Welke auto voor de 2 paards trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Welke auto voor de 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:34

Margreet schreef:
Iemand nog een dikke audi kopen? Zit wat werk aan...
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0088449961

Wow zouden die er nog levend uit zijn gekomen.
Vraag me altijd af wat iemand nog in zon auto ziet veel onderdelen haal je er niet meer af en die motor plaats ik ook zo de vraagtekens bij.
Wat ziet die auto er uit zeg

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 23:56

Kafue schreef:
Praat toch geen onzin. Wel eens in een Nissan Patrol gereden met bijvoorbeeld 140 je kunt geen normaal gesprek meer voeren met elkaar hoor. Wat we hebben met snelheid tja ik niks maar het is wel fijn als je van hier naar pak hem beet munchen moet dat het een beetje op wil schieten. Dat heeft niks met duits te maken want gemiddeld worden er meer nederlanders gepakt met hard rijden dan duitsers. Wel eens op een 100 km weg bij het bordje 70 gekomen wij duitsers remmen af terwijl de nederlanders met 120 doorknallen en vervolgens keurig op de Cheese! komen.
O ja en ik ben geen duitser hoor ik woon hier geheel toevallig.

Nou spreek je jezelf tegen. Je bent Duits of niet. Hoe je je gedraagd en waar je woont zijn zaken die los van elkaar staan....

Kafue schreef:
En een BMW X5 trekt bijvoorbeeld ook maar liefst 3500 kg en kan toch heel komfortabel errug hard rijden of een VW Touareg, of een Mercedes ML of een Toyota Landcruiser. Vraag ik me af waarom die ortodoxe patrol het niet kan, mmmm vreemd want de Pathfinder kan het wel

Wat die patrol betreft; die bestond al toen jij nog luiers volpoepte (Die Land Rover bestond al toen je ouders datzelfde deden) en daarmee is de bestaansreden van die auto (net als de Land Rover en de Toyota LandCruiser) enigsins anders dan van de X5 (die alleen bestaat bij de gratie dat BMW een poos eigenaar van Land Rover was) de Pathfinder en Mercedes ML (bekijk de G-serie eens).
Saliant detail is in deze dat de Range Rover in 1971 al 160km/h haalde en bij die snelheid was een gesprek zeer goed mogelijk (jawel, die van mij haalt nog steeds 100mijl/h, na 30 jaar en 300.000+mijlen en een gesprek kan nog steeds zonder stemverheffing)

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:33

Ik spreek mezelf neit tegen. Jij valt direct de duitsers aan met wat hebben die duitsers toch met snelheid en dat is gewoon o0nzin praten. Want duitsers rijden mischien hard, maar alleen daar waar het kan. Geen hoffelijker volk in de stad dan een duitser, netjes stoppen als mensen over willen steken en dergelijke.
En buitenaf ja daar waar 100 mag rijden ze ook 100 of een tikkie harder ze houden van opschieten daar waar het kan en daar is niets mis mee.

Toen ik mijn luiers nog volpoepte ja toen waren er idd al landrovers defenders geloof ik dat die dingen heten. Volgens mij worden ze nog gemaakt, ik heb zelf al eens aircos er in moeten bouwen in mijn stagetijd. Maar sorry ik vin het geen autos het kan best zijn dat ze 160 kunnen maar lijkt me neit prettig maar dat is mijn persoonlijke smaak.

We hebben ook de oude patrol wel gereden met 399.000km en de GR met 520.000 km maar nee doe mij maar de modernere auto dat is persoonlijk. Ik vind die oldtimers prima hoor voor erbij maar smaken verschillen natuurlijk en dat is maar goed ook anders reden we allemaal BMW X5 en niet omdat die toevallig een tijdlang eigenaar zijn geweest van Landrover. Waarom is landrover verkocht dan en weer terug gekocht en verder nog waarom samen gegaan met BMW. Waarschijnlijk om de Know How van de BMW omgekeerd mischien vanwege de de 4*4 maar die know how kunnen ze ook bij bijvoorbeeld nissan weghalen die ook heel goed zijn met 4*4 of mischien bij Mistsubishi Pajero was die niet absolute winnaar in Dakar.

Ik vind de gelandewagen prima maar als je er niet echt het werk voor hebt dan hoef ik er geen meer.En ik heb zeker 6 jaar daar in gereden drie verschillende modellen dus ben ook niet perse onervaren ofzo.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:47

Kafue schreef:
ikke schreef:
Als je trailers wilt trekken moet je een degelijke auto hebben, als je hard wilt rijden moet je een snelle auto nemen. Het combineren van die twee is een utopie.

