Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hollywood86 schreef:Normaal geef ik je altijd groot gelijk, maar in dit geval toch eventjes niet.
Veronique geeft zelf aan dat ze er ook wel met 2 paarden mee reist. Dát is gewoon gevaarlijk.
Een lege 2 paards zal wel gaan, maar een beetje 2 paards weegt toch snel al 800 kg. Een paard erop en je zit ruim over die 1200. Laat staan met 2 paarden...
hollywood86 schreef:Die 626 in de link van Veronique weegt slechts 1.165 kg en mag 1200 kg trekken.
Een 2 paards trailer achter die auto is niet alleen illegaal, maar ook gevaarlijk...
Overigens, ik heb de gegevens van bovenstaande auto opgevraagd bij RDW, dus die kloppen wel.
ikke schreef:Jij rijdt 12.000km per jaar? Dan zou ik er maar eens stevig aan rekenen; een td4 kan dan uit! Bedenk dat een Diesel ook in onderhoud goedkoper is en niet alleen omdat ie up to the job is.
Ik rijd ongeveer 500km per maand met de Range. Niet alleen kan dat inderdaad niet uit; HET wezenlijke verschil is dat de V8 fors meer power heeft dan de 300tdi (170 om 115pk!!)
Ik heb echter ook gerekend aan een G3 en dan zou ik 800 - 1000km per maand moeten rijden om dat eruit te halen.
Aangezien de td4 behoorlijk meer power heeft dan de 1.8, ligt de verhouding bij een Freebee duidelijk anders!
flora schreef:ik val even binnen...
hier iemand die ook voornemens is een trailer aan te schaffen.
probleem alleen is dat ik er totaal geen verstand van heb en dus geen idee heb naar wat voor een trailer ik kan gaan kijken
wij hebben een citroen C4 Grand Picasso met een 2liter motor. Papieren geven aan dat hij 1700 kg mag trekken..
is een 2 paards dan nog mogelijk of moet het een 1.5 paards worden?
geen idee of dit hier goed staat ,maar kwam dit topic per toeval tegen
sflj schreef:Dat maakt nu toch niet meer uit, Ikke? De nieuwe regels zijn Europees en dus voor iedereen gelijk.
flora schreef:Nederland
en uiteraard E rijbewijs (mijn ouders)
ik ga zelf niet zonder E rijbewijs een trailer rijden, dus deze gaat ook binnenkort gehaald worden...
EDIT: paard is een kwpn-er van rond de 1.66, zo'n 700 kilo denk ik?? ruim genomen![]()
zal grotendeels 1 paard in staan.. bij wijze van uitzondering 2 paarden, maar wat niet kan kan niet
wil het vooral legaal en veilig hebben
HLPhoto schreef:Hoef je tegenwoordig niet meer op de op de papieren geregistreerde max. kogeldruk te letten? Voor veel C4's op benzine is die 46 kg. Op de papiertjes van veel paardentrailers staat 75 kg. Of die kogeldruk realistisch is of niet is hier niet aan de orde, als je van oom agent niet verder mag rijden en je staat in de berm aan de A2 ben je ook niet erg veilig