Morris schreef:Beete domme vraag misschien, maar hoe houd ik voldoende toeren met een automaat. Kan ik deze in een andere stand zetten ofzo?
De oudere automaten zet je gewoon in 2 en/of 3 (afhankelijk van het type automaat) daarmee blokkeer je dat de automaat verder opschakeld dan de gekozen stand. Voerger of later schakelen wordt bepaald door de stand van het gaspedaal (kick-down).
Modernere automaten hebben meestal een + en - funktie, waarmee je kunt bepalen wat de auromaat doet. Hoe die bakken dat precies doen, heb ik geen ervaring mee. Iemand anders?
Er zit een soort robot bij die voor je schakelt. Hetzelfde geldt voor de 2Tronic van Peugeot (en hoe het ding in een Citroën dan ook mag heten).
gehoord dat die niet geschikt zijn om te trekken. (waarom dat de meeste amerikaanders (dodge ram etc) dan automaat zijn?
)
Met automaat trouwens. Wat ik fijn vind ik dat ik (door de 2.0 ?) op de snelweg genoeg over heb om makkelijk snel ergens weg te komen en zo gevaarlijke situaties te voorkomen. Op echte heuvels (Limburg) rij ik idd ook in 3 en op een stijle heuvel naar beneden ook nog wel in 2 of 1, dan remt 'ie mee op de motor en dat is wel zo prettig voor de remmen.