en nu nog gaan vertellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Laura

Re: en nu nog gaan vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:44

Las ergens dat je zei dat er geen verzorgpaarden zijn in Delfzijl/Appingedam, díkke onzin, er staat vaak zat een advertentie uit die plaatsen op marktplaats. Het is maar waar je genoegen mee neemt!

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:45

ik vind het ook prima om te poetsen, want dan bouw je een band op met het paard en heb je contact. Soms is het ook heerlijk om 3 kwartier bezig te zijn met poetsen alleen.

ik heb het al vaker gezegd, en ik zeg het voor de laatste keer: ik hoef niet 3 keer per dag naar stal om te voeren, dat zit bij de stalling in.
Kan wanneer dan ook naar de manege(kan er zo naartoe lopen, 2 min. lopen).

En met dat alleen poetsen bedoelde ik: op de manege vragen of ik iemand mag helpen met verzorgen, zodat ik meer kan leren over paarden en wat het inhoud.

Als ik een eigen paard heb, ga ik er elke dag naartoe: weer of geen weer
Ga hem/haar met liefde poetsen en opzadelen en daarna rijden, daarna afzadelen afspuiten en weer poetsen en op stal zetten/ of even longeren of losgooien.

kortom paard komt no way aandacht tekort hoor

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:48

_Laura schreef:
Las ergens dat je zei dat er geen verzorgpaarden zijn in Delfzijl/Appingedam, díkke onzin, er staat vaak zat een advertentie uit die plaatsen op marktplaats. Het is maar waar je genoegen mee neemt!

dan mag jij voor mij zoeken

postcode is 9931 BL

ben benieuwd of jij wat vind

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:48

dat wil je maar kan je dat ook? hoe zit het met school? en werk want je moet je paard betalen jah? dus dan ben je ongeveer tot 3 of 4 uur op school.. klinkt alsof je er per dag 2 uur wilt zijn (erg kort naar mijn mening) eten werken huiswerk uitgaan vriendinnen weet ik veel.. maar ben je realistisch?

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:54

tuurlijk wel, ik hoef niet alles zelf te betalen hoor.
mijn ouders helpen ook.
Het liefst ben ik natuurlijk de hele dag op de manege, maar mijn moeder zei dat als ik uit school kom eerst huiswerk maken en dan pas mag ik naar mijn paard. en das geen probleem hoor, ik kan er lang genoeg zijn, als ik wil 4 uur lang

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:58

Maar wat als je examen moet doen? Of toch een vervolgopleiding? Ik neem aan dat je na je VMBO niet thuis gaat zitten om uit je neus te vreten. Knipoog Met dat soort dingen moet je ook rekening houden.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 12:59

En daar zijn duidelijke afspraken over gemaakt thuis.
Ik moet elke dag naar mijn paard (duhh anders neem ik ook geen paard)
En eerst huiswerk, dan manege.
Ik koop de spulletjes, en betaal de helft van stalling, mijn ouders de andere helft van stalling, en hoefsmid. Dan ik de rest. Mijn ouders de DA en verzekering.

Dus we hebben er thuis ook goede afspraken over gemaakt.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:01

En als je paard een operatie á 3000 moet ondergaan? Ik neem aan dat je ouders er dan niet meer zo happig op zijn om dat te betalen? Mijn ouders betalen ook de inentingen van mijn pony, hebben we zo afgesproken destijds, maar als er iets anders is, is dat toch echt voor mijn rekening.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:01

Maar 1 ding scheelt (meng me er nu ook maar ff tussen Haha! ) je had 2 binnenbakken tot je beschikking (of heb ik dat verkeerd gelezen?) dus dan kan je ook 's avonds gaan en voor het eten je huiswerk maken/leren.

Ik denk persoonlijk dat je een paard wel kan nemen, vooral doordat je ouders de da kosten willen betalen. Lachen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:10

Ik denk dat je wel heel goed weet wat je doet.

Zowieso is het verzorgen ect. niet zo'n probleem voor je, lijkt mij. Je woont er maar 2/3 minuten vanaf, dat is dus niks.. Voor de rest hebben jullie overal netjes afspraken over gemaakt ect.

Ik denk dat het wel goed gaat komen, heel veel succes iig met het zoeken (en doorsparen) Knipoog

Oja, heb je ook iemand die voor je in kan vallen als jij er een keer niet bent, of er niet heen kan komen?

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:16

en wie betaalt het paard zelf en het zadel? Dit zijn beide grote uitgaven. Kun je dat ook nu in één keer betalen?

