Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Perrokai

Re: Handelaar neemt paard terug maar wil 2000 euro minder terugg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:03

Als dat zo is en ze heeft het geaccepteerd dan kan ze het dus helemaal al vergeten. Dan mogen ze hem nog komen ophalen voor dat geld ook. Het afgesproken bedag was toch 4000 euro ?
Dan is ze er dus 1500 kwijt als ze hem zelf terug brengt. En anders 1550. Als Barmat het er niet mee eens was dan had ze dat geld direct terug moeten storten.

Maar als ik RHS was dan zou ik dus niet een bedrag op iemands rekening storten en er geen paard voor in ontvangst nemen.
Nu heeft ze dan en 4000 euro en Major nog. Dat is geen verkeerde ruil, en niks op papier ook nog. Ze kan nu iedereen vertellen dat ze dat bedrag voor Matador heeft teruggekregen en dan heeft RHS geen poot om op te staan. Dat zou heel erg dom zijn....

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:23

Perrokai schreef:
Als dat zo is en ze heeft het geaccepteerd dan kan ze het dus helemaal al vergeten. Dan mogen ze hem nog komen ophalen voor dat geld ook. Het afgesproken bedag was toch 4000 euro ?
Dan is ze er dus 1500 kwijt als ze hem zelf terug brengt. En anders 1550. Als Barmat het er niet mee eens was dan had ze dat geld direct terug moeten storten.

Maar als ik RHS was dan zou ik dus niet een bedrag op iemands rekening storten en er geen paard voor in ontvangst nemen.
Nu heeft ze dan en 4000 euro en Major nog. Dat is geen verkeerde ruil, en niks op papier ook nog. Ze kan nu iedereen vertellen dat ze dat bedrag voor Matador heeft teruggekregen en dan heeft RHS geen poot om op te staan. Dat zou heel erg dom zijn....

Ik zou het op deze wijze nooit spelen, dan verlaag je jezelf tot een niveau waartegen je zo ageert.
Buiten dat kan je dan ook wel een onaangekondigd bezoekje verwachten van RHS, gezien de gezondheid van Barmat lijkt mij dat niet wenselijk. Zie het als duur cursusgeld voor een volgende aanschaf.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:42

Uphill schreef:
Ik zou het op deze wijze nooit spelen, dan verlaag je jezelf tot een niveau waartegen je zo ageert.
Buiten dat kan je dan ook wel een onaangekondigd bezoekje verwachten van RHS, gezien de gezondheid van Barmat lijkt mij dat niet wenselijk. Zie het als duur cursusgeld voor een volgende aanschaf.

Daarom geloof ik ook nooit dat ze het zo gedaan hebben tenzij Barbara er mee akkoord is gegaan.
Bij jou is het dan zoiets van je moet kwaad niet met kwaad bestrijden ? Dat kan ik weet wel dat ik nu ook een rechtzaak begonnen ben. Ik ben heel lang netjes gebleven en nu nog. Maar als ze mij op alle mogelijke manieren proberen te pakken of te benadelen sorry maar die strijd ga ik aan.
Noem het verlagen, maar ik laat echt niet over me lopen en onrecht moet in mijn ogen bestreden worden....
De manier waarop is voor iedereen en iedere situatie verschillend.

Zo ben ik er heilig van overtuigd dat er geen handelaar of fokker of stal bestaat waarvan 100% van zijn klanten tevreden is. Soms loopt het allemaal net even anders namelijk.....

Duur cursusgeld betaal ik pas na de strijd, niet gelijk vooraf. En iid Barbara kan dit nu helemaal niet gebruiken maar ze heeft ook andere keuzes....Zet Major gewoon te koop, ze krijgt er echt wel meer dan 4000 euro voor.......ik zou er 5500 voor geven als ik het had.....maar ja rechtzaak he....

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 22:56

Het gaat nu om Barbara, en wat zij kan verstouwen. Recht hebben is helaas niet altijd gelijk aan recht krijgen.

Gezien de ervaringen van andere bokkers hier met dezelfde man zou ik haar adviseren niet het paard te verduisteren, dit roept geheid een boel ellende op en de vraag is of Barbara daar wel zo bij gebaat is.

