ze zijn gewoon me zadel kwijt,,

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: ze zijn gewoon me zadel kwijt,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 01:44

Chantal86 schreef:
hoi hoi ellen,

Ik ga het vanavond overleggen. Desnoods mijn eigen verzekering, dan valt het onder de inboedel..
En krijg ik de dag waarde terug van mijn zadel. De man die ik er over aansprak van de dfd (verzekering) zei dat ik een iets duurder zadel moet opgeven, zodat ik nog wel een redelijk nieuw zadel kan kopen. Want soms keert de verzekering maar €100,- uit. Maar dat doe ik vanavond overleggen. Ik ben niet zo van het oplichten..

Ben bang dat je dan ook niet veel terugbeurt voor dat zadel (als ze al uitkeren, je hebt het zadel tenslotte zelf ingeleverd daar). Zou toch proberen er iets bij die zadelmaker uit te halen, tenslotte zijn ZIJ jou zadel kwijt geraakt, dat zou niet via jouw verzekering hoeven gaan. Een nette zadelmaker snapt ook wel dat jij met een groot paard niets aan een ponyzadel hebt, en probeert samen een goede oplossing te zoeken.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 10:11

jij bent gek dat je het nu zelf gaat oplossen met je eigen verzekering! zo komen ze er wel heel makkelijk van af.

terug gaan en voor de deur gaan liggen in een legertentje. net zolang tot je een passend zadel hebt. had ik wel gedaan! kom zeg, is geen pak suiker.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:04

mirgino schreef:
en idd horen we hier 1 kant van het verhaal, maar is het echt nodig om hier de andere kant ook te horen?

IMO wel, wij waren er allemaal niet bij, het voordeel van een forum is dat je alles zo kan posten zoals het jou uitkom.
Als ik de KPN bel met een klacht, en ik begin gelijk te razen en te tieren tegen die medewerker, waarop de medewerker mij (terecht) niet meer te woord wil staan, en ik zet hier neer dat ik enkel mijn vraag stelde en niet geholpen werd, heeft de medewerker het gedaan.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 12:18

Ik wil toch nog even reageren.Ik heb al eerder een positieve reactie gedaan over Venema.
Ik vind het echt heel vervelend voor de TS maar om zo'n topic te maken en meneer Venema zwart te maken vind ik een beetje te ver gaan.
Ook vind ik dat we maar 1 kant van het verhaal kennen en wie weet wat er gebeurt is.Iedereen geeft de TS gelijk maar misschien is zij wel zo erg uitgevallen naar Venema dat de reactie terecht is.Klant is koning tot op zekere hoogte!
Venema is ook een mens en probeert te zorgen dat iedereen tevreden is en dit zal zo wie zo niet lukken er is altijd wel wat.En iedereen kan fouten maken dit is geen reden om iemand zwart te maken!En dat vind ik in dit topic zeker Venema komt zo positief te staan met zijn naam en zeker niet op zo'n groot paardenforum terwijl die dat wel verdient want hij leverd goed werk!Ik ben ervan overtuigd dat als je volwassen genoeg bent en reageert, Venema er alles aan doet om het goed op te lossen.
Dus nogmaals bij zoiets zou ik 2 kanten willen horen en niet 1 kant die misschien wel verdraaid kan zijn of erg overdreven!

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 13:26

2misty2 schreef:
Ik wil toch nog even reageren.Ik heb al eerder een positieve reactie gedaan over Venema.
Ik vind het echt heel vervelend voor de TS maar om zo'n topic te maken en meneer Venema zwart te maken vind ik een beetje te ver gaan.
Ook vind ik dat we maar 1 kant van het verhaal kennen en wie weet wat er gebeurt is.Iedereen geeft de TS gelijk maar misschien is zij wel zo erg uitgevallen naar Venema dat de reactie terecht is.Klant is koning tot op zekere hoogte!
Venema is ook een mens en probeert te zorgen dat iedereen tevreden is en dit zal zo wie zo niet lukken er is altijd wel wat.En iedereen kan fouten maken dit is geen reden om iemand zwart te maken!En dat vind ik in dit topic zeker Venema komt zo positief te staan met zijn naam en zeker niet op zo'n groot paardenforum terwijl die dat wel verdient want hij leverd goed werk!Ik ben ervan overtuigd dat als je volwassen genoeg bent en reageert, Venema er alles aan doet om het goed op te lossen.
Dus nogmaals bij zoiets zou ik 2 kanten willen horen en niet 1 kant die misschien wel verdraaid kan zijn of erg overdreven!

