[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ivy_power89

Berichten: 6434
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:11

Iemand bekend met een Mazda 6?

ikke

Berichten: 38854
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:12

HLPhoto schreef:
Is ook niet slecht, al vond ik 1:10-11 op diesel toch wel prettiger :=

Maar ik word dan weer niet blij van de rekening van de houderschapsbelasting, aangezien ik maar amper 5000mijl per jaar rijdt. Dat weegt niet op, zeker niet met de 115pk van de Diesel tegenover de 170pk van de V8.

Als ik weer eens veel km zou moeten gaan maken, koop ik wel weer een simpele Escort of zoiets op Diesel. Dan kan het nog enigsinds uit aan 1:18.

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:13

Mja ik vergeleek even met een SsangYong o.i.d. op grijs. Maar da's alleen fijn als je ondernemer bent.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:22

Ik heb inmiddels een audi 100 quattro aangeschaft, mag 1850 kilo trekken en trekt een trailer met twee flinke paarden alsof het een veertje is :D

Nu heb ik wel even een ander vraagje die jullie vast wel kunnen beantwoorden. Sinds de trailer er aan heeft gehangen doet 1 achterlicht van mijn auto het soms wel en soms niet. Nieuw lampje had geen effect (wat ook logisch is, maar ik moest het toch proberen van mijn pa). Nu heeft hij voordat ik hem kocht 3 jaar stilgestaan bij de dealer en ik kan me voorstellen dat je dan ook te maken kan krijgen met vocht? Of zou het ook met een zekering te maken kunnen hebben? Of zou het sowieso beter zijn om de bedrading gewoon te laten vernieuwen?

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:25

denk eerder massapunten dan bedrading.
stroom gaat door lange kabels naar de diverse onderdelen van je auto, op de terugweg worden ze ergens op het metaal geknoopt dat dan weer met de accu verbonden is.

als dat minpunt corrodeert (of - bij een Audi waarschijnlijker - het koper van de kabel :D ) heb je geen route terug en dus ook geen verbinding.

meestal heb je ergens tussen de 5 en 15 massapunten in een auto. zoek eens bij de achterlichten naar een boutje in het metaal waar kabels aan vast zitten.

ikke

Berichten: 38854
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:31

bromfiets schreef:
Ik heb inmiddels een audi 100 quattro aangeschaft, mag 1850 kilo trekken en trekt een trailer met twee flinke paarden alsof het een veertje is :D

Nu heb ik wel even een ander vraagje die jullie vast wel kunnen beantwoorden. Sinds de trailer er aan heeft gehangen doet 1 achterlicht van mijn auto het soms wel en soms niet. Nieuw lampje had geen effect (wat ook logisch is, maar ik moest het toch proberen van mijn pa). Nu heeft hij voordat ik hem kocht 3 jaar stilgestaan bij de dealer en ik kan me voorstellen dat je dan ook te maken kan krijgen met vocht? Of zou het ook met een zekering te maken kunnen hebben? Of zou het sowieso beter zijn om de bedrading gewoon te laten vernieuwen?

Bedrading vernieuwen is een heidense klus, die ook nog eens giga in de papieren loopt als je het laat doen. Een stukje draad vervangen is geen punt, maar als je hele delen kabelboom gaat vervangen, gaat dat flink in de papieren lopen.
Ik zou dat dus niet doen, tenzij je vastgesteld hebt dat de kabelboom serieuze schade heeft (in welke vorm dan ook).

Check eerst eens hoe de bedrading van de trekhaak is aangesloten op de bestaande bedrading. Als dat is uitgevoerd met van die snijmesaftakkingen, sloop die er dan uit en vervang dat spul door degelijke persverbindingen (AMP stekers of iets soortgelijks).
Ook gewoon schoonmaken van de contacten op het achterlicht kan al wat doen, evenals schoonmaak van de lichtunit zelf.

Is dat niet afdoende, kunnen we altijd nog verder kijken.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:33

Dus als ik het goed begrijp zou het met het vervangen van een boutje opgelost kunnen worden? Dat is goed nieuws :D

Ik heb nu geen goed licht (De binnenverlichting doet het ook niet maar dat komt omdat de schakelaar aan gort is) maar ik zal morgen eens kijken of ik het kan vinden. Dank je wel!

Ikke: Ik zal dan ook gelijk alles nakijken. Als het goed is staat in de boekjes toch hoe alles hoort te lopen? Want dan kan ik er wss wel uitkomen.