Ook begrijp ik de keuze van Barbara voor koudbloeden niet, mijn ervaring is dat koudbloeden bij paniek fungeren als een Russische tankdivisie. Maar goed Barbara hobbelt al lang genoeg tussen de paarden om de handicaps van koudbloeden te weten.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 23:00

Aanvulling ±

En zeker een Shire van zo´n 1000 kg zou ik niet echt willen gezien haar gezondheid. Ik zou het eerder zoeken in een kleine maat KWPN-er welke al is doorgereden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 23:15

Even offtopic maar wel ter promotie van het ras Bloos ....een goed doorgereden Groninger.....Ik ben zelf ook geen held na een nare valpartij van een veels te opgefokte en te hete kwpn-er en dit stevige betrouwbare ras heeft mij een heel groot deel vertrouwen terug gegeven.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 23:44

Nee, ik bedoel ook niet dat ze het paard moet verduisteren dan bega je zelf feitelijk een misdrijf daar kom je geen steek verder mee.

Barbara is niet klein en niet licht, een heet paard heeft ze voor Major al ingeruild dus ik vind het best logisch om voor een "koele" koudbloed te kiezen. Daar heb je de meeste kans dat die tenminste koel in de kop is. In dit geval dus (nog) niet. Had ook een Belg kunnen zijn. Maar ik had dan inderdaad wel gekozen voor een ouder goed doorgereden paard. Maar dat risico heeft ze zelf genomen natuurlijk en helaas lijkt het verkeerd uit te pakken.
Wij hebben een Belg, die zou straks ook lekker koel moeten zijn maar je weet het nooit, misschien hups ik daar straks ook achterstevoren de bak mee door. Knipoog

Ik denk dat Barbara ondanks haar lichamelijke toestand nu echt haar mannetje nog wel kan staan als het moet. Maar het zou beter zijn van niet natuurlijk. Geen stress geen drukte en tevreden in alle rust wennen aan deze situatie. Dat zou ideaal zijn voor haar.
Maar ze legt wel zichzelf deze opgave voor, er moet nu een betrouwbaar paardje voor haar komen waar ze plezier mee kan hebben. Ze heeft ook de keus om daar mee te wachten tot ze zelf weer alles op orde heeft. Maar je wij zijn Barbara niet. Zij maakt haar eigen keuzes.......
En feitelijke heeft ze keuzes genoeg die ze kan maken.
-Als RHS niet betaald heeft verkoop hem dan zelf.
-Als RHS betaalt heeft breng hem dan ook terug of laat hem ophalen.
- Vraag juridische bijstand om er wat aan te doen als ze dat wil
- Slik je verlies en ga RUSTIG dit keer op zoek naar een paard en neem hem op proef zoals dat in duitsland heel normaal is.
- Ik lever een Fjord af om lekker bij te komen en heerlijk rustig van te genieten zolang en leen Major om eens even mee te spelen.
- Of ga er zelf hard mee aan het werk met of zonder hulp.
- Laat hem goed inrijden ergens........

Lijken mij keuzes genoeg....

Maar laat ze zich er vooral niet te druk om maken en laat ze haar enige doel wat al het andere overschaduwt, namelijk rijden, eens even uitstellen. Gezondheid is nu het belangrijkste, zonder dat is er geen rijden meer......er is meer in het leven.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:01

Ik weet werkelijk niet wat ik van dit hele verhaal nu moet vinden.
Heb zelfs heel lang getwijffeld of ik nu wel of niet ga posten, maar uiteindelijk besloten het toch te doen.

We hebben wel eens ge-pb't over de aanschaf van een tinker (voor Major), allerlei vragen en ineens hoorde ik niets meer en las op 't forum dat je een shire had gekocht. Met Matador is 't niet gelukt, je hebt qua gezondheid wel e.e.a. voor je kiezen gekregen......zou de 'schuld' niet bij jezelf liggen?
Ook ik 'ken' Major al van de vorige eigenaar en herken hem totaal niet in jouw omschrijving.
Ben jij niet erg onzeker geworden? Een dier voelt dit feilloos aan.....en zeker een jong paard als Major zou juist van jou nog houvast moeten hebben. Maken jullie elkaar niet onzeker en is 't dan niet heel onterecht om RHS zo te 'kak' te zetten? Jij bent notabene zelf degene die readings verzorgt, dan zou je zoiets toch moeten kunnen 'zien'/herkennen?

