mika11 schreef:Waarom zijn paarden dan eigenlijk zo duur, als het sowieso al een vermogen kost om ze te onderhouden?
Zelfs de eenvoudigste paarden met een gebrek kosten al zo 2000 of 3000 euro.
Maar blijkbaar is er toch een grote markt voor en betaal je je daarna scheel aan stallingskosten, medicijnen/osteopaat/dierenarts en noem maar op, om er enigszins een behoorlijk rijpaard aan te hebben.
Zelf ben ik blij dat ik nu geen paard meer heb.
Ik heb altijd hard moeten werken voor mijn paarden, maar heb er gouden tijden mee gehad.
Maar nu zou ik het niet meer kunnen, zelfs al zou ik het willen.
Er gaat veel voer in, zijn niet zoals een hond 2x per dag te voeren en klaar ermee. Ook nogal “complex” qua houden (moeten veel bewegen oa. maar lopen ‘s winters wel veel kapot). Dat kost een staleigenaar tijd, en tijd = geld. Vergeet het voer daarbij niet.
Soms had ik een simpelere hobby gewild, snowboarden voor mij apart, alles goedkoper dan dit. En toch zit het in mijn bloed, letterlijk een “way of life”. Want ondanks de hoge kosten, word ik zo intens gelukkig van mijn paarden.
En ik denk dat het voor meer mensen geld.
Maar wij zijn ook wel in ons achterhoofd ermee bezig ze aan huis te kunnen gaan houden, want op een gegeven moment is er wel een grens wat ik aan stalling wil betalen zegmaar..