Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:3 weken heeft mijn zus het paard, en is goedgekeurt door v.e.
Citaat:Zo, laat je eens wat horen, volgens mij is het te laat om het recht te praten, waarom hebben jullie dan nooit na meerdere vragen iets verteld over deze blessures!!
Citaat:Na meerdere mailen haar (oude eigenaar) gesproken te hebben of het paard ergens pijn heeft omdat het paard zich anders gedraagt dan tijdens de koop ontkent ze alles, geen probelemen gehad, altijd gezond geweest, 1 x kreupel geweest tijdens een val.
j0rinda schreef:een paard wordt niet klinisch en rontgenlogisch goed gekeurd als er een ontsteking is. (rontgenlogisch bedoel k mee: ze is op de foto geweest na koop en blijkt er niets te zijn)
ikke schreef:Lees de eerste vijf berichten. Het derde beticht (het mijne) geeft al gelijk aan dat ze keuringsplicht had. Daar komt ze niet op terug en zegt alleen dat het dier is goedgekeurd door een dierenarts. Ik lees nergens dat ZIJ die dierenarts heeft geconsulteerd. Ze komt ook niet terug op mijn eerste opmerking hierover.
Citaat:Paard is naar de kliniek geweest en er zijn foto's genomen rechts achter maar niets te vinden, dierenarts zag dat het paard erg slecht liep en kwam niet door de buigproeven heen, tijdens de 1e keuring wel

Kimberley77 schreef:Een koper heeft trouwens geen keuringsplicht, wel een onderzoeksplicht (zover ik op de hoogte ben) en zij heeft diverse mail gestuurd om te vragen hoe of wat, maar gaf te kennen nooit iets gaande te zijn geweest, behalve na een val, welke moeders ontkent in een post, dat Romana nooit gevallen zou zijn.
Talietjuh schreef:En nog een ding: waarom zou de moeder van Cynthia hier reageren als ze zelf het gevoel heeft dat het wel goed gegaan is?

Citaat:ja precies en ik word er heel moe van, dat er steeds in het hele topic, dingen anders geformuleerd worden. omdat iemand geen leestekens gebruikt zou het de moeder niet zijn.pff kom op mensen draai niet alles om. natuurlijk mag ieder zijn mening geven maar dat is niet wat hier wordt gedaan. zeg nou zelf er worden hier allemaal verschillende dingen gezecht.
j0rinda schreef:Vooral door de verkopende partijzeg nou zelf er worden hier allemaal verschillende dingen gezecht.

j0rinda schreef:ja precies en ik word er heel moe van, dat er steeds in het hele topic, dingen anders geformuleerd worden. omdat iemand geen leestekens gebruikt zou het de moeder niet zijn.pff kom op mensen draai niet alles om. natuurlijk mag ieder zijn mening geven maar dat is niet wat hier wordt gedaan. zeg nou zelf er worden hier allemaal verschillende dingen gezecht.
ikke schreef:Myrdal schreef:Nou, heb het hele verhaal doorgelezen, was ik wel even zoet mee...
En als ik het zo lees moet ik toch de TS in het gelijk stellen, gebaseerd op wat hier allemaal staat.
<knip>
Ongeacht aan welk been dit paard nu kreupel mag zijn, de verkoper heeft niet voldaan aan de meldingsplicht.
<knip>
Let wel op, dit baseer ik puur op wat er hier staat, wat er precies wel/niet verteld is voor de koop is alleen bekend bij de koper en verkoper.
Jij vergeet een punt.
Die meldingsplicht is één ding, de koper heeft ONDERZOEKPLICHT. Ik heb nergens gelezen dat de koper VOOR de koop voldoende onderzoek heeft verricht naar de bruikbaarheid voor het beoogde doel. Daarmee zit dus TS ook niet helemaal op het juiste spoor.
russel schreef:ikke schreef:Jij vergeet een punt.
Die meldingsplicht is één ding, de koper heeft ONDERZOEKPLICHT. Ik heb nergens gelezen dat de koper VOOR de koop voldoende onderzoek heeft verricht naar de bruikbaarheid voor het beoogde doel. Daarmee zit dus TS ook niet helemaal op het juiste spoor.
Dan vraag je je eigenlijk af wat een rongtenologisch rapport en klinisch rapport dat bij advertenties wordt vermeldt voor zin heeft. Als eigenaar een hoop geld uitgeven om de rapporten te laten zien en als koper nog eens je onderzoeksplicht na te komen om hem opnieuw te keuren. Duidelijk dat er met keuren ook gesjoemeld wordt, verhalen erover zijn er zat, dus die onderzoeksplicht is eigenlijk het enige waar je wat mee kunt. De aanwezige rapporten, kan je dan eigenlijk niks mee.
j0rinda schreef:maar zoals al eerder vermeld, weten wij niet wat er wel en/of niet gezegd is toch?
wij zijn er allemaal niet bij geweest. enne waar is dan nu de gene die het topic geplaatst heeft?
vind ik toch ook vreemd dat die nergens meer te bekennen is, en dat is niet eens de eigenaar zelf.
j0rinda schreef:enne waar is dan nu de gene die het topic geplaatst heeft?
vind ik toch ook vreemd dat die nergens meer te bekennen is, en dat is niet eens de eigenaar zelf.