Hier nog een übertevreden klant Knipoog

Maar je hebt groot gelijk!
Venema is een goede vent die inderdaad alles eraan doet om je te helpen. Hij heeft mij ook gigantisch geholpen met een prachtig op maat gemaakt zadel.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 14:51

En daarbij jongens, Venema heeft het zadel dus nooit gehad zegt van Triest zelf. Dus dan ligt de fout bij van Triest en niet bij Venema.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-07 14:57

ik heb gister iemand van de verzekering op bezoek gehad, die heeft me geadviseert via aragverzekering te doen, rechtsbijstand, en die gaat dus bemiddelen.
Dus zo kan ik het ook oplossen..

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 18:45

Het is voor jou natuurlijk hartstikke vervelend, ik hoop dat je gauw weer een zadel kunt halen!

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 21:13

hoop dat er voor beide partijen een bevredigende oplossing komt Ja

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 12:23

Venema werkt wel samen met van Triest, ook al heeft hij het zadel msischien niet eens gehad, hij is nu wel het aanspreekpunt. Ondertussen duurt dit al behoorlijk lange tijd, ik vind dat de topicstarter echt heel geduldig geweest is tot nu toe. De topicstarter heeft in mijn ogen niemand zwart gemaakt, maar gewoon haar vervelende ervaring verteld. En het verhaal 'moet je maar een ander zadel kopen' hoort natuurlijk nooit te gebeuren, ook al is het de dochter van Venema, of wie dan ook, al die personen hebben met elkaar te maken. Ik zou echt morgen weer bellen, zadel zoek of niet, ze mogen je nu per direct wel tegemoet komen vind ik. Je hebt feitelijk geen zadel meer, en al die gemiste mogelijkheden om te rijden mag je niet vergeten.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 13:46

Wat mij vooral opvalt, is dat hier door een aantal mensen flink gestookt wordt "ik zou dit doen, ik zou dat doen, het is een schande wat meneer X doet, het kan niet door de beugel wat meneer Y doet ...." enz. enz.
Het verhaal wordt hier maar van 1 kant belicht, de visie van meneer X en meneer Y is hier nergens te lezen Scheve mond .
Imo is de enigste oplossing dat de TS een advocaat in de arm neemt en die kontakt op laat nemen met meneer X en/of Y. Het lijkt mij dat de zaak op die manier het snelste wordt opgelost (zadel wordt óf gevonden, óf er wordt een ander gelijkwaardig zadel aangeboden, óf er komt een financiele vergoeding tegenover te staan).

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:02

Een tijd geleden heb ik hier al een topic over gestart:
[HAR] Zadel bij zadelmaker brengen zonder afhaalbewijs.

Het verbaasde mij dat als je je zadel weg bracht bij zadelmaker, je geen bewijsje kreeg (denk aan schoenmaker- je kijgt een bonnetje mee, foto's ophalen - moet met bewijsje). En een zadel (vaak veel duurder dan een paar schoenen) moet op goed vertrouwen worden achter gelaten bij zadelmaker......

De meeste reacties in dit topic waren in de trant van: ik vetrouw mijn zadelmaker, het gaat altijd goed etc etc...... maar moet het eerst fout gaan voordat een zadelmaker actie onderneemt door een controlesysteem in te voeren????? Er kan zomaar iemand een zadelmakerij binnenlopen en zeggen" ik kom het zadel halen van Die en Die" (bij wijze van spreken een niet zo fijne stalgenoot die heeft gehoord dat jouw zadel bij de zadelmaker ligt).

