ikke schreef:hollywood86 schreef:Wat voor auto heb je eigenlijk als je zoveel mag trekken met zo weinig eigen gewicht?
Ik zou het nooit doen in ieder geval, je hebt niets te vertellen als je een keer echt op de rem moet...
ECHT op de rem moeten, is in 90% van de gevallen een gebrek aan oplettendheid van de chauffeur.........
Voor die 10% heeft ze gewoon gelijk.
Er worden heel wat lagere kanspercentages als ´reden´ voor van alles en nog wat opgegeven. Zoals bijvoorbeeld door jou mbt meer pep om je uit de problemen te helpen.
De hoeveelheid bestuurders ervaren genoeg én de hoeveelheid voorvallen waarbij meer vermogen veiliger is, zijn beiden heel wat lager dan 10% van de íew-situaties.
In ALLE gevallen en bij ALLE bestuurders is minder gewicht achter de auto ALTIJD veiliger.
Dat is helemaal geen punt van discussie. Het enige probleem is dat bestuurders andere belangen zwaarder laten wegen dan veiligheid. Zo simpel is het.
Ok, dan even over trekkracht en extra voor dat theoretisch zinvolle noodgeval:
- kies een model met NIET meer vermogen en WEL een korte overbrenging
- pas chip-tuning toe en als je nóg meer wil;
- NOS op een benzine- of LPG op een dieselmotor.
Dat geeft je een trekauto met een goede overbrenging, niet te hoog vermogen en tóch een noodhulp voor de ervaren bestuurder