Omruilgarantie vind ik een hele goede service en eigenlijk vind ik 't ook niet raar dat ze geen geld terug geven. Los van 't feit of dit wel/niet op hun site staat vermeld, het was wel besproken. Shires liggen niet voor 't oprapen dus dat ze binnen die twee maanden nog geen andere shire hebben gevonden die aan jouw wensen voldoet, vind ik niet gek. Hoe kan zo'n stal bestaan als ze geld terug moeten geven als een paard niet 'bevalt' of niet aan de eisen voldoet. Je paard blijft de spiegel van je ziel en zal zich bij iedere eigenaar anders ontpoppen.

Ik snap wel dat het voor jullie zuur is dat je 1000 euries per maand inlevert, maar is dat dan echt de fout van RHS of wil je graag de schuld aan RHS geven???
Om terug te komen op de spiegel.........hou je jezelf wel een goede spiegel voor???

Dit heb ik niet geschreven om je aan te vallen, maar meer als eye-opener......

Overigens kun je met een duitse rechtsbijstandverzekering wel degelijk een zaak in Nederland starten. Je kunt dan gewoon een Nederlandse advocaat uitkiezen die z'n/haar rekeningen in Duitsland declareert. Spreek uit ervaring.

@Perrokai, een 'koele' koudbloed...........heeft ook karakter en schrikt wellicht iets minder snel. Maar 't blijft een paard, een eigen individu, ook koudbloeden zullen je uitproberen, grenzen verleggen, opvoeding en begeleiding nodig hebben enz. Daarin wijken ze echt niet af van andere paarden.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 01:09

Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn nu eenmaal rassen waar de kenmerken ook qua karakter net iets makkelijker of moeilijker zijn. Dus je kunt niet alles op 1 hoop gooien. Als ik een schoothondje zoek neem ik geen Stafford en als ik een rustig mak familiepaard zoek koop ik geen Arabier. Er zijn nu eenmaal paardenrassen die bekend staan om hun koelbloedigheid. Maar de opvoeding maakt wel een groot verschil. Dus is er onderscheid te maken tussen rassen en hun karakter.
Ik koos nu een fjord uit vanwege het harde en koele karakter en wat blijkt ik heb gelijk. Hiervoor koos ik een half fries half arabier en wat denk je ? Soms was hij fries maar soms ook arabier....
Er staan niet voor niets in paardenrassenboeken karakterbeschrijvingen bij. Al je daar niet meer op af kunt gaan.... maar de rest ligt aan jezelf, helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:01

De koudbloeden die ik ken die echt koel in het hoofdje zijn en een moedig karakter hebben of gewoon flegmatiek, die nemen niet eens de moeite te schrikken, hebben niet elke vezel in hun lijf op scherp staan, die zijn aan het grazen en hebben daar even geen tijd voor, als ze onder de man zijn dan sjokken ze lekker verder brommend van genot onderwijl van het mooie bos genietend. Als ik niet meer gezond ben, wil ik ook zo een paard om toch nog lekker met mijn paardenhobby bezig te kunnen zijn, zeker als ik ze thuis bij mij kan hebben. Ik weet niet of dit de keuze was van Barmat, maar zo stel ik het mij voor.

Maar koudbloeden kunnen ook bangepoeperts zijn en als ze alleen zijn dan kruipen ze graag weg en vinden alles eng, dan is idd 1000 kg dat gaat rennen of omkeren of steigeren omdat het niet meer weet wat te doen van angst, iets om je handen aan vol te hebben. Ken een bange tinker, die gaat aan de haal, doet er nog een paar bokkesprongen bij en gaat stuurloos terug naar stal, blijft rennen. Die springt overal voor opzij. Dat zit er in gaat er niet uit, groot dier klein hartje, zoals hij is zo blijft hij, geen kinderpony en voor volwassene een tank om bij te benen, ook aan de hand.