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:38

niet het boutje. meestal is er ergens een contact dat niet helemaal lekker meer werkt.
dus: wat ikke schrijft, maar de min-kant kan ook het probleem zijn.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:46

Oke, ik zal het morgen eens uitvogelen en als het niet lukt kom ik hier terug :D

urosa

Berichten: 2475
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:10

Omega is zonder gastank is iets van 1520? Gewichtstoename is percentagewijs niet heel veel. Zo voor de trailer zal dat toch niet veel van invloed zijn, gezien de rijstijl die je dan hanteert maar wegligging is ook al belabberd zonder gastank :')

Verder kun je in een ferrari ook gewoon rustig wegrijden dat ligt echt aan jezelf en ik vond juist dat je in de Jeep goed rustig kon rijden, in vond hem ook erg fijn rond de 90 was de automaat gunstig. Zo snel zijn ze nu ook weer niet als je naar de dikke motor kijkt, ze wegen ook behoorlijk wat.

We zijn nu achter een 4.7 Overland aan uit 2003.

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:14

urosa schreef:
Verder kun je in een ferrari ook gewoon rustig wegrijden dat ligt echt aan jezelf en ik vond juist dat je in de Jeep goed rustig kon rijden, in vond hem ook erg fijn rond de 90 was de automaat gunstig. Zo snel zijn ze nu ook weer niet als je naar de dikke motor kijkt, ze wegen ook behoorlijk wat.

We zijn nu achter een 4.7 Overland aan uit 2003.

Qua koppel heeft een Jeep bovengemiddeld veel in de pap te brokkelen. Dat is namelijk grotendeels afhankelijk van de cilinderinhoud en compressie (en eventuele drukvulling).

Wat betreft rustig wegrijden: Is niet afhankelijk van het model auto maar van hoe die "afgesteld" is. Dan doel ik op koppeling, gewicht van vliegwiel, stationairtoerental, motorsteunen en nog heel wat meer.

Ik durf te beweren dat jij minstens een kwartier aan het oefenen bent voor je zonder piepende voorbandjes óf afslaande motor weg kan rijden met de Citroën AX van een bekende van me. Dat is een 1.3.

ikke

Berichten: 38854
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:22

HLPhoto schreef:
urosa schreef:
Verder kun je in een ferrari ook gewoon rustig wegrijden dat ligt echt aan jezelf en ik vond juist dat je in de Jeep goed rustig kon rijden, in vond hem ook erg fijn rond de 90 was de automaat gunstig. Zo snel zijn ze nu ook weer niet als je naar de dikke motor kijkt, ze wegen ook behoorlijk wat.

We zijn nu achter een 4.7 Overland aan uit 2003.

Qua koppel heeft een Jeep bovengemiddeld veel in de pap te brokkelen. Dat is namelijk grotendeels afhankelijk van de cilinderinhoud en compressie (en eventuele drukvulling).

Wat betreft rustig wegrijden: Is niet afhankelijk van het model auto maar van hoe die "afgesteld" is. Dan doel ik op koppeling, gewicht van vliegwiel, stationairtoerental, motorsteunen en nog heel wat meer.

Ik durf te beweren dat jij minstens een kwartier aan het oefenen bent voor je zonder piepende voorbandjes óf afslaande motor weg kan rijden met de Citroën AX van een bekende van me. Dat is een 1.3.

Deal }:)

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:24

HLPhoto schreef:
denk eerder massapunten dan bedrading.
stroom gaat door lange kabels naar de diverse onderdelen van je auto, op de terugweg worden ze ergens op het metaal geknoopt dat dan weer met de accu verbonden is.

als dat minpunt corrodeert (of - bij een Audi waarschijnlijker - het koper van de kabel :D ) heb je geen route terug en dus ook geen verbinding.

meestal heb je ergens tussen de 5 en 15 massapunten in een auto. zoek eens bij de achterlichten naar een boutje in het metaal waar kabels aan vast zitten.


Of de fitting van het lampje inspuiten met een contact reiniger.
Lipje waar het lampje op drukt, misschien wat omhoog buigen ??

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:30

bromfiets schreef:
Ik heb inmiddels een audi 100 quattro aangeschaft, mag 1850 kilo trekken en trekt een trailer met twee flinke paarden alsof het een veertje is :D

Nu heb ik wel even een ander vraagje die jullie vast wel kunnen beantwoorden. Sinds de trailer er aan heeft gehangen doet 1 achterlicht van mijn auto het soms wel en soms niet. Nieuw lampje had geen effect (wat ook logisch is, maar ik moest het toch proberen van mijn pa). Nu heeft hij voordat ik hem kocht 3 jaar stilgestaan bij de dealer en ik kan me voorstellen dat je dan ook te maken kan krijgen met vocht? Of zou het ook met een zekering te maken kunnen hebben? Of zou het sowieso beter zijn om de bedrading gewoon te laten vernieuwen?



