betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: betaalde bestelling niet ontvangen, wel afgeleverd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:15

Juist als ondernemer zou je hier toch boven moeten staan? Ik kan niet anders zeggen dan wat ik al meerdere keren gelezen heb, wat ontzettend onprofessioneel! Zoals Schimmelig heerlijk loopt te blaten over het ondernemerschap, wat een vak apart, dat is met klanten omgaan ook! Wat je overduidelijk niet leert met een webwinkeltje...

Ik zou overigens niet als bedrijf, maar als persoon alles in het werk stellen om deze klant te helpen. Dat heeft niks te maken met ondernemer zijn, maar met normen en waarden. Het fatsoen om iemand te helpen. Want het is belachelijk wat hier gebeurt. Wiens schuld het ook is.

TS, hoop dat je je laarzen alsnog weet te vinden! Al moet je naar het hoofdkantoor van de TNT, helpen zullen ze je! Veel succes maandag Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:15

Schimmelig schreef:
Ik zei toch 'duidelijk' dat deze volgens mijzelf tussen de oren zit van menig mens Tong uitsteken Je hoeft het hier uiteraard niet mee eens te zijn. Over dat te grabbel gooien heb ik alleen gezegd dat als dat gebeurd ik er niet 'bang' voor ben. Nu nog even over het inlevingsvermogen... Tong uitsteken Dat is van niemand ooit hetzelfde (qua hoeveelheid), maar je kunt op zijn minst een poging doen het te tonen, toch? Lachen

juist!! idd,en als ondernemer moet je daar nog veel harder voor knokken,dus nog meer pogingen doen Knipoog
zo werkt het wereldje nou eenmaal van ondernemers

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:18

Er is hier geen sprake van smaad of laster. Het verhaal is gewoon in alle eerlijkheid verteld, als dat niet meer zou mogen kunnen programma's als Kassa en Radar ook wel opdoeken.
Mij was de bedrijfsnaam in eerste instantie ook helemaal niet opgevallen, juist door de manier van reageren van dit "bedrijf" is die heel duidelijk geworden.

Het bedrijf heeft hier zelfs alle kans om zelf te reageren, maar blijft opvallend stil over de reden waarom het vakje opmerkingen totaal niet gelezen wordt en waarom dat vakje dan bestaat?
Ook over de email die verzonden is en blijkbaar maar gedeeltelijk gelezen is hoor je "het bedrijf" niet.

Wat ik hier zie is: Klant heeft een fout gemaakt, wij hebben tnt aangesproken en voor ons is het afgedaan nu.
En een boel ophef over het feit dat de bedrijfsnaam is genoemd, terwijl dit juist de uitgelezen kans was geweest om een goede naam op te bouwen door wat proffesioneler en krantvriendelijker te reageren. Gemiste kans en slechte naam opgebouwd voor mij.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:20

Schimmelig schreef:
Wat volgens mij eigenlijk de les was (verdorie, ben ik nu arrogant en weet ik het weer beter? Nagelbijten / Gniffelen ) lees de bestelformulieren en de verzendinfo aandachtig door en laat pakketten met hoge waarde extra verzekeren als je voor de optie 'verzenden' kiest. Maar inderdaad, een van de conclusies die je kunt trekken is ''service niet goed, ik koop elders''. Dat laatste zit echter compleet tussen je oren als je de feiten eens objectief kiest te bekijken (ik maak inderdaad de aanname dat jij dat nu niet doet).

Niemand wil 200,- 'kwijtraken', maar dit is overmacht en eigenlijk kan niemand hier een drol aan doen. De partijen moeten hier onderling uit zien te komen... I.m.o. beter zonder dit soort topics en tefal-pannen vergelijkingen.