Je moet gewoon weten wat je in huis hebt en een goede handelaar weet dat, dan geef niet eentje mee waarvan je eigenlijk geen idee hebt, gewoon lekker veel wil verdienen, want 5500 euro, sjee doe mij maar even hoor, alleen op het exterieur beoordelende of gewoon die zak met geld ziende, want kopertje heeft ze wel, mooi sportpaard waar vet aan te verdienen valt, etc, etc. Of een domme koper die geen idee heeft van een ander ras komt, of koper die Z rijdt dus wel van wanten weet, nou neem deze onervaren bonk maar mee, doet ze zelf wel even thuis.

Maar een handelaar die weet dat je een koper op de dam hebt die vanwege gezondheidsredenen een ruwe bolster blanke pit wil, eentje die doodkalm, braaf en mak is, bereid is een flinke prijs te betalen voor zo een goed dier, die geef je niet de eerste de beste mee en dan zo iemand maar laten verongelukken, iemand die fysiek net even wat minder is dan een flinke sterke gezonde jongen....Dat is misdadig om dan voorts lekker rot te emailen op verzoeken tot omruil wat immers verkoopgarantie is. Gewoon niks hebben, al staat zijn achtertuin vol, desnoods eentje die nog niet helemaal zo ver is, even maandje wachten koper, we zijn er met eentje bezig, leveren panklaar af zoals afgesproken was voor die 5500 euries.

Daaraan herkent men een goede handelaar, dat is kijken in de mond van een paard.....

Maar 5500 euries is kennelijk pienuts, daar rent men niet meer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:06

Perrokai, de meeste fjorden zijn nou juist helemaal niet van die makkelijke paarden, ze zijn dan wel klein, maar dat is dan alles. Ik ken er meer met een onhandelbaar karakter die hun hals er in zetten aan de haal gaan niet meewerken dan de fjorden die bij wijs van spreken in de Z lopen en zo makkelijk als wat zijn, immers een koudbloed, jawel wellicht koel in het hoofd, maar dat kan ook juist een nadeel zijn.

Dus als je niet weet en alleen naar type koudbloed zoekt en daarom een fjord koopt, kan je nog berooid uitkomen. Kijk maar eens hoe vaak er topics gestart worden over fjorden die gevaarlijk onhandelbaar zijn voor die kinderen. Het zijn ook eigenlijk trekpaarden en geen rijpaarden. Wellicht ook zo met de Shires en dat maakt het wellicht wel allemaal anders.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:17

Perrokai schreef:
Hmm, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn nu eenmaal rassen waar de kenmerken ook qua karakter net iets makkelijker of moeilijker KUNNEN zijn. Dus je kunt niet alles op 1 hoop gooien.

Dit wilde ik er mee aangeven, misschien een beetje ongelukkig geschreven. Ik heb twee tinkers, één is een tinker zoals de boeken omschrijven en de andere is gewoon een heethoofd. Als hond hebben we een boerboel, echt een hele lieve hond die niemand kwaad doet........natuurlijk zit 't wel erin gefokt, dus als wij er verkeerd mee omgaan......zou 't een hele andere hond KUNNEN zijn.

@Russel
Op het moment dat een fokker zo'n hond (of paard) aan ons verkoopt, gaat ie af op zijn/haar gevoel over de kopers en hetgeen de kopers vertellen (in wellicht 1-3 gesprekken/bezoeken). Ik vind niet dat je altijd de schuld bij de verkoper kan neerleggen. Ga maar bij jezelf na.....als je zelf graag iets wilt, kun je verbaal makkelijk dingen naar je hand zetten. Ik zeg niet dat dit gebeurd is, maar het blijft een conflict tussen twee partijen en 't gemak waarmij iedereen nu met TS mee gaat zit mij niet lekker. Mijn zus heeft ook een shire gekocht bij RHS en had vrijwel dezelfde wensen als Barmat, zij heeft een shire die perfect bij haar past en is uitermate tevreden over RHS. Er zijn dus ook goede berichten. Over iedere verkopende partij zullen ongetwijffeld 'slechte' verhalen bekend zijn, maar om daar nu op deze manier (via een topic) 'reclame' over te maken, vind ik erg onprofessioneel.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:31

Mensen die de shire niet kennen moeten niet oordelen over het karakter van de shire.
Het zijn wel degelijk koele paarden en je hebt geen tank in je handen als er paniek heerst.
Om dezelfde reden als Barmat heb ik een shire gekocht alleen ik ben begonnen met een jaarling omdat ikzelf ook nog in de kinderschoenen van mijn herstel stond en je hoeft niet eens te denken aan een stuiterende shire jaarling. Ze schrikken wel eens maar sleuren je niet mee.