En een BMW X5 trekt bijvoorbeeld ook maar liefst 3500 kg en kan toch heel komfortabel errug hard rijden of een VW Touareg, of een Mercedes ML of een Toyota Landcruiser. Vraag ik me af waarom die ortodoxe patrol het niet kan, mmmm vreemd want de Pathfinder kan het wel

Ja

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 16:05

Kafue schreef:
Ik spreek mezelf neit tegen.

Huh? Ik zie toch duidelijk staan in jouw eigen tekst "wij duitsers" en even verderop "ik ben geen duitser". Dan spreek je jezelf toch echt hartstikke tegen, hoor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 19:12

Kafue schreef:
Ik spreek mezelf neit tegen. Jij valt direct de duitsers aan met wat hebben die duitsers toch met snelheid en dat is gewoon o0nzin praten. Want duitsers rijden mischien hard, maar alleen daar waar het kan. Geen hoffelijker volk in de stad dan een duitser, netjes stoppen als mensen over willen steken en dergelijke.
En buitenaf ja daar waar 100 mag rijden ze ook 100 of een tikkie harder ze houden van opschieten daar waar het kan en daar is niets mis mee.

Er is niks mis met hard rijden, maar doe dat niet met auto's die daar niet voor bedoeld zijn.
Kafue schreef:
Toen ik mijn luiers nog volpoepte ja toen waren er idd al landrovers defenders geloof ik dat die dingen heten. Volgens mij worden ze nog gemaakt, ik heb zelf al eens aircos er in moeten bouwen in mijn stagetijd. Maar sorry ik vin het geen autos het kan best zijn dat ze 160 kunnen maar lijkt me neit prettig maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Het zijn ook geen auto's om 160 mee te rijden, zelfs niet al hebben ze hetzelfde onderstel als de Range Rover, waarmee dat wel probleemloos kan.
Maar ga er dan ook niet over zeuren. Je koopt toch ook geen Fiat Pinda om vervolgens te klagen dat ie niet de luxe van een Mercedes biedt.........
Kafue schreef:
We hebben ook de oude patrol wel gereden met 399.000km en de GR met 520.000 km maar nee doe mij maar de modernere auto dat is persoonlijk. Ik vind die oldtimers prima hoor voor erbij maar smaken verschillen natuurlijk en dat is maar goed ook anders reden we allemaal BMW X5 en niet omdat die toevallig een tijdlang eigenaar zijn geweest van Landrover. Waarom is landrover verkocht dan en weer terug gekocht en verder nog waarom samen gegaan met BMW. Waarschijnlijk om de Know How van de BMW omgekeerd mischien vanwege de de 4*4 maar die know how kunnen ze ook bij bijvoorbeeld nissan weghalen die ook heel goed zijn met 4*4 of mischien bij Mistsubishi Pajero was die niet absolute winnaar in Dakar.

BMW had maar twee interesses: de 4x4 techniek van Land Rover (voor de X5) en de Mini; de rest was ze worst en de gevolgen daarvan weten we ondertussen (einde Rover). Fijne club, daar in het zuiden.....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:40

Hoezo einde Land Rover ze worden toch nog steeds gemaakt?

Nou ja in ieder geval als er markt voor was gebleven geloof ik niet dat een BMW fabriek bewust zon land rover fabriek laat doodbloeden. En rijk er aan worden is ook geen optie. Echter mischien voor de 4* 4 techniek dat zou kunnen zijn voor mini weet ik niet want volgens mij was de mini van cooper en niet van rover maar zo precies weet ik het ook niet.

Natuurlijk moet je niet met een gelandewagen hard rijden maar het is wel eens prettig. En eigenlijk gaat het mij niet om het harde rijden maar mee nog om het comfort. Ik wil comfortabel van A naar B. De patrol is super comfortabel als de trailer erachter hangt, als die aan het werk is dus. En ik heb er bijna vier jaar plezier van gehad, helaas maar 47000 km in gereden want ik vonmd het comfort ver te zoeken en zocht me voor langere ritten meestal alternatieven.
Nu hebben we de gelandewagen verkocht naar Tjechie en zelf een BMW 530 Touring automaat weer gekocht. Ik rijd daar ook niet hard mee maar het is allemaal net iets komfortabeler.

In de vrachtwagens van ons kon je nog fijner van a naar b dan met die terreinwagens.

