ikke schreef:Jij wil geen trailer trekken met een 1.6!! Echt NIET!
Dat ding komt per strekkende kilometer vermogen te kort! De 2.0 zal er niet zoveel moeite mee hebben, maar die 1.6 is echt te zwak. Ook al zou het op papier moeten werken, in de praktijk is het een levensgevaarlijke onderneming!
Met een 2.0 nog veel gevaarlijker.
Het ding is gewoon VEEL te licht en hoe meer vermogen hoe gevaarlijker het snelheidsbereik wordt.
Ik blijf me verbazen over dit onderwerp.
Met levende haven waar je emotionele waarde aan hecht is het geneuzel over wat maximaal mag echt totaal onbegrijpelijk.
Wat cruciaal zou moeten zijn is de vraag wat verantwoord is. Het antwoord daarop is HEEL wat anders dan wat er op het kenteken staat.
Zéker in NL waar je te snel ´mag´(lees ´moet´ door haastige duwers).
Ook verbazend is dat het onzinwoord ´kogeldruk´ nog steeds schering en inslag is. Helemáál omdat paardentrailers tandenassers zijn waarbij kogelhóógte het punt is.
Waarom leg je díe twee aspecten niet eens goed uit Ikke?