En dat geldt dan voor beide partijen Knipoog
voor verkoper en koper Ja

dierfysio schreef:
hier nog iemand die aanvankelijk ook over de naam 'libella' heen gelezen had. kende de zaak ook niet trouwens.
gezien de reacties hier ga ik dat zo houden.... Bloos

Ik heb het wel gelezen maar las LibellE

Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-07 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:23

ThePast03 schreef:
Er is hier geen sprake van smaad of laster. Het verhaal is gewoon in alle eerlijkheid verteld, als dat niet meer zou mogen kunnen programma's als Kassa en Radar ook wel opdoeken.
Mij was de bedrijfsnaam in eerste instantie ook helemaal niet opgevallen, juist door de manier van reageren van dit "bedrijf" is die heel duidelijk geworden.

Het bedrijf heeft hier zelfs alle kans om zelf te reageren, maar blijft opvallend stil over de reden waarom het vakje opmerkingen totaal niet gelezen wordt en waarom dat vakje dan bestaat?
Ook over de email die verzonden is en blijkbaar maar gedeeltelijk gelezen is hoor je "het bedrijf" niet.

Wat ik hier zie is: Klant heeft een fout gemaakt, wij hebben tnt aangesproken en voor ons is het afgedaan nu.
En een boel ophef over het feit dat de bedrijfsnaam is genoemd, terwijl dit juist de uitgelezen kans was geweest om een goede naam op te bouwen door wat proffesioneler en krantvriendelijker te reageren. Gemiste kans en slechte naam opgebouwd voor mij.

Daar ga ik dus helemaal in mee, en dat stoort me, dat het pakje niet aangekomen is ligt totaal niet aan het bedrijf, dat het bedrijf minder is door dit ook niet. Maar de kans om normaal en profesioneel te reageren is er niet geweest, ik heb tien keer de vraag gesteld welke schikking nooit heb ik antwoord gekregen van haar. Enige dat eruit kwam is dat er smaad naar haar was. Wat bokkers volgens mij niet eens interesseren, enige wat die lezen is hoe het bedrijf in kwestie reageert

Of de fout bij het bedrijf of de koper ligt evenmin, maar als het mijn bedrijf was zou ik lekker het verhaal hebben gedaan Lachen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:25

Liek_ schreef:
Juist als ondernemer zou je hier toch boven moeten staan? Ik kan niet anders zeggen dan wat ik al meerdere keren gelezen heb, wat ontzettend onprofessioneel! Zoals Schimmelig heerlijk loopt te blaten over het ondernemerschap, wat een vak apart, dat is met klanten omgaan ook! Wat je overduidelijk niet leert met een webwinkeltje...

Waarom zou een ondernemers ergens boven moeten staan (ondernemer > mens > emoties). Op een eerlijke manier handelen komt toch op zijn minst ook van de klant mag ik hopen?
Dit geval is pure overmacht en de meeste bedrijven vergoeden dan niks en je mag eigenlijk blij zijn als zij dat wel doen (dat is zeg maar wat ik begrepen heb van de online-handel). Face to face met klanten omgaan leer je niet, maar online omgaan met klanten leer je wel en dat zijn echt twee totaal verschillende werelden. Waar Bokt echt een super goed voorbeeld van is hoe anders dat soms kan zijn Ja

Ik ben het absoluut met je eens dat met klanten omgaan een vak apart is, maar klant is tot zekere hoogte koning. Soms kunnen zelfs klanten het te bont maken (neem in dit geval, het negatief in het licht stellen van een naam). Je zou je dan als ondernemer zogenaamd afzijdig moeten opstellen, officiële brief schrijven... kortom: alles achter de schermen afhalen terwijl je je wel publiekelijk ten schande voelt gezet terwijl het nog geen eens je eigen schuld is.

Je hoeft niks van mij aan te nemen hoor, het is tenslotte toch maar... bla bla blaat Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:29

Schimmelig schreef:
Dit geval is pure overmacht en de meeste bedrijven vergoeden dan niks en je mag eigenlijk blij zijn als zij dat wel doen

Ik noem het totaal niet lezen van een vakje opmerkingen en een email maar gedeeltelijk lezen geen overmacht maar enorme slordigheid.

