Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HLPhoto schreef:Is ook niet slecht, al vond ik 1:10-11 op diesel toch wel prettiger
bromfiets schreef:Ik heb inmiddels een audi 100 quattro aangeschaft, mag 1850 kilo trekken en trekt een trailer met twee flinke paarden alsof het een veertje is
Nu heb ik wel even een ander vraagje die jullie vast wel kunnen beantwoorden. Sinds de trailer er aan heeft gehangen doet 1 achterlicht van mijn auto het soms wel en soms niet. Nieuw lampje had geen effect (wat ook logisch is, maar ik moest het toch proberen van mijn pa). Nu heeft hij voordat ik hem kocht 3 jaar stilgestaan bij de dealer en ik kan me voorstellen dat je dan ook te maken kan krijgen met vocht? Of zou het ook met een zekering te maken kunnen hebben? Of zou het sowieso beter zijn om de bedrading gewoon te laten vernieuwen?
urosa schreef:Verder kun je in een ferrari ook gewoon rustig wegrijden dat ligt echt aan jezelf en ik vond juist dat je in de Jeep goed rustig kon rijden, in vond hem ook erg fijn rond de 90 was de automaat gunstig. Zo snel zijn ze nu ook weer niet als je naar de dikke motor kijkt, ze wegen ook behoorlijk wat.
We zijn nu achter een 4.7 Overland aan uit 2003.
HLPhoto schreef:urosa schreef:Verder kun je in een ferrari ook gewoon rustig wegrijden dat ligt echt aan jezelf en ik vond juist dat je in de Jeep goed rustig kon rijden, in vond hem ook erg fijn rond de 90 was de automaat gunstig. Zo snel zijn ze nu ook weer niet als je naar de dikke motor kijkt, ze wegen ook behoorlijk wat.
We zijn nu achter een 4.7 Overland aan uit 2003.
Qua koppel heeft een Jeep bovengemiddeld veel in de pap te brokkelen. Dat is namelijk grotendeels afhankelijk van de cilinderinhoud en compressie (en eventuele drukvulling).
Wat betreft rustig wegrijden: Is niet afhankelijk van het model auto maar van hoe die "afgesteld" is. Dan doel ik op koppeling, gewicht van vliegwiel, stationairtoerental, motorsteunen en nog heel wat meer.
Ik durf te beweren dat jij minstens een kwartier aan het oefenen bent voor je zonder piepende voorbandjes óf afslaande motor weg kan rijden met de Citroën AX van een bekende van me. Dat is een 1.3.
HLPhoto schreef:denk eerder massapunten dan bedrading.
stroom gaat door lange kabels naar de diverse onderdelen van je auto, op de terugweg worden ze ergens op het metaal geknoopt dat dan weer met de accu verbonden is.
als dat minpunt corrodeert (of - bij een Audi waarschijnlijker - het koper van de kabel) heb je geen route terug en dus ook geen verbinding.
meestal heb je ergens tussen de 5 en 15 massapunten in een auto. zoek eens bij de achterlichten naar een boutje in het metaal waar kabels aan vast zitten.
bromfiets schreef:Ik heb inmiddels een audi 100 quattro aangeschaft, mag 1850 kilo trekken en trekt een trailer met twee flinke paarden alsof het een veertje is
Nu heb ik wel even een ander vraagje die jullie vast wel kunnen beantwoorden. Sinds de trailer er aan heeft gehangen doet 1 achterlicht van mijn auto het soms wel en soms niet. Nieuw lampje had geen effect (wat ook logisch is, maar ik moest het toch proberen van mijn pa). Nu heeft hij voordat ik hem kocht 3 jaar stilgestaan bij de dealer en ik kan me voorstellen dat je dan ook te maken kan krijgen met vocht? Of zou het ook met een zekering te maken kunnen hebben? Of zou het sowieso beter zijn om de bedrading gewoon te laten vernieuwen?
HLPhoto schreef:Dat is voor een (Nederlandse) ondernemer minder een probleem. Zeker met 14% bijtelling ipv 25% is het waarschijnlijk goedkoper om te starten met een hogere investering dan een gewone Outlander te kopen.