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:33

ja, ik betaal het paard+ hoofdstel en andere spulletjes en mijn ouders het zadel, helft van stallinggeld, DA(ook gedeeltelijk), en hoefsmid, en het verzekeringsgeld delen we ook de kosten van

@traan_beauty: daarom heb ik ook gekozen voor op de manege. We gaan nooit op vakantie of wat dan ook, hoogstens een weekendje naar mijn tante in putten (maar dan kan ik mijn instructeur even vragen of die mijn paard even wil losgooien in de binnenbak of iemand anders die het paard even longeren kan)
Het lijkt me ook sterk dat ik een keertje 'niet kan' ben er altijd

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:35

ik ben trouwens wel van plan om naar de manege te gaan, en mischien even vragen (die een eigen paard heeft) om te laten zien hoe je moet longeren.
Ik heb er zo vaak naar gekeken, maar nog nooit zelf gedaan (ik schaam me er eigenlijks voor dat ik niet kan longeren Bloos )

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:36

en als je ziek bent? kun je dan ook iemand regelen? en wie betaalt de lessen?

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:37

Lachen Oké..
En hoe zat het met de weidegang? 24/7 op de wei? Of wat?

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:39

traan_beauty schreef:
Lachen Oké..
En hoe zat het met de weidegang? 24/7 op de wei? Of wat?

Nee dat kan daar niet, alleen zomers Knipoog

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:40

En in de winter dan? 24 uur op stal toch niet of?

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:41

ik kan altijd wel even de manege opbellen, om te vragen of ze paard even willen loslaten in de binnenbak. ik betaal lesgeld

mischien kunnen jullie mij even helpen daarmee: wou eigenlijks 24/7 op de wei. De een zegt niet doen dit, dat en de ander zegt dat het beter is 24/7 op de wei. Ik weet echt niet wat ik moet doen

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:42

ik wil eigenlijks niet dat het paard de hele dag stil staat op stal.
Maar in de wei kan ook niet, want er is heen schuilstal ofzo.
Dus ben ontzettend aan het twijfelen

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:44

Flew schreef:
En als je paard een operatie á 3000 moet ondergaan? Ik neem aan dat je ouders er dan niet meer zo happig op zijn om dat te betalen? Mijn ouders betalen ook de inentingen van mijn pony, hebben we zo afgesproken destijds, maar als er iets anders is, is dat toch echt voor mijn rekening.

sorry dat ik dit zeg maar ik ga voor mijn paard geen 3000 euro neerleggen om me paard te laten opereeren
maar je moet ook gaan kijkn wat je paard heeft gekost en of die het wel waard is

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:45

24 uur op stal in de winter vind IK al bijna dierenmishandeling Nagelbijten / Gniffelen . Die paar uurtjes dat hij eruit mag vind ik niet genoeg..

Zover ik weet kan een gezond paard gewoon 24 uur per dag op de wei, zonder deken.. Het ligt er wel een beetje aan wat het paard gewend is natuurlijk en welk ras het is.

Nagelbijten / Gniffelen En als mijn paard een operatie van 3000 euro moet ondergaan, dat gebeurt dat, een paard is onbetaalbaar...

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 13:46

dus als jouw paard geopereerd moet worden en het kost 3000 euro dan laat je het paard inslapen omdat je geen 3000 euro wil betalen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:46

natasja1991 schreef:
ik wil eigenlijks niet dat het paard de hele dag stil staat op stal.
Maar in de wei kan ook niet, want er is heen schuilstal ofzo.
Dus ben ontzettend aan het twijfelen

Sterker nog is weet wel zeker dat ze de paarden daar 's winters helemaal niet op het land willen hebben.
Als je de site van de manege leest zie je dat weidegang alleen zomers kan.
Als je echt 24/7 buiten wilt zul je dus een andere wei moeten zoeken......

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:48

24/7 buiten in het land is het beste bij mij op stal kan dat ook niet maar in de winterperioden en dat is van december tot april staan ze overdag in de padock en 'snachts op stal maar in de zomer altijd dag en nacht buiten

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:50

natasja1991 schreef:
dus als jouw paard geopereerd moet worden en het kost 3000 euro dan laat je het paard inslapen omdat je geen 3000 euro wil betalen.

ik zou eerst gaan kijken wat de overlevingskansen zijn en of het paard ooit nog normaal kan functioneeren en zonder pijn kan leven als die met pijn door het leven moet gaan dan laat ik hem idd inslapen maar als het paard normaal kan functioneeren en zonder pijn kan leven zou ik de operatie misschien wel doen