zwaar gedupeerd door paardenhandelaar

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cile205

Re: zwaar gedupeerd door paardenhandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:49

Yep! Dit moeten ze zijn! Ook gezien de adverteerwijze! Goed werk verricht Knipoog Check maar is bij al hun advertenties. Ook herken ik de locatie die ze aanbieden zoals ze die eerder aanboden. Weten we weer meteen dat we niet in zee moeten gaan met stal kessel.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:06

ja
ken ik dus die advertentie!!1 Gisteren ook gezien
pony van 500-
paardje van 7 geloof ik 1500-

maar ligt in buurt van roemrond, die kant kom ik nietz os nel
maar volgens mij ligt daar al langer een handelaar

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:07

Is de politie niet naar deze belachelijke vent op zoek?
Als wij detective kunnen spelen en hem op kunnen sporen waar blijven hun dan?

Het wordt zo te lezen hoog tijd dat ze die kerel opsluiten en de sleutel weggooien Lips are sealed

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:32

Hier een hele late reactie.... Maar ik keek vanavond naar opgelicht, wat ik echt NOOIT zie. Ik was stom verbaasd dat ze het daar hadden over Theo Bosman van european Sport Stables in Meerde (Belgie).

Het is alweer 2 jaar geleden, maar ik had bijna mijn pard daar neer gezet om te laten verkopen.
Hij had het erover dat hij veel met emiel Tacken samen werkte. Ik had gemaild naar tacken en van hun begrepen dat ze die Bosman helemaal niet kenden. Toch Had hij me bijna omgepraat!
Wat ben ik blij dat ik uiteindelijk mijn lieve paardje niet bij die oplichter heb neergezet!

Tja, misschien is het niet