Verstandige bedrijven gaan hier anders mee om omdat ze wel begrijpen dat een goede naam op den duur meer opbrengt dan wat dan ook.

En TS heeft nergens in dit topic de naam van "dit bedrijf" ten schande gebracht, die heeft gewoon heel eerlijk het hele verhaal verteld en er nog zelfs bij gemeld dat ze het misschien niet alles op de juiste plek had ingevuld.
De enige die "dit bedrijf" ten schande maakt in dit topic is "dit bedrijf" zelf.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:31

Schimmelig, ik zou me kapot schamen als ik er achter zou komen dat een klant zo ontevreden is. Ik zou er dan ook alles aan doen om tot een compromis te komen.

Daarbij heeft Libella zo wie zo haar winst... inkoopprijs - verkoopprijs.
Er wordt van haar kant uit niets gedaan, ook niet na dit topic...
Slechte reclame vind ik dat.
DAt de naam genoemd wordt vind ik niet storend. Wel dat ze een slechte service biedt Ja

Verder ben ik het met ThePast03 eens (ook voor het eerst geloof ik Knipoog ) daar ik zelf ook al eerder vroeg naar waar het vakje 'opmerkingen' dan voor diende.. En dat er orders slecht gelezen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:34

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn
Ze heeft ingevuld en gemaild naar welk adres het moed.
Standaard wat uitdraaien zonder te lezen is gewoon slordig.
Vakje opmerkingen staat er niet voor niets. Daar is idd al vaker wat over geschreven.

Verder staat er gratis verzenden, zet er dan op de voorpagina bij met een * altijd onverzekerd basis tarief.
Als je zo groot reclame er over maakt mistaat dat ook niet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:35

Maar schimmelig waarom reageert het bedrijf dan niet op de vraag van ts. Toen die mails gestuurd werd het bedrijf ts nog niet. Daar wou ik graag weerwoord van hebben Lachen

Inderdaad Tong uitsteken iedereen die nooit met elkaar eens is, is hier verenigd mooi moment (sorry voor de off topic Tong uitsteken )

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:37

ThePast03 schreef:
Schimmelig schreef:
Dit geval is pure overmacht en de meeste bedrijven vergoeden dan niks en je mag eigenlijk blij zijn als zij dat wel doen

Ik noem het totaal niet lezen van een vakje opmerkingen en een email maar gedeeltelijk lezen geen overmacht maar enorme slordigheid.

Verstandige bedrijven gaan hier anders mee om omdat ze wel begrijpen dat een goede naam op den duur meer opbrengt dan wat dan ook.

En TS heeft nergens in dit topic de naam van "dit bedrijf" ten schande gebracht, die heeft gewoon heel eerlijk het hele verhaal verteld en er nog zelfs bij gemeld dat ze het misschien niet alles op de juiste plek had ingevuld.
De enige die "dit bedrijf" ten schande maakt in dit topic is "dit bedrijf" zelf.

ThePast03, probeer het eens van de andere kant te bekijken. Jij hebt iemand iets van 200,- verkocht, pakket is spoorloos en jij wordt geacht het totale bedrag te vergoeden terwijl het a) niet jou schuld is en b) het pakket onverzekerd verzonden is, omdat jou hier verder niks over gezegd/gevraagd is. Vervolgens neem je contact op met TNT, zij vertellen je in het kort dat je 'dikke pech hebt omdat het pakket niet verzekerd is verzonden en sluiten de zaak van HUN kant af'. Jij staat met je handen in het haar en kun eigenlijk niks meer dan dan nog meer klagen bij de TNT. Vervolgens e-mail je degene met het oordeel van de TNT en laat je haar weten dat de TNT niks doet. Daarna vind je een topic op een openbaar forum dat al enkele dagen open is en lees je ook nog eens je naam in negatief licht. Zeg nu zelf, dat is toch vervelend als jij naar jou weten correct gehandeld hebt?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 21:38