Ook tussen de shires zit wel eens shire met een pittig karakter maar dan nog zijn ze koel alleen iets fanatieker.

@Boya ik kan je alleen maar gelijk geven.

En niet vergeten dat de eerste keus van Jan een goed betrouwbare shire was en hij heeft wel degelijk geprobeerd een passende match te vinden maar die was te duur maar wel een standaardprijs voor een goed beleerde shire.
Major was zijn tweede keus passend bij Barmats budget maar hij had beter kunnen zeggen dat hij niets passends voor je had en Barmat had beter af kunnen wachten blijkt achteraf.

Ik vind dit een super vervelende situatie en vind het erg dat een goede stal hier door het slijk gehaald wordt en dat dat door bokt wordt toegestaan omdat een enkeling er problemen mee heeft.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:41

nou, als een enkeling er maar problemen mee heeft, dan zal het met het bevlekken van de naam nog wel meevallen hoor !

ik denk dat waar twee vechten, twee schuld hebben,
van ruilen komt zowiezo huilen, vorige paard had beter aan een particulier verkocht kunnen worden, dan had je een vaste prijs gehad voor het paard.
dom dat je geen contract hebt.
ik zou zeggen ruil bij een ander de shire in voor een brave, oudere pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:42

Boya, natuurlijk kan dat ook. Maar waarom werd er niet omgeruild? Waarom moet er nu ineens 2000 worden ingeleverd? Dat is het probleem. Er wordt over omruilgarantie gesproken. Dan is het makkelijk om de bal terug te kaatsen. Wij zullen nl nooit weten of Barmat wat te kort schiet in haar kunnen. Ze heeft een paard dat flipt. Ik heb een heethoofd van een warmbloed paard, maar om hem zo ver te krijgen, weet ik niet wat je allemaal moet gaan doen Verward Boos en over de emmer zo kwaad dat hij je wel ik weet niet wat wil doen en eventueel volledig heet in de kop aan de kletter buiten als je hem niet op tijd terug neemt als je hem laat galopperen, heel gemakkelijk.

Dezelfde wensen als jouw zus heel fijn, maar wij weten niet of het dier ook van het zelfde kaliber is. Jij kent het paard van Barmat zeg je, maar in welke omstandigheden had je het dier? De tinker die ik refereer is met een ander paard bijna flegmatiek, maar alleen dan gaat er een knop om en dan kom je er niet meer in bij hem, dan is hij nietsontziende blinde paniek, zomaar ineens. Als dan blijkt dat het brave lieve makke dier het alleen niet aankan, dan moet je hem omruilen voor eentje die wel in zijn eentje de hele wereld aan kan.

Mijn paard is alleen een gouden knol, ga ik met meerderen rijden heb ik mijn handen vol aan hem, dan gaat de heetknop om. Dus als groepspaard is hij niet geschikt. Ik weet dat nu toevallig dus bij verkoop moet ik dan ook eerlijk zijn, maar als je het niet weet, sta je raar te kijken als je klachten krijgt.

Waarom wordt Barmat gewoon niet serieus genomen? Er worden zat paarden omgeruild bij handelaren die niet voor niets een omruilgarantie bieden, dus weten dat het uiteindelijk mogelijk gewoon niet klikt, het niet klikken is iets wat normaal is met paarden. Om dan reklame te gaan maken om als handelaar boven anderen uit te steken met een omruilgarantie en hem voorts niet nakomen, wat is dat dan?

Dat er nu niks staat, dat kan, maar als Barmat het gevoel heeft serieus genomen te worden en dat heb je als je een telefoongesprek hebt en daarna email kontakt, was er niets aan de hand. Deze terug, geld terug en ondertussen kijkt handelaar naar een goed paard voor haar uit. Klant helemaal tevreden en binnen nu en pak hem beet een half jaar pronkt er een andere op haar erf wellicht wel eentje voor 6000 euro, want deze is het echt helemaal. Ook een manier van zaken doen. Zaken doen is altijd gewiekstheid, laten we eerlijk zijn geld verdienen, daar gaat het om en hoe doe je dat... hoe manipuleer je iemand om zijn beurs open te trekken, dat kan ook op een andere manier.