En waarom ik antwoorde is puur omdat ik heel vaak meemaak dat nederlanders anti duitser zijn. Ja ik rijd ook met een duits kenteken, en de verwenzingen die je soms naar je hoofd krijg vooral als je meer richting midden en westen van nederland komt. En toevallig versta ik heel goed nederlands jammer dus voor de verwenser hij krijgt dubbel en dwars terug.

Ik zeg altijd voor een trailer is een terreinwagen echt het fijnst.. Veel kracht onderin, je zit lekker hoog dus overzichtelijk en fijne grote spiegels. Maar twee autos aanhouden kan niet iedereen ik ook niet en het is jammer van het geld

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 10:47

Wat mij betreft mag het topic gesloten worden. Ik heb genoeg ideeën en antwoorden op mijn vraag.

Bedankt voor alle reacties!

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 17:44

Wij hebben daar 2 range rovers sport voor, ze kosten ongeveer 55000.00 of 60000.00 euro per auto

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:36

nou suus wat voor auto zit je aan te denken.
dure auto's summerends

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:57

Om onze tweepaards te trekken hebben wij in de aanbieding:

Ford Transit (3x), die mogen allen 2000 kilo trekken
Nissan Patrol, mag 3500 kilo trekken. Staat op grijs kenteken dus WB is iets van 99 euro per kwartaal
VW Touareg, mag 3500 kilo trekken. Is benzine, dus WB valt ook nog te behappen.

Voorheen reed ik privé wel eens met de MB C220 TDI en die mocht op papier 1600 kilo trekken. Maar daar reed ik voor mezelf wel eens een kort stukje naar de club mee, met 1 paard in de trailer.

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:59

Wij trekken hem gewoon met onze vw sharan ,, mag net Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:05

SummerEnds schreef:
Wij hebben daar 2 range rovers sport voor, ze kosten ongeveer 55000.00 of 60000.00 euro per auto

Sorry, maar ik vind je niet heel geloofwaardig overkomen.
Sowieso je profiel al, maar als je naar je berichten kijkt spreek je jezelf ook aardig tegen.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:21

Waarom zou ik liegen en mezelf tegenspreken?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:23

SummerEnds schreef:

Omdat die Rang Rovers veel meer kosten Knipoog

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:24

Totaal niet ! Ze zijn er al van 50000 euro

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:32

Let me see.... Haha!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:05

Sundancer schreef:
SummerEnds schreef:

Omdat die Rang Rovers veel meer kosten Knipoog

Sundancer......gaan we lopen bluffen ?????

Het zou heel goed kunnen dat SummerEnds in Belgie woont Pling . Tja en dan jammer misschien voor ons maaaaaarrrrr daar zijn de auto's een heel stukkie goedkoper.
Woont ze niet in Belgie dan zou het misschien een model van 2 a 3 jaar oud kunnen zijn. K zeg ook maar wat hoor.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:51

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:26

Gutgut... kunnen jullie geen eigen topic maken over: Liegt SummerEnds of niet?

Persoonlijk heb ik ook wel mijn twijfels over het verhaal, maar TS vraagt in dit topic om reacties over wat er vóór de trailer staat. Niet of het waar is wat iemand in zijn/haar profiel heeft.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:53

Tis wel verdacht stil ja. En het is ook zo makkelijk om te zeggen dat iemand wel/niet liegt.
Tja je hebt er van die gasten tussen zitten........................ Gaaaap

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:01

imker schreef:
Gutgut... kunnen jullie geen eigen topic maken over: Liegt SummerEnds of niet?

Persoonlijk heb ik ook wel mijn twijfels over het verhaal, maar TS vraagt in dit topic om reacties over wat er vóór de trailer staat. Niet of het waar is wat iemand in zijn/haar profiel heeft.

Bij voorkeur een Range Rover van voor '83 Haha! Zijn redelijk betaalbaar en vooral relatief goedkoop te rijden. Haha!
Om maar weer on-topic te gaan. Oh en ja, daar heb ik er twee van, al is die ene helaas iets jonger en dus nog niet op de weg.......

rannieJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:43

Hallo,

Wij hebben een BMW 530 D en wij trekken daarmee ook een 2-paardstrailer en gaat hardstikke goed Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:52

Ik ga dit topic even goed doorspitten.
Heb net mn rijbewijs en wil alvast op zoek naar een auto waar een 2 paards achter mag.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 20:20

hihihi, het topic komt weer tot leven!