendom, dus als er iets mis gaan (losbreken, vallen enz.) blijft dan de eigenaar van het paard daar verantwoordelijk en aanprakelijk voor?

Op mijn vorige stal hadden ze ook paarden in de lease. Je mocht er vrij veel mee alleen niet erop naar buiten ivm ongelukken. Er was een verzekering afgesloten via de stal met jou. Dus de persoon betaalde de verzekering en stond op 2 namen (eigenaar en ruiter). Dit was wel goed geregeld.

Landelijk wedstrijden rijden kon wel in goed overleg dit omdat je het terrein af moet.

Mijn 1ste en 2de paard heb ik op deze manier geleased en vond het prima ik had geen centen om er een te kopen en op deze manier had ik toch een eigen paard.
De 1ste deelde ik en de 2de deed ik alleen. In het contract stond ook een eventuele koopprijs vast dat was ideaal toen ik hem later kocht.
Stond op een luxe stalling betaalde de stalling en dan nog 50 euro extra. Rest zoals hoefsmid en andere komen er dan nog bij. Eigenlijk betaal je voor het eigen hebben dus 50 euro.

Op mijn huidige stal doen ze het ook alleen dan is het bedrag incl. dierenarts en hoefsmid. Dierenarts wel in redelikheid. Verder zijn ze wel vrij.

Zou never nooit een contract tekenen waarin zou staan dat de manege hem mag gebruiken bij drukte het gaat namelijk ALTIJD mis.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:17

Ik heb er ook 1 maar dat it heel anders.
Ik heb alleen de aanschaf niet, en ik ga er elke dag heen, en alles is voor mezelf en mag doen en laten wat ik wil. Dus ik ken het me eigen paard noemen, heb hem alleen niet gekocht. En het bevalt me prima:) Ik betaal gewoon het stalgeld wat een echt eigen paard ook zou moeten bij ons.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 19:29

Prisca schreef:
Er was een verzekering afgesloten via de stal met jou. Dus de persoon betaalde de verzekering en stond op 2 namen (eigenaar en ruiter). Dit was wel goed geregeld.

Stond op een luxe stalling betaalde de stalling en dan nog 50 euro extra. Rest zoals hoefsmid en andere komen er dan nog bij. Eigenlijk betaal je voor het eigen hebben dus 50 euro.

Op mijn huidige stal doen ze het ook alleen dan is het bedrag incl. dierenarts en hoefsmid. Dierenarts wel in redelikheid. Verder zijn ze wel vrij.

Hoe moet ik dit precies voor me zien, begrijp ik het zo goed:

Stel je stalling kost 150euro p.m dan betaalde jij 150+50 = 200per maand, met daar bovenop nog alle andere kosten zoals hoefsmid en enting enz? Dan is een eigen paard toch veel voordeliger; zelfde kosten maar dan wel eigendom?

Ben wel benieuwd hoe dat werkt met die verzekering, weet jij waar ze die hadden lopen? Zoiets zie ik ook wel zitten voor mijn 'leasers'!