Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Huertecilla schreef:Rustig rijdend, met álle rijbewijzen, max. 75-80 aan het stuur van mijn SsangYong Korando van 1840 kilo voorzien van niveauregeling voor max. 1600 kilo.
Michel123 schreef:Huertecilla schreef:idem zwaardere auto
Maarja, als je geen "zwaarder" geld hebt ...........
rina schreef:Over de wegenbelasting, ik moest wel even grinniken hoor. Ik betaal voor mijn XC90 maar 386 euro per jaarJullie wonen echt in het verkeerde land
![]()
Huertecilla schreef:De snelheid mag dan lager liggen, het aantal remmomenten en obstakels (overstekende fietsertjes, de weg op rennende honden, scooters die besluiten dat ze toch maar het fietsenpad af willen en zonder te kijken door de berm de weg op knallen enz. enz. enz.) op een provinciale weg is (vooral in Nederland) vele malen hoger. Om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid idioten die je in gaan halen waar dat eigenlijk nét niet kan. Gevolg: weer remmen, in een erger geval uitwijken. Trust me, ook met een Korando voor een volle 1,5-paards trailer is uitwijken de berm in geen feest. Ik heb het al ooit geprobeerd. Met 60 km/h.Met 65-70 over de provinciale weg binnen de regio kan ook. Ipv met 90 over de snelweg door half NL.
HLPhoto schreef:Huertecilla schreef:De snelheid mag dan lager liggen, het aantal remmomenten en obstakels (overstekende fietsertjes, de weg op rennende honden, scooters die besluiten dat ze toch maar het fietsenpad af willen en zonder te kijken door de berm de weg op knallen enz. enz. enz.) op een provinciale weg is (vooral in Nederland) vele malen hoger. Om nog maar niet te spreken over de hoeveelheid idioten die je in gaan halen waar dat eigenlijk nét niet kan. Gevolg: weer remmen, in een erger geval uitwijken. Trust me, ook met een Korando voor een volle 1,5-paards trailer is uitwijken de berm in geen feest. Ik heb het al ooit geprobeerd. Met 60 km/h.Met 65-70 over de provinciale weg binnen de regio kan ook. Ipv met 90 over de snelweg door half NL.
Dan liever snelweg, iets meer vaart, heel veel minder potentieel gevaar en een vluchtstrook.
HLPhoto schreef:Dan liever snelweg, iets meer vaart, heel veel minder potentieel gevaar en een vluchtstrook.
ikke schreef:Je vergeet nog die rotondes die ze zo ongeveer elke km hebben liggen op die provinciale wegen![]()
HLPhoto schreef:Huertecilla schreef:Geen optie. Een paard hebben en niet naar Utrecht kunnen bij spoedgevallen is niet heel snugger.- óf niet gaan
Citaat:Één paard in een 1,5 paardstrailer = 1200 kilo. Goed 1000 als je een campo-andalusiër hebt.
Heb je met een auto van 1500 resp. 1300 kilo het optimum.
Huertecilla schreef:Gelul. Jij kent duidelijk de wet van Murphy niet. Verbaast me, gezien je verder zo goed in de wetten en richtlijnen beweert te zittenTrouwens, voor nood kan je nog wel een trailer en/of auto lénen. Desnoods met een ervaren bestuurder. Voor echte nood is er altijd hulp.
carolina1278 schreef:Praktijk voorbeeldje: Henra 1,5, op kenteken 580 in werkelijkheid met hooi, reservewiel en andere benodigdheden 675. Forse KWPN-er >> 680 kg.Heb je trouwens wel een hele zware trailer of heel groot en zwaar paard... meeste 1,5 trailers wegen zelf tussen de 500/550 kg en dan hou je nog 650/700 kilo over (1200-500/550) voor het paard. Dat haalt mijn tinker echt niet hoor
carolina1278 schreef:Citaat:Één paard in een 1,5 paardstrailer = 1200 kilo. Goed 1000 als je een campo-andalusiër hebt.
Heb je met een auto van 1500 resp. 1300 kilo het optimum.
Heb je trouwens wel een hele zware trailer of heel groot en zwaar paard... meeste 1,5 trailers wegen zelf tussen de 500/550 kg en dan hou je nog 650/700 kilo over (1200-500/550) voor het paard. Dat haalt mijn tinker echt niet hoor
Michel123 schreef:Huertecilla schreef:Ga met voldoende veiligheidsmarge op pad of niet
Maarja, wat jij een veilige marge vindt, vindt een ander geneuzel.
Michel123 schreef:Die van mij wegen 750 en 650 kg, met z'n tweeën dus 1400 kg. Een zwaar vrachtje .......
Huertecilla schreef:Meten = weten. Als jij hen op de brug hebt gehad, dan weet je het![]()
Weet je ook dat ze in een kar fiks overgewicht hebben als zijnde naar believen bewegende lading. Zoek maar op wat het verkeersveiligheidsadvies hierover is; 75%![]()
Kan jij geneuzel vínden in jouw eigenbelang. Prima. Het advies over een optimaal compromis echter zoals het is.
Let wel: COMPROMIS. Dat is al in het licht van de middelen. Hoe minder hoe veiliger namelijk