ik probeer me even beetje op achtergrond te houden, voordat ik iets verkeerds zeg en weer uit hand gaat lopen

ik heb niemand zijn naam geprobeerd zwart te maken. ik heb naam eerst eigenlijk onbewust gebnoemd, en deze laten staan. erna is deze naam door een mod ook weer verwijderd, en wa snog niks aan hand.
de verkoper had ook kunnen vragen via pm om aub niet zo te doen , en samen met mij tot oplossing te komen, maar ik heb ook niks meer gehoord.
ik vind jamme rdat zo uit hand gelopen is, daar was dit topic niet om bedoeld, werd alleen flink opgejut en erg heftig gereageerd ( of nee, was vaak, maar niet aggresief)

ik had gehoopt om alsnog mijn laarzen te ontvangen,w at helaas nog niet gebeurd is, tnt doet niet veel aan om mij te helpen, en voor de afzender was het geloof ik ook al klaar, aangezien zij niks verkeerds had gedaan

ik blijf erbij dat ik duidelijk heb aangegeven heb dat naar ander adres moest, heb zwart op wit staan, maar dat wa sop zich eerst niet zon ramp geweest.
Is het wel gewordne, omdat op mijn eigen adres niks is bezorgd, en tnt beweerd van wel.
ik ben nu geld en spullen kwijt, en word van kastje naar muur gestuurd, maandag afspraak en hoop dan erachter te komen wat er gedaan kan worden aan dit alles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:38

Als je je order niet goed leest, wie heeft de fout dan?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:40

griebels schreef:
Schimmelig, ik zou me kapot schamen als ik er achter zou komen dat een klant zo ontevreden is. Ik zou er dan ook alles aan doen om tot een compromis te komen.

Daarbij heeft Libella zo wie zo haar winst... inkoopprijs - verkoopprijs.
Er wordt van haar kant uit niets gedaan, ook niet na dit topic...
Slechte reclame vind ik dat.
DAt de naam genoemd wordt vind ik niet storend. Wel dat ze een slechte service biedt Ja

Dat weet je dus nog helemaal niet. Libella heeft in mijn ogen nog nul kans gekregen enige fout te herstellen. Het speelt nu in totaal zo ongeveer een maand, zoiets duurt gewoon langer omdat de ondernemer ook even beraadslagen moet. Kortom: je maakt nu een aantal aannamen die geen eens hoeven te kloppen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:41

Zowiezo vind ik onverzekerd verzenden met tnt met vuur spelen dat zou ik nooit doen Haha! , zelfs verzekerd verzenden. Dan ben je lekker af heb je gratis verzendingskosten maar geen pakket.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:42

Lynn_Nikita schreef:
ik probeer me even beetje op achtergrond te houden, voordat ik iets verkeerds zeg en weer uit hand gaat lopen

ik heb niemand zijn naam geprobeerd zwart te maken. ik heb naam eerst eigenlijk onbewust gebnoemd, en deze laten staan. erna is deze naam door een mod ook weer verwijderd, en wa snog niks aan hand.
de verkoper had ook kunnen vragen via pm om aub niet zo te doen , en samen met mij tot oplossing te komen, maar ik heb ook niks meer gehoord.
ik vind jamme rdat zo uit hand gelopen is, daar was dit topic niet om bedoeld, werd alleen flink opgejut en erg heftig gereageerd ( of nee, was vaak, maar niet aggresief)

ik had gehoopt om alsnog mijn laarzen te ontvangen,w at helaas nog niet gebeurd is, tnt doet niet veel aan om mij te helpen, en voor de afzender was het geloof ik ook al klaar, aangezien zij niks verkeerds had gedaan

ik blijf erbij dat ik duidelijk heb aangegeven heb dat naar ander adres moest, heb zwart op wit staan, maar dat wa sop zich eerst niet zon ramp geweest.
Is het wel gewordne, omdat op mijn eigen adres niks is bezorgd, en tnt beweerd van wel.
ik ben nu geld en spullen kwijt, en word van kastje naar muur gestuurd, maandag afspraak en hoop dan erachter te komen wat er gedaan kan worden aan dit alles

