Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:18

ikke schreef:
Ik heb niks met die bakken, maar technisch heb je helemaal gelijk. Daarbij zijn Mercedessen onverwoestbaar. Stop er op tijd goede olie in en ze doen het probleemloos 1.000.000km. Duitse degelijkheid en zo..............

Absoluut niet zo Ikke.
Rond de 300.000 krijg je wat duurdere onderhoudskosten, maar als je die gehad hebt loopt ie zo weer 150.000 Haha!
De eerste 250.000 op de teller zijn heel voordelig rijden. Alleen de normale beurten, olie, filter en remblokjes.
De beuren vanaf de 250.000 werden toch wel wat duurder. er was altijd wel een klein iets. Dit is ervaring met meerdere wagens.

De 300TD is een super motor. De 290TD ios af te raden. De 250TD presteert beter dan de 290TD.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:21

Een mercedes-benz busje

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:34

Een Toyota Auris 2.0 diesel voor een 1 1/2 paards trailer met een MTM van 1200. De auto mag 1500kg trekken.

Optrekken op comfort snelheid voor het paard gaat prima. De snelweg oprijden met een stukje 100 voor het invoegen ook.
Inmiddels rij ik er ook regelmatig langere stukken mee (100km) en ook dat gaat prima. Rustige wegligging en geen lawaai in de auto.

verbruik met trailer: 1:12,5
verbruik gemengd: 1: 15/16

Het ziet er wel uit als een wannabe combinatie omdat de auto kleiner oogt dan hij is. Wat koppel betreft is het echter lekker degelijk.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:39

ikke schreef:
sflj schreef:
Andere vraag; hoeveel verbruiken die terreinwagens van jullie gemiddeld? (ik was gisteren weer bijzonder blij met m'n Freebie: 784km gereden en kreeg er geen druppel meer in dan 60 liter! )
Heb jij een td4 of een 2.0di? Een td4 hoort zuiniger te zijn, de 2.0di loopt inderdaad rond 1:11.
Eigenlijk schokkend als je bedenkt dat een Disco 300tdi ook 1:11 loopt maar wel ruim 500kg zwaarder is!

784km delen door 60 is 1 op 13,nogwat. Ik heb een td4. Deze kilometers waren gemengd, normaal rij ik alleen maar korte stukjes en zit ik zo rond de 1 op 11 of 12, afhankelijk van het weer, hoevaak ik de trailer heb gebruikt enz.
Maar als het volgens jou nog zuiniger kan / moet, hoor ik dat graag! Knipoog Ik vond dit al niet gek, vergeleken met de meeste terreinwagens en mijn vorige busje.

110km/u rijden met een trailer vind ik trouwens onverantwoord, wat voor auto er ook voor zit. Maar da's een andere discussie.
Laatst bijgewerkt door Asciugamano op 14-07-08 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:41

Seat Leon 1.8 20v sport benzine en lpg gaat super

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:05

Een Renault Laguna (Stationwagen), bezine en gas.
Verder weet ik het niet, het is de auto van mn ouders Clown

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 12:08

sflj schreef:
110km/u rijden met een trailer vind ik trouwens onverantwoord, wat voor auto er ook voor zit. Maar da's een andere discussie.

ook zonder paard? Dan is het nl. gewoon een erg stabiele dubbelasser met een perfecte gewichtsverdeling..

Wat ik eerder onverantwoord vind: Zag zaterdag iemand rijden met een Opel Corsa 1.6 GSI (kenteken begon met YV, eens opgezocht op internet, bj. '90 max. geremde treklast 800 kg) met 1,5 paards trailer erachter... De staart van het paard hing over de klep, was dus ook niet direct een shetlandertje wat erin stond Haha!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:10

opel vectra ( stationwagon ) 2.2 diesel
gaat heel goed.. kan het goed aan zowel met 1 paards als met 2 paardstrailer

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:41

kakanox schreef:
Wat ik eerder onverantwoord vind: Zag zaterdag iemand rijden met een Opel Corsa 1.6 GSI (kenteken begon met YV, eens opgezocht op internet, bj. '90 max. geremde treklast 800 kg) met 1,5 paards trailer erachter... De staart van het paard hing over de klep, was dus ook niet direct een shetlandertje wat erin stond Haha!

Alles is relatief Haha!
ZF is van feb. '91 (heb ik eens gehad) dus YV is inderdaad hooguit eind '90, eerder mid '90 en dus model '89 (geen idee of daar verschil in zit).

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 12:58

sflj schreef:
maakt samen al 2950kg. Komt daar nog het laadvermogen van je auto bij (kilootje of 1000 misschien?) In ieder geval ruim boven de 3,5 ton.
Ga maar gauw je E rijbewijs halen! Haha!

Dacht het niet Clown

http://www.cbr.nl/1041.pp

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 13:20

ikke schreef:
kakanox schreef:

Alles is relatief Haha!
ZF is van feb. '91 (heb ik eens gehad) dus YV is inderdaad hooguit eind '90, eerder mid '90 en dus model '89 (geen idee of daar verschil in zit).

