Zeer eigenwijs paard wil niet op de trailer..lees eerst!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miepmiept

Re: Zeer eigenwijs paard wil niet op de trailer..lees eerst!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:32

Hier ook zo'n stront eigenwijs paard en ze maakt me echt niet wijs dat ze bang is!

Na urenlange gevechten van schotten, longeerlijnen, bezems, zwepen en ach, je kan het zo gek niet verzinnen. Ging het van kwaad tot erger. Van een paard dat niet wou, tot een laaiend paard. Eigen trailer aangeschaft en gaan oefenen. Longeerlijn eraan geklikt, mevrouw voor de klep gezet en ik ben voorin gaan zitten. Het enige wat ze moest, was haar aandacht op mij houden. Een half uur en ze stond erin. In, uit gaat nu allemaal prima. Alleen geen tijd genoeg voor stang. Helaas is mijn trailer nu bodemloos, maar zaterdag komt er een ervaren trailer trainster met trailer en het moet nu toch echt eens gaan lukken. Voordat ik een hijskraan aan ga schaffen en mijn trailer ga verbouwen dat het dak eraf kan. Tong uitsteken

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:37

Whahaha, ik mag toch hopen dat je eigenwijze paard die bodem er niet uit heeft geschopt......

Die van mij is ook niet bang hoor, het is gewoon eigenwijsheid want als ze er eenmaal in staat gaat ze uit het hooinet vreten en ze verzet geen stap tijdens de rit. Dus geen gestamp en gegil. Bleef die van jou staan zonder achterstang dan?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:47

Nee, mijn vader en slopen van een trailer gaat harder als het terug opbouwen. Boos!

Zodra ik nog maar aan de stang dénk dendert ze achteruit, dus ik was nog in fase 'rammelen' aan de stang zonder hem dicht te doen. Maar de trailer in en uit is geen probleem, ze kan het prima alleen en vindt het maar al te lollig om op de klep te stampen. Ik moet de 'Stil blijven staan' knop nog erop monteren en dan hoop ik dat de stang dichtkan. De pony's ondertussen doodleuk langs de achterkant erin en via het voordeurtje eruit. Kan er wel een comedy van maken. Clown

Maar goeie grutten, wat is dat dier uit d'r plaat gegaan zeg. Hoe harder we duwden en trekten des te kwaaier ze werd. Met druk sprong ze dan uiteindelijk wel op de klep (Vollebak een sprong van drie meter, vind een gem. klep niet echt leuk) Steigeren, alles trok ze uit de kast.

Ik zal wel vertellen hoe het zaterdag is gegaan, hopen dat het lukt. Mijn oefening is al een tijdje geleden dus ik hóóp dat ze er nog gewoon oploopt en dat de stang/klep dichtkan.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 14:44

als je nou eerst zelf in de trailer gaat ZITTEN met een zakje chops ofzo(dat geritsek vinden ze vaak interesand) hou haar aan het touw vast maar niet strak,
zet de trailer naar een muur o.i.d. zo dat er aan beide kant iets staat zodat ze alleen maar rechtdoor kan,
wacht dan net zo lang totdat ze naar je toe komt uit vrije wil,
weet niet of je deze tip al heb gehad heb niet alle 10 pagina's geldezen hahah Tong uitsteken

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:14

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:34

Mijn paard gaat zondag mee doen aan de show van Annemarie van de Toorn in Boven Pekela. (Monty Roberts)
Ben echt benieuwd of ik haar dan weer normaal in de trailer krijg.
Wij deden het de laatste tijd met een praam op.
En gister had ik wedstrijd gehad en toen we weer naar huis gingen liep ze er zo zonder longeerlijnen en praam op.
Net of ze het door heeft dat ze naar die show gaat Haha!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:36

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

vionnesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:37

hebben jullie het licht van de trailer aanstaan?
zo ja, dan kan het zijn dat ze de rode achterlampen niks vindt.
Mijn pony liep ook altijd gewoon de trailer op.
Maar op een of andere manier werd ze toen heel bang voor dat rode licht.
Nu we het licht uit hebben staan als ze erop moet is het geen probleem meer

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:41

merel_gomez schreef:
Indra: 2moons al geprobeert?