Even een vraagje.. Wanneer is jouw laatste email naar Libella geweest en vice versa? Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:44

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat ts dit topic heeft gestart, als ik haar zo begrijp zijn haar mogelijkheden wel een beetje op. TNT en Libella wijzen naar elkaar, maar ts zit zonder geld en zonder laarzen. Als het dan toch (bijna) nooit voorkomt zoals Libella aangeeft, waarom dan de ts niet schadeloos stellen en een tevreden klant met waarschijnlijk veel goede mond tot mond reclame overhouden? "Een klacht is een kans" heb ik altijd geleerd Lachen.

Ik vind het vervelend overkomen dat steeds naar de voorwaarden en de standaardvelden wordt verwezen. Als Libella (tja, nu weet ik de naam ook Knipoog) direct anders had gereageerd had ze hier een heleboel positieve reclame uit kunnen halen! Ik denk dat als ik ondernemer was dat ik eerst de klant tevreden had willen stellen en TNT later wel vreselijk achter de broek had gezeten.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:46

runningkawa schreef:
Als je je order niet goed leest, wie heeft de fout dan?

Als je de order niet goed invult, wie heeft het dan fout?

Het vakje opmerkingen is bij mij overigens voor andere dingen dan het aflever- en factuuradres, want die kun je gewoon apart invullen. Dat kan bij dat bedrijf overigens ook. Het vakje opmerkingen is bij mij voor dingen als:
''Zie groene deur'', ''liever niet morgen al'', ''heb je die ook in het blauw, dan heb ik die liever'' dingen Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:47

Maar die lees je dan toch ook neem ik aan?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:49

Schimmelig schreef:
[*olduser*], probeer het eens van de andere kant te bekijken. Jij hebt iemand iets van 200,- verkocht, pakket is spoorloos en jij wordt geacht het totale bedrag te vergoeden terwijl het

Ik bekijk standaard alles van twee kanten en zie dus ook dat het bedrijf zelf enorm slordig werkt en zich er behoorlijk makkelijk vanaf maakt en hier in het topic ook nog eens behoorlijk agressief reageert.
Als het bedrijf gewoon op normale manier gecommuniceerd had en gereageerd had op de emails was dit topic er waarschijnlijk niet eens gekomen. Knipoog

Nergens heb ik gelezen dat dit bedrijf geacht wordt om het totale bedrag te vergoeden. Wat wel gezegd is dat ik (en enkele anderen) wel bedrijven kennen die dat doen omdat ze goede service hebben en bijzonder klantvriendelijk zijn.

Dit bedrijf kiest duidelijk niet voor goede service en klantvriendelijkheid maar voor goedkope produkten. Dan is het niet vreemd dat klanten en potentiële klanten hun conclusies trekken maar vrij normaal.

En als je iets in het vakje opmerkingen plaatst neem je aan dat een bedrijf dat leest. Bij dit bedrijf wordt het dus compleet niet gelezen anders was het pakketje wel naar het opgegeven adres gestuurd. Blijkbaar kan er op de page van het bedrijf ook wel wat veranderd worden waardoor dit soort misverstanden niet meer kunnen voorkomen, of het bedrijf zelf moet wat minder slordig gaan werken. Ook dat valt onder service en klantvriendelijkheid!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:50

Schimmelig schreef:
ThePast03, probeer het eens van de andere kant te bekijken. Jij hebt iemand iets van 200,- verkocht, pakket is spoorloos en jij wordt geacht het totale bedrag te vergoeden terwijl het a) niet jou schuld is en b) het pakket onverzekerd verzonden is, omdat jou hier verder niks over gezegd/gevraagd is. Vervolgens neem je contact op met TNT, zij vertellen je in het kort dat je 'dikke pech hebt omdat het pakket niet verzekerd is verzonden en sluiten de zaak van HUN kant af'. Jij staat met je handen in het haar en kun eigenlijk niks meer dan dan nog meer klagen bij de TNT. Vervolgens e-mail je degene met het oordeel van de TNT en laat je haar weten dat de TNT niks doet. Daarna vind je een topic op een openbaar forum dat al enkele dagen open is en lees je ook nog eens je naam in negatief licht. Zeg nu zelf, dat is toch vervelend als jij naar jou weten correct gehandeld hebt?

