Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Perrokai schreef:Als dat zo is en ze heeft het geaccepteerd dan kan ze het dus helemaal al vergeten. Dan mogen ze hem nog komen ophalen voor dat geld ook. Het afgesproken bedag was toch 4000 euro ?
Dan is ze er dus 1500 kwijt als ze hem zelf terug brengt. En anders 1550. Als Barmat het er niet mee eens was dan had ze dat geld direct terug moeten storten.
Maar als ik RHS was dan zou ik dus niet een bedrag op iemands rekening storten en er geen paard voor in ontvangst nemen.
Nu heeft ze dan en 4000 euro en Major nog. Dat is geen verkeerde ruil, en niks op papier ook nog. Ze kan nu iedereen vertellen dat ze dat bedrag voor Matador heeft teruggekregen en dan heeft RHS geen poot om op te staan. Dat zou heel erg dom zijn....
Uphill schreef:Ik zou het op deze wijze nooit spelen, dan verlaag je jezelf tot een niveau waartegen je zo ageert.
Buiten dat kan je dan ook wel een onaangekondigd bezoekje verwachten van RHS, gezien de gezondheid van Barmat lijkt mij dat niet wenselijk. Zie het als duur cursusgeld voor een volgende aanschaf.
Perrokai schreef:Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn nu eenmaal rassen waar de kenmerken ook qua karakter net iets makkelijker of moeilijker KUNNEN zijn. Dus je kunt niet alles op 1 hoop gooien.
crossmonster schreef:nou, als een enkeling er maar problemen mee heeft, dan zal het met het bevlekken van de naam nog wel meevallen hoor !
ik denk dat waar twee vechten, twee schuld hebben,
van ruilen komt zowiezo huilen, vorige paard had beter aan een particulier verkocht kunnen worden, dan had je een vaste prijs gehad voor het paard.
dom dat je geen contract hebt.
ik zou zeggen ruil bij een ander de shire in voor een brave, oudere pony
russel schreef:Dat er nu niks staat, dat kan, maar als Barmat het gevoel heeft serieus genomen te worden en dat heb je als je een telefoongesprek hebt en daarna email kontakt, was er niets aan de hand. Deze terug, geld terug en ondertussen kijkt handelaar naar een goed paard voor haar uit. Klant helemaal tevreden en binnen nu en pak hem beet een half jaar pronkt er een andere op haar erf wellicht wel eentje voor 6000 euro, want deze is het echt helemaal. Ook een manier van zaken doen. Zaken doen is altijd gewiekstheid, laten we eerlijk zijn geld verdienen, daar gaat het om en hoe doe je dat... hoe manipuleer je iemand om zijn beurs open te trekken, dat kan ook op een andere manier.
Achilles schreef:russel schreef:Dat er nu niks staat, dat kan, maar als Barmat het gevoel heeft serieus genomen te worden en dat heb je als je een telefoongesprek hebt en daarna email kontakt, was er niets aan de hand. Deze terug, geld terug en ondertussen kijkt handelaar naar een goed paard voor haar uit. Klant helemaal tevreden en binnen nu en pak hem beet een half jaar pronkt er een andere op haar erf wellicht wel eentje voor 6000 euro, want deze is het echt helemaal. Ook een manier van zaken doen. Zaken doen is altijd gewiekstheid, laten we eerlijk zijn geld verdienen, daar gaat het om en hoe doe je dat... hoe manipuleer je iemand om zijn beurs open te trekken, dat kan ook op een andere manier.
Die oplossing is toch geboden? De handelaar was toch aan het uitkijken voor een geschikt paard?
Maar vergeet even niet dat een doorgereden betrouwbare shire geen 5500 euro kost.
Dan heb je het over prijzen dik voorbij de 7000 euro dus een shire vinden die aan die eisen voldoet voor 5500 euro heb je niet even binnen een paar weken gevonden.
Het aanbod om Major in te ruilen voor een jaarling of 2 jarige is ook geboden en ook afgewezen en dan blijft er gewoon heel weinig over voor dat geld.
runningkawa schreef:Ik ken Barmat en ik weet zeker dat ze daar geen spiegel van angst mee door geeft.