Nee... zij zit helaas precies totáál aan de andere kant van Nederland anders had ik het inderdaad wel geweten, zij lijkt me top! Eventueel nog wel een laatste optie voordat ik de hijskraan ga aanschaffen. Tong uitsteken Morgen eerst proberen met iemand die ervaring heeft met trailer problemen en er al vele heeft opgelost. Lachen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:42

.

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:06

@ indra:
anders moet je het ook eens proberen met een praam.
Mijn paard liep de trailer ook wel op maar ging direct achterwaarts als je de stang er achter wilde doen.
met de praam op blijft ze wel staan omdat je net wat meer te vertellen...
Tis niet echt een fijne oplossing maar als je het een paar keer herhaalt, wordt het routine voor het paard en hoef je het daarna niet meer te doen...

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:20

Niet gelukt. Geen gevecht dit keer, maar gewoon in rust. Maar ze heeft gewoon geen vertrouwen. Ze gáát gewoon niet.

We proberen het nog een keer en anders komt Annemarie van de Toorn 27 maart eventjes lang en als het haar niet lukt weet ik het écht niet meer.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:42

Mocht t haar ook niet lukken neem dan eens contact op met petra vlasblom( www.2moons.nl) zij is echt goed.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:51

Zij zit maar in Rotterdam! Dat is nog wel aan te rijden, of nouja.. twee uur. Dacht dat ze helemaal richting Friesland zat. Zo te zien kan ze ook wel omgaan met paarden met karakter. Haar zal ik zeker onthouden!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:58

wij hebbenen zo'n merri die dat deed en hebben een NH-er laten komen. Jossy Reynvoedt (schrijf het niet goed. http://www.paardencoachnatuurlijk.be) en die heeft mij geleerd hoe ik haar op de trailer kan zetten, ze ging letterlijk zitten voor de trailer. Hij had haar er op een half uur geweldloos op en heb sinds nooit maar echt nooit meer problemen gehad, ze gaat er makkelijker op dan mijn pony die nooit moeilijk gedaan heeft over de trailer, wandelt gewoon rustig binnen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:07

Indra schreef:
Zij zit maar in Rotterdam! Dat is nog wel aan te rijden, of nouja.. twee uur. Dacht dat ze helemaal richting Friesland zat. Zo te zien kan ze ook wel omgaan met paarden met karakter. Haar zal ik zeker onthouden!

Zij is bij mijn paard geweest en achteraf hoorde ik ineens meerdere kennisen die door petra zijn geholpen. Trailer laden komt ze bij je aan huis doen. Gaat wel eerst theorie avond aan vooraf. Echt super gaaf om te zien... zeker een aanrader! Sommige hebben aan alleen de theorieavond al genoeg. Ik wilde niet verder tobben en heb gelijk die avond een afspraak gemaakt dat ze bij mijn paard is langs geweest. Ik ben nog steeds zo blij dat ik dat toen heb gedaan.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:24

Ja dat is wel een idee.. en hier zijn ook twee NHérs bezig geweest. Die van vandaag is Miep de eerste waarvan het niet lukte. Maar helaas... in mijn eentje krijg ik haar verder.

Mag ik vragen wat dat allemaal ongeveer gekost heeft? Als het lukt vind ik het allemaal prima, maar straks ben ik failliet door allerlei mensen te laten komen die het niet voor elkaar krijgen. Al moest ik vandaag ook niets betalen.

We blijven hopen en geloven dat zelfs Miepie op een dag weer op de trailer gaat. Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:34

ik heb je pb gestuurd

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:50

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:52

klop ook veel goeie verahlen van gehoord maar die zitten in drenthe

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 20:53

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:07

merel_gomez schreef:
ze reizen door heel nederland

ja dat snap ik wel maar je moet wel de km betalen Haha! . Dus als ze uit drenhte naar terneuzen moeten kost dat aardig wat. Dan is de afstand rotterdam terneuzen iets korter.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:07

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

staljody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:52

presies hetzelfde als bij ons. je laat de longeerlijn zien en ze gaan heel hard opzij

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 21:57

bij mij was het ook zo toen ik Joy net had dat hij heel makkelijk de trailer opliep en een paar weken later begon hij ons uit te proberen en ging hij op rust voor de trailer staan (en achteruit lopen). toen zij iemand dat we hem de zweep moesten laten zien en toen we dat deden ( hebben hem niet gebruikt!) liep heel snel de trailer op. bij ons ging het dus heel makkelijk. zal als ik jouw was iemand om hulp vragen die er veel verstand van heeft.