Nee, ik heb er geen goed woord over dat zadelmakers dit puur op goed vertrouwen doen en erg afwachtend zijn met een computersysteem/ controlesysteem/ bonnetjessysteem/ identificatiesysteem in te voeren.

Mexxiemaal

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:14

Een paar weken terug was ik bij zijn werkplaats geweest en ik zag alleen maar zadels met bonnetjes eraan.
Dus ik neem aan dat hij bonnetjes meegeeft.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 16:02

germie schreef:
Venema werkt wel samen met van Triest, ook al heeft hij het zadel msischien niet eens gehad, hij is nu wel het aanspreekpunt. Ondertussen duurt dit al behoorlijk lange tijd, ik vind dat de topicstarter echt heel geduldig geweest is tot nu toe. De topicstarter heeft in mijn ogen niemand zwart gemaakt, maar gewoon haar vervelende ervaring verteld. En het verhaal 'moet je maar een ander zadel kopen' hoort natuurlijk nooit te gebeuren, ook al is het de dochter van Venema, of wie dan ook, al die personen hebben met elkaar te maken. Ik zou echt morgen weer bellen, zadel zoek of niet, ze mogen je nu per direct wel tegemoet komen vind ik. Je hebt feitelijk geen zadel meer, en al die gemiste mogelijkheden om te rijden mag je niet vergeten.

Kijk dat zijn goede woorden Knipoog. Ik ben heel geduldig geweest Knipoog. Ik ga morgen weer bellen en kijken wat ze te zeggen hebben. Ik hoop dat er een gelijkwaardig nieuwzadel aangemeten kan worden. Want baal er van. En dat zou een ieder ander ook hebben gedaan Knipoog.

En mexxiemaal, Van triest heeft het allemaa in een groot boek geschreven. Hij wist nog donders goed dat ik naar Turkije op vakantie ging ed. Hij herkende me nog zelfs, toen meneer venema of de dochter er over begon. Ik vind het jammer dat ik hem niet persoonlijk kan benaderen.
Ik kon er voor kiezen dat zadel mee te nemen, of te wachten tot meneer van triest weer aan het werk ging. Dat waren de woorden oa van van de week. Persoonlijk ga ik niet wachten tot meneer van triest weer aan het werk is. Ik vind het een schat van een vent. Alleen heb nu een nare ervaring met meneer venema, want hij zou terug bellen als die wat hoorde, en tot nu toe komt het contact alleen vanaf mijn kant. Dus daar baal ik wel van. De een heeft goede ervaring de ander mindere. Iedereen heeft zijn eigen mening hier over.
De een vind bijv zadelmarkt in urk helemaal Tuk, en de ander vind het het einde. Dus iedereen heeft een andere mening, andere smaak enz.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 18:11

Chantal86 schreef:
germie schreef:

Kijk dat zijn goede woorden Knipoog.

Nogal logisch dat jij het goede woorden vind aangezien ze positief naar jou toe zijn.

Germie: Ik weet niet hoe oud die dochter is en in hoeverre ze bijv werknemer in de zaak is? Anders heeft zij er dus geen klap mee te maken, kan ze zeggen wat ze wil, maar dat kan je venema niet aanrekenen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 20:18

we zien het dan wel van 1 kant maar in dat verhaal staan ook woorden van venema of de dochter. en natuurlijk als je een goede mening hebt bestaat dat uit onder andere het van twee kanten bekijken en met argumenten komen.

dus zolang wij het niet van twee kanten hebben bekeken kunnen wij wel onze mening zeggen maar dan is het geen goede! Ikzelf heb ook mijn mening gegeven maar weet dat het geen goede is! natuurlijk zijn mensen het met haar eens omdat we het alleen van haar kant bekijken en we niks horen van haar dat venema of van triest hun excuses hebben aangeboden en hebben gezged dat zij een nieuw zadel krijgt op hun kosten want ik denk wel dat ze dat moeten doen!

