Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Michel123 schreef:tine10 schreef:Hij mag 2000 trekken. Trailer weegt 1070, paard 550, kar 225, dus is echt geen probleem.
En wat is het maximum laadvermogen van de trailer ?
Waratje schreef:Dat staat er toch? In de post voor deze vraag staat "trailer max 2600 kg", dus ook de trailer is niet overbeladen.
Met een 2 paardstrailer heb je ALTIJD (ja, een van de weinige keren dat dit geldt) je E-rijbewijs nodig!
SuSEQ schreef:Waratje schreef:Met een 2 paardstrailer heb je ALTIJD (ja, een van de weinige keren dat dit geldt) je E-rijbewijs nodig!
Dat hangt af van de combinatie en het feit of de trailer teruggekeurd is of niet. "Altijd" is overdreven.
Citaat:Dan is dus de trailer te zwaar voor het trekkend voertuig, want die mag 2.000 kg trekken.
Michel123 schreef:Waratje schreef:Dat staat er toch? In de post voor deze vraag staat "trailer max 2600 kg", dus ook de trailer is niet overbeladen.
Met een 2 paardstrailer heb je ALTIJD (ja, een van de weinige keren dat dit geldt) je E-rijbewijs nodig!
Dan is dus de trailer te zwaar voor het trekkend voertuig, want die mag 2.000 kg trekken.
Sam2 schreef:Een Ford USA Explorer voor een 1,5 paards trailer. Mag 2500 kg trekken dus dit is appeltje eitje voor 'm.
Mijn auto mag hem ook trekken ( audi a3, mag 1500 kg) maar daar ligt de trailer toch echtniet lekker achter....
Snoevie schreef:mijn vaders(nieuwe) opel astra station mag 1400 kg trekken,en die trekt de 1,5 paards trailer gemakkelijk,en ligt prima.
Citaat:Dan is dus de trailer te zwaar voor het trekkend voertuig, want die mag 2.000 kg trekken.
Ninie schreef:aan waratje en tine10.Citaat:Dan is dus de trailer te zwaar voor het trekkend voertuig, want die mag 2.000 kg trekken.
Zolang de trailer feitelijk onder die 2000 kg blijft mag de combi (mits chauffeur E-rijbewijs heeft).
Huertecilla schreef:Snoevie schreef:mijn vaders(nieuwe) opel astra station mag 1400 kg trekken,en die trekt de 1,5 paards trailer gemakkelijk,en ligt prima.
Definieer ´prima´.
Graag in vergelijking met een......
Range Rover Sport van ruim 2500 kilo met een trailer van 2000 erachter of een
SsangYong Musso van bijna 2000 met 1600 erachter, of een
BMW X5 van 2300 voor 1800 of een
Mecedes E-class wagon van bijna 2000 voor 1660, nee 1700, wat? maak er ook 1800 van!
Hint; het gaat niet om het vermogen.
Snoevie schreef:Sam2 schreef:Een Ford USA Explorer voor een 1,5 paards trailer. Mag 2500 kg trekken dus dit is appeltje eitje voor 'm.
Mijn auto mag hem ook trekken ( audi a3, mag 1500 kg) maar daar ligt de trailer toch echtniet lekker achter....
zou dat dan aan de PK's van de audi liggen oid?
mijn vaders(nieuwe) opel astra station mag 1400 kg trekken,en die trekt de 1,5 paards trailer gemakkelijk,en ligt prima.
gewicht is dan ongeveer 1000 kg(550 kg trailer 450 kg pony)
Ninie schreef:aan waratje en tine10.Citaat:Dan is dus de trailer te zwaar voor het trekkend voertuig, want die mag 2.000 kg trekken.
Zolang de trailer feitelijk onder die 2000 kg blijft mag de combi (mits chauffeur E-rijbewijs heeft).
ikke schreef:Hoezo niet?
Dus het maakt geen ruk uit of ik die trailer van 1600kg trek met een series III stationwagon van 1800kg en 85pk (103Nm) of dat ik daar een Range Rover van 1900kg voor span met 185pk (260Nm)?
Michel123 schreef:ikke schreef:Hoezo niet?
Dus het maakt geen ruk uit of ik die trailer van 1600kg trek met een series III stationwagon van 1800kg en 85pk (103Nm) of dat ik daar een Range Rover van 1900kg voor span met 185pk (260Nm)?
Nee, dat maakt niet uit, het mag allebei.
De Range Rover zal het wat makkelijker trekken, dat wel.
Michel123 schreef:tine10 schreef:Als dat waar zou zijn, zouden bijna alle trailers thuis kunnen blijven. Er zijn maar een paar auto's (terreinwagens denk ik) die de toegestane massa kunnen trekken.
Dat klopt dus inderdaad.
Gemiddeld van de 10 combinaties die ik zie rijden, zijn er toch wel 4 à 5 niet juist.