Een twee paards trailer met twee paarden gaat al aardig richting 2000 kg.

De auto zal het makkelijk trekken, maar :7

Is de trailer 100% in orde ??
Dus een goede oplooprem met vier goed remmende wielen ??

De problemen ontstaan als je hard moet remmen of snel moet uitwijken.
Het zwaarte punt van de trailer met paarden geladen, ligt vrij hoog en kan de trekkende auto wegduwen.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:37

Trailer weegt 625, paard 1 500 en paard 2 550 = 1675. Hebben ook op de weegbrug gestaan en daar kwam 1710 uit maar dat was met alle spullen erbij. 2000 halen we dus niet :D

Heb nog geen noodstop hoeven maken, maar wel een paar keer door moeten remmen en geen last gehad. Trailer die niet in orde is ga ik niet mee rijden :)

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:47

Wanneer heb je voor het laatst je trailer laten keuren ??

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 23:18

Trailer is niet van mij, ik zal eens navragen wanneer hij gekeurd is :)

Zois

Berichten: 88
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Oosterhout Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:26

ik heb een Nissan king cab 2.5 tdi 4wd Is een ideale trekker EN je kan in de bak ook nog enkele balen hooi kwijt *\o/* /3

ivy_power89

Berichten: 6434
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 18:50

Voor de ondernemers onder ons....
Het is de moeite waard om naar de nieuwe mitsubitshi outlander PHEV te kijken.
Dit is een plug-in hybride die 1500 kg mag trekken, 0% bijtelling en een aantal subsidies en aftrekposten.

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:20

Plug-in hybrides hebben ook een laag zwaartepunt en vooral ook een zwaar zwaartepunt. Accupacks wegen meer dan een beetje :=

Als je de 80% regel aan wil houden moet het met zo'n ding wel lukken.

Kijk wel ook even naar het treingewicht bij zo'n ding.

ivy_power89

Berichten: 6434
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:36

de auto weegt 1800 kg zelf, dus ook flink aan gewicht

Duhelo

Berichten: 29567
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:57

Drie versies
De Outlander PHEV wordt leverbaar in drie uitvoeringen. De Intense+, het instapmodel, heeft een prijskaartje van 43.490 euro. De Instyle vergt een investering van 48.990 euro. De Instyle+ kost minimaal 51.990 euro. De genoemde prijzen gelden voor volgend jaar juli want dan arriveert het model op de Nederlandse markt.


prijd is ook flink aan het gewicht ...

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:03

Dat is voor een (Nederlandse) ondernemer minder een probleem. Zeker met 14% bijtelling ipv 25% is het waarschijnlijk goedkoper om te starten met een hogere investering dan een gewone Outlander te kopen.

Kirrr

Berichten: 6225
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:40

Ik ben verliefd geworden op de Ford Ranger op het autosalon.

ivy_power89

Berichten: 6434
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:45

HLPhoto schreef:
Dat is voor een (Nederlandse) ondernemer minder een probleem. Zeker met 14% bijtelling ipv 25% is het waarschijnlijk goedkoper om te starten met een hogere investering dan een gewone Outlander te kopen.



Zoals ik in mijn eerdere post schreef is die hybride versie met 0% bijtelling.
Dit is alleen in 2013, voor 2014 geldt een bijtelling van 7%

Een ondernemer betaald geen BPM en BTW mag worden teruggevorderd (lijkt me op zo'n bedrag aardig....)
Daarnaast mag je, omdat het een hybride/electrische auto is, aanspraak doen op de KIA regeling (kleine investeringsregeling)
Normaal vallen "gewone" auto's niet onder deze regeling maar een hybride dus wel.
Deze auto valt in de catagorie €2301 t/m €55.248 wat inhoud dat je dus recht hebt op 28% aftrek
Als volgt heb je ook nog recht op de MIA, dit is de milieu investeringsregeling en kan oplopen tot 36% van het te investerende bedrag.

Er zijn nog een aantal regelingen (maar voor mij niet interessant) maar bovenstaande geeft dus aan dat het voor ondernemers een betere investering is dan voor een particulier