het kunnen schatten van mensen zijn maar het gaat erom dat ze goed hun werk doen en nu hebben ze dat beide dat niet gedaan!

jullie hebben het telkens over zwartmaken maar zij waarschuwt mensen omdat zij een nare ervaring bij hem heeft gehad zou ik ook doen want dan weten hun ook wat ze de volgende keer moeten doen als ze hun zadel wegbrengen! het kan natuurlijk zo zijn dat het zadel bij van triest is kwijt geraakt maar dan kan ook bij venema.

ik vind zelf het wel vreemd dat venema totaal geen contact opneemt met chantal86 en vind het er ook wel oplijken dat het hem totaal niet uitmaakt of dat zadel weg is of niet! het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij het druk heeft maar dat weten we natuurlijk niet!

voorlopig bekijken we het van 1 kant en heeft ieder zijn mening daarop want super is want zo leer je mensen deels kennen maar het heeft geen zin dat we zeggen dat het zwartmaken is en zus en zo. ik denk dat we dat nu wel weten. het gaat erom dat zij haar zadel kwijt is door hun twee en dat ze er niks voor terug krijgt zelfs geen sorry gaat ervan af en dat vind ik niet kunnen

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:08

nog wat gehoord van venema of de dochter?

ben nou wel zeer benieuwd wat ze nu te melden hebben!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:02

Hoi,
Venema heeft me van de week gebeld hij kwam het zadel brengen voor de kleine pony bij ons.
Ik heb hem gezegd van dit topic en ik heb ook een beetje een stukje van zijn kant gehoord.En zoals ik het nu weet is de TS ook niet echt redelijk.Ik hoop dat iedereen zich een beetje neutraal houd en niet meteen oordeeld zonder zelf ervaring te hebben gehad met Venema!

Dus voor de mensen die zeggen dat Venema niet belt,Venema belt dus wel netjes.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:31

2misty2 schreef:
Dus voor de mensen die zeggen dat Venema niet belt,Venema belt dus wel netjes.

oke maar dit hebben we helemaal niet gehoord, maar heeft hij dan wel gebeld naar chantal86.
hij kan wel naar jou bellen maar betekent ook niet of hij naar andere mensen (een kleine deel dan hea Knipoog kon even geen andere manier vinden) maar toch hoop ik voor chantal dat ze of van van triest iets terugkrijgt of van venema of van allebei want het is waarschijnlijk een miscommunicatie geweest!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:21

We zijn nu al weer een week verder. Nog steeds niets gehoord? Ik zou gewoon weer bellen, en morgen weer en morgenmiddag weer, en vrijdag weer een paar keer. Het is nu tijd dat je het zadel terugkrijgt. Inmiddels heb je weer een week niet kunnen rijden omdat je geen zadel hebt, stalgeld gaat wel door, dus dat is dan weer 180/4 weken (ik ga even uit dat je 180 euro per maand aan stalling betaald) aan kosten omdat jij je plezier bent misgelopen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:35

Ze heeft een zadel kunnen lenen, zo erg is het dus niet (wat niet wegneemt dat het een lastige situatie is)

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:22

Een goede les voor een ieder: een volgende keer dus altijd een bonnetje vragen als je iets inlevert voor reparatie!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:45

IKbenEllen schreef:
Ze heeft een zadel kunnen lenen, zo erg is het dus niet (wat niet wegneemt dat het een lastige situatie is)

Jawel, het is nog steeds heel erg, want het zadel is geleend van een derde partij, niet van Venema of van Triest. Dus officieel heeft ze niets. Het is dat een ander haar uit de brand kan helpen, maar niet degene die het zou moeten doen.

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 00:50

het is super dat ze zolang een zadel kan lenen maar het is belachelijk dat beide partijen geen excuses hebben aangeboden (zelfs dat niet) en dan ook nog niet hebben overlegd wat ze dan gaan doen

roxtemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:45

jammer dat je in deze situatie terecht bent gekomen hopelijk wordt het snel opgelost