dat geld is een bedrijfsrisico en zou je tegen verzekerd kunnen (wel zo verstandig) zijn..

Ander voorbeeld: ik fouileer zeker zo een 350 mensen per dag...Nou is er toevallig 1 klant (passagier) die over mij klaagt over mijn fouillering...zij zegt dat ik pot ben en haar express extra bij de borsten pakte ( ik noem maar een dwarstraat) en schreeuwt dit over heel schiphol (bij wijze van spreken)

zij gooit mijn goede naam/reputatie in het spel tegenover mijn baas en alle passagiers

hoe dan ook (en dat schijnt niet over te komen hier)....zal ik mij ten aller tijden proffesioneel op moeten stellen,ik zal klantvriendelijk moeten blijven,de dame uit moeten leggen dat als zij dit zo ervaren heeft dit niet zo de bedoeling was en hierbij mijn excuses aanbieden ( ook al weet ik dat ik het niet gedaan heb) en haar ten aller tijden in alle respect te blijven behandelen
En niet gaan blaten dat het mijn schuld niet is en blabla bla...

misschien een wat heel krom voorbeeld Tong uitsteken

maar proffesioneel optreden is o zo belangrijk voor de toekomst van je bedrijf..

Dit hier op bokt is geen proffesioneel optreden en zal zeker schade aan het bedrijf berokkenen aangezien hier duizenden mensen topics lezen

Anoniem

juist
liever volgende week of groene deur, daar wordt dan ook niks mee gedaan?
Kunnen we dan niet beter dat vakje schrappen?

Dat lees je toch en zie je dat het naar het andere adres moet
Dat verander je dan toch.
Zie dus niet wat tS daar verkeerd heeft gedaan
Als ze het nergens ingevuld heeft, ja dan word het anders...

En met de mail doe je ook niks, waarom bestaat er dan een mail adres?

Schimmelig

WowAmigo schreef:
Maar die lees je dan toch ook neem ik aan?

Ja, ik lees ze wel. Maar de 'print-out' van de adressen werkt dan niet en als je het een beetje druk hebt dat schiet 1 factuur er zo tussendoor. Dat kan gebeuren en het was ook geen probleem geweest hier (denk ik) als die vervelende TNT haar werk goed zou doen. Dan was dit topic namelijk nooit geweest... Lachen

Ollie1

We kunnen hier nog lang en breed over blijven discussiëren maar hier hebben beide partijen geen belang bij Bloos Misschien kunnen beide partijen met elkaar om te tafel gaan zitten om te kijken wat ze in eerste instantie samen voor elkaar kunnen krijgen ipv als kemphanen tegen over elkaar blijven staan ? Verward

Diablo

Ik snap eigenlijk niet waarom er zo doorgedramd wordt over het feit dat TS het verkeerde verzendadres heeft opgegeven. Ze geeft zelf aan dat dat eigenlijk nog niet eens het probleem is. En dat is ook niet zo. Het probleem is, dat het pakje niet bezorgd is, niet op het opgegeven adres en niet op het adres waar ze het graag had gezien. Het pakje is er gewoon niet!

Mij was helemaal niet opgevallen dat TS Libella zwart wil maken. Het bedrijf viel mij pas op doordat ze (Libella dus) zelf zo reageerde.

Ik zou, als bedrijf zijnde, het pakje alsnog versturen en dan zelf proberen te achterhalen waar het eerste pakket is gebleven. Dat is service, die je als bedrijf gewoon moet verlenen.