Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Michel123 schreef:meggiemeg schreef:Heb m wel eens gemeten met een weeglint maar of dat helemaal betrouwbaar is..
Niet echt nee, daar klopt geen bal van.
Huertecilla schreef:Michel123 schreef:Ik heb de auto en de trailer op de weegbrug gewogen.
![]()
Nog vermeldenswaardige verschillen met de opgaves van de fabrikanten?
Michel123 schreef:Bij auto's staat tegenwoordig behalve de "massa ledig voertuig" ook nog "massa rijklaar" op. Dat is gewoon 100 kilo méér.
En dat is het gewicht dat toch wel meer in de buurt komt van wat je auto écht weegt, met een halve tank brandstof, een reservewiel, en wat kleine spulletjes.
Michel123 schreef:Bij auto's staat tegenwoordig behalve de "massa ledig voertuig" ook nog "massa rijklaar" op. Dat is gewoon 100 kilo méér.
En dat is het gewicht dat toch wel meer in de buurt komt van wat je auto écht weegt, met een halve tank brandstof, een reservewiel, en wat kleine spulletjes.
De trailer woog ook méér dan wat er op het kenteken staat, ongeveer 50 kilo.
HLPhoto schreef:We hebben een VW T4 1.9D en overwegen de aanschaf van een Ssangyong met 2.3-liter dieselmotor.
Iemand ervaring?
Huertecilla schreef:HLPhoto schreef:We hebben een VW T4 1.9D en overwegen de aanschaf van een Ssangyong met 2.3-liter dieselmotor.
Iemand ervaring?
Is de topic-starter. Wel grappig zo´n stap 4 jaar terug in de tijd ter ere van de 100ste pagina![]()
Huertecilla schreef:Als ik me niet vergis kom je nog wel wat pk's tekort om dat te vergelijken, niet? Qua koppel zal die 2.9TD aardig meedoen, als eraan ge+t is gok ik op 140 pk en 300 Nm?Kwam vanmorgen terug van het vliegveld; lekker rustige weg, zeg 1 auto per 5 kilometer en ben eens op het gaspedaal van Dragoncito (mijn SY Korando 2,9TD+) gaan staan en dat een tijdje op de bodem gehouden.
Voor het eerst sinds ik het ding heb.
Héél erg positief verrast!
Kan me nu voorstellen dat de 3.2 zes-cilinder perfect bestuurbaar blijft bij gebruik van vol vermogen.
HLPhoto schreef:Als ik me niet vergis kom je nog wel wat pk's tekort om dat te vergelijken, niet? Qua koppel zal die 2.9TD aardig meedoen, als eraan ge+t is gok ik op 140 pk en 300 Nm?
TJolieke schreef:ik snap m ook niet.
Heb wel een meningsverschil hier:
Toyota Landcruiser 3.0d met 1,5 paards trailer, mag deze combi met alleen B rijbewijs gereden worden. Ik zeg van niet omdat de max. massa van het voortuig + max. massa van de trailer net boven de 3500 kg komt.
Echter max. massa van de trailer ligt onder het leeggewicht van de auto. De discussie hier is nu dus of je het leeggewicht of het max. gewicht van de auto moet tellen voor die 3500kg van de combi? (Ben toch bang dat ik gelijk heb)
Is trouwens wel een heel fijne combinatie om mee te rijden.
TJolieke schreef:Is trouwens wel een heel fijne combinatie om mee te rijden.