Onzin. YV was 4 November 1990, niet mid '90 en ook geen model '89 tenzij ie héél lang in de showroom heeft gehangen. Het was echter ook al het nieuwe model met de brede koplampjes. Vind overigens dat ik hier (om privacy-redenen) niet het volledige kenteken van die auto kan vermelden. Maar heb je weleens op rdw.nl gekeken? Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:21

BitchyWitchy schreef:
sflj schreef:
maakt samen al 2950kg. Komt daar nog het laadvermogen van je auto bij (kilootje of 1000 misschien?) In ieder geval ruim boven de 3,5 ton.

Dacht het niet Clown

Wat is het laadvermogen van je auto dan? Lees even het onderste blokje van het schema heel goed:

Afbeelding

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 13:23

BitchyWitchy schreef:
sflj schreef:

Dacht het niet Clown

Volgens mij kan jij niet goed lezen Haha! Er staat letterlijk:

"Is de toegestane maximum massa van het trekkende voertuig plus de (TMM van de) aanhangwagen meer dan 3500 kg?" >> JA, u hebt rijbewijs BE nodig om deze combinatie te besturen.

Even ter info: Een licht gemotoriseerde T4 heeft altijd 0,8 of 1,0 ton laadvermogen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:26

kakanox schreef:
Onzin. YV was 4 November 1990, niet mid '90 en ook geen model '89 tenzij ie héél lang in de showroom heeft gehangen. Het was echter ook al het nieuwe model met de brede koplampjes. Vind overigens dat ik hier (om privacy-redenen) niet het volledige kenteken van die auto kan vermelden. Maar heb je weleens op rdw.nl gekeken? Knipoog

Hoezo onzin? Op basis van mijn oude wagen (ZF-44-HF, van feb. '90; nee hij is niet meer) tel ik terug dat eind '90 kan kloppen, maar dat er dan in korte tijd nog veel auto's op kenteken zijn gezet.
En ja, de RDW-site is me bekend. ZOek even op paardenvrachtwagen en je zult zien dat ook ik met regelmaat ernaar verwijs voor controle van met name het laadvermogen.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 13:31

Het is onzin omdat ik de betreffende auto opgezocht had op rdw.nl. Zij geven de daadwerkelijke eerste toelatingsdatum, en die was 4 November 1990. Daarmee concludeer ik dat de auto zeer waarschijnlijk ook in '90 gebouwd is en - gezien de hoge verkoopcijfers van de gefacelifte Corsa in die jaren - waarschijnlijk van modeljaar '91 is geweest.

Ik geloof je wel hoor, maar ik weet inmiddels ook best goed hoe ik je kan triggeren Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 14:41

he kakanox, waar blijft nou die verklaring van dat oude menneke die ondanks de juiste gewichten toch op de bon ging (paar pagina's terug) waarvoor werd ie nou beboet?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:03

De verklaring stond er al. Hij is gepakt op z'n kogeldruk.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:04

Ik lees het net zo als de Blauwe rakkers hier in de regio, en dat past mij prima Knipoog Ben heus wel eens aangehouden voor controle Clown

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 15:06

Ik ook, en ik ben altijd de sjaak bij controles Lachen

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:10

kakanox schreef:
Ik ook, en ik ben altijd de sjaak bij controles Lachen

Hier zijn ze gewoon niet slimmer Knipoog

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:11

ok, bedankt alsnog Lachen heb geen last van verkeerde kogeldruk gelukkig en ik heb blijkbaar zo'n betrouwbaar gezicht dat ik helaas nooit word aangehouden, wil wel eens bekvechten om de regeltjes....

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:11

BitchyWitchy schreef:
Ik lees het net zo als de Blauwe rakkers hier in de regio, en dat past mij prima Knipoog Ben heus wel eens aangehouden voor controle Clown

Veel agenten weten het ook niet precies dus heb je altijd geluk gehad. Houdt vanzelf op als je er 1 tegenkomt die het wel weet.
Na de endurance in Onstwedde werd een deelneemster op de A28 aangehouden en kon d'r combi laten staan omdat ze geen E had.
Aan de andere kant hoop ik niet dat jij mij aanrijdt als je met deze combi rijdt want jouw verzekering kon wel eens heel moeilijk gaan doen omdat je in feite zonder geldig rijbewijs rijdt. Stel dat ik door jouw schuld veel schade heb, wie betaalt dat dan?
Je bent niks beter dan een willekeurige joyrider en dus eigenlijk a-sociaal bezig en afgezien daarvan ben je ook nog eens een gevaar voor je paard. Kan er niks meer van maken, sorry! Boos! Die regels zijn er tenslotte niet voor niks.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:12

cissy schreef:
ok, bedankt alsnog Lachen heb geen last van verkeerde kogeldruk gelukkig en ik heb blijkbaar zo'n betrouwbaar gezicht dat ik helaas nooit word aangehouden, wil wel eens bekvechten om de regeltjes....

Ik ook, maar dan wel met een hele lieve en vooral "blonde" blik in mijn ogen!!! Hahaha......

Doreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:14

Ik rijd met een citroen xantia break, ook nog eens op LPG, een 8 klepper. En er hangt een 1,5 paards trailer achter die is teruggekeurd naar 1250 kg. Oja, met een B rijbewijs. Iemand op of aanmerkingen?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:15

Volvo XC 90 T6, 2 paards Bockmann en ik heb E.