Dat er negatieve reakties komen is misschien ook wel omdat er een ander circuit bekend is en dat circuit is niet zo een prettig gebeuren waarbij ook minder eerlijke acties zijn geweest. Dat kleurt het geheel. Ik kan mij dan ook voorstellen als iemand eerst een stal de hemel in prijst, zie maar een ander topic, komt ze spontaan met deze stal op de proppen, en dan als het vervelende onverwachte gaat afspelen dat je helaas moet gaan ruilen en dan een andere manier van praten tegen komt, kortom een gesloten deur, wat ga je denken. Als de teneur in de emails van dien aard zijn dat je andere gedachten gaat krijgen en dan ook gelijkwaardige ervaringen van anderen gaat horen. Kan ik mij dit wel voorstellen.

Doen we niet lichtzinnig over 2000 euro? ik heb ze niet op mijn spaarrekening staan, voor deze handelaar is het broekzakvulling.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:43

crossmonster schreef:
nou, als een enkeling er maar problemen mee heeft, dan zal het met het bevlekken van de naam nog wel meevallen hoor !

ik denk dat waar twee vechten, twee schuld hebben,
van ruilen komt zowiezo huilen, vorige paard had beter aan een particulier verkocht kunnen worden, dan had je een vaste prijs gehad voor het paard.
dom dat je geen contract hebt.
ik zou zeggen ruil bij een ander de shire in voor een brave, oudere pony

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens Lachen
Waar 2 vechten hebben 2 schuld, en ik denk dat aan dit verhaal ook een andere kant zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:52

Andere kant of niet....paard voldoet voor TS niet aan de eis.
En een handelaar heeft volgens de wet een niet goed geld terug garantie.

En Major kan best eerder een heel braaf paard zijn geweest.
Maar als ik nu lees hoe hij reageert met bijv een dekje opleggen lijkt het alsof er iets gebeurd is voordat hij bij Barmat kwam, waardoor hij erg bang is geworden. Dus hij is dat brave paard van vroeger niet meer.
En dat kan aan ts liggen, maar dat geloof ik niet. Dat ze het spannend vind om op te stappen kan ik in komen...maar wie vind het nou spannend om een dekje/zadel op te leggen?
Ik ken Barmat en ik weet zeker dat ze daar geen spiegel van angst mee door geeft.
Verder weet ik dat een ervaren vrouw in de straat heeft geholpen..ook die deed het allemaal verkeerd? Wel heel veel toeval voor een ras dat bekend staat hoogstens een keer met een oor te wiebelen bij iets engs.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-10-07 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:56

@ RK, aan ieder verhaal zitten 2 kanten, of je het nou met de andere kant eens bent is dan punt 2 Knipoog
maar die is er dan wel.
Ook de handelaar zal ongetwijfeld zijn versie van het verhaal hebben. En om eerlijk te zijn vind ik het niet slim om een topic hier te openen wanneer de TS misschien juridische stappen gaat nemen Lachen

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:58

russel schreef:
Dat er nu niks staat, dat kan, maar als Barmat het gevoel heeft serieus genomen te worden en dat heb je als je een telefoongesprek hebt en daarna email kontakt, was er niets aan de hand. Deze terug, geld terug en ondertussen kijkt handelaar naar een goed paard voor haar uit. Klant helemaal tevreden en binnen nu en pak hem beet een half jaar pronkt er een andere op haar erf wellicht wel eentje voor 6000 euro, want deze is het echt helemaal. Ook een manier van zaken doen. Zaken doen is altijd gewiekstheid, laten we eerlijk zijn geld verdienen, daar gaat het om en hoe doe je dat... hoe manipuleer je iemand om zijn beurs open te trekken, dat kan ook op een andere manier.

Die oplossing is toch geboden? De handelaar was toch aan het uitkijken voor een geschikt paard?
Maar vergeet even niet dat een doorgereden betrouwbare shire geen 5500 euro kost.
Dan heb je het over prijzen dik voorbij de 7000 euro dus een shire vinden die aan die eisen voldoet voor 5500 euro heb je niet even binnen een paar weken gevonden.
Het aanbod om Major in te ruilen voor een jaarling of 2 jarige is ook geboden en ook afgewezen en dan blijft er gewoon heel weinig over voor dat geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 08:58

Ik hoop voor haar dat haar Shire al te koop staat en dat ze het diertje snel verkocht heeft.

Voor dat geld is een leuk ander braaf ervaren paard ook snel gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:04

Maar waarom is Major dan wel voor 5500 euro als dat brave gereden paard verkocht? Als het echt waar is wat jij stelt, dan is het dus die 2000 euro die er bij komt om Major ook dat ervaren paard te laten zijn. Dan kan hij als de echt wens verkocht worden. Dus TS heeft een groen paard gekocht en kennelijk is de communicatie daarin verkeerd geweest. Berust het dan op een misverstand en zal ze zelf nog die 2000 euro moeten gaan investeren om het dier vakkundig in te rijden en door te rijden?

Is het wel de Major die jullie zeggen? Ze lijken snel op elkaar hoor, ik kan de ene tinker niet van de andere onderscheiden, en een Shire dat zwart is en witte voetjes heeft en ongeveer gelijke hoogte, die paar cm meer of minder is vaak niet te zien op een afstandje, is gauw dezelfde voor de leek. Misschien het is wel een lookalike en is het dier nog nooit aangevat voor bereiden, zo groen als gras.

Was er niet nog een stal die paarden verkocht onder een andere naam? Ik ken ook een handelaar hier in de buurt die papieren verkoopt bij KWPN-ers die het niet zijn. Zelfs eens zo blond was om aan een kennis van mij een paard voor te stellen waarvan de aftekeningen van het paspoort niet klopte, maar hoevelen kijken daar naar?

Je kunt wel zeggen, nu maak je weer een verdachtmaking, maar stel dat de echte Major idd dat pracht brave paard is en dit is niet Major dan is het wel zuur hoor. Alles kan...alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:07

Achilles schreef:
russel schreef:

Die oplossing is toch geboden? De handelaar was toch aan het uitkijken voor een geschikt paard?
Maar vergeet even niet dat een doorgereden betrouwbare shire geen 5500 euro kost.
Dan heb je het over prijzen dik voorbij de 7000 euro dus een shire vinden die aan die eisen voldoet voor 5500 euro heb je niet even binnen een paar weken gevonden.
Het aanbod om Major in te ruilen voor een jaarling of 2 jarige is ook geboden en ook afgewezen en dan blijft er gewoon heel weinig over voor dat geld.

Major zou ook betrouwbaar zijn en daar kon je zo op wegrijden....dus aan de prijs te zien klopt het verhaal van een braaf paard dan niet?! Lachen
Want dat kan dus niet voor dat geld zeg je nu zelf.

2 jarige, dacht dat Barmat het over een veulen had, die is bij mij 0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:08

Hoe kunnen we nou aan een veulen zien hoe die opgroeit wat de karakterontwikkeling is. Lijkt net of we een chipje in doen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:11

Ik vind ook dat men zich hier erg tegenspreekt die het het "opnemen" van de handelaar.
Zoals ik lees is het eigenlijk niet mogelijk om een lieve, goede betrouwbare shire te kopen voor 5500 euro.
Hoe is het dan mogelijk dat TS deze shire voor dit geld heeft gekocht?
Dat wil ik nu wel eens weten.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 09:11

runningkawa schreef:
Ik ken Barmat en ik weet zeker dat ze daar geen spiegel van angst mee door geeft.

Er wordt hier een groot ding onderschat en dat is het hersenletsel waar Barmat mee te kampen heeft. Ik weet uit ervaring dat je als persoon helemaal verandert en dat ervaring er weinig meer toe doet. Toen ik herstellende was van mijn hersenletsel vond ik alles eng, ik was voor alles bang en waar ik vroeger heel erg vertrouwd mee was, was ineens anders.
De eerste keer dat ik zelf weer in mijn auto stapte kwam ik zeiknat van het zweet weer terug van de inspanning. De ervaring zit nog in je hoofd maar niet meer in je lijf, je bent absoluut niet meer zeker van jezelf en daar verander je niets aan.
De oplossing die geboden is om met een jaarling verder te gaan is absoluut een goede. Je groeit als het ware weer op met elkaar en het paard leert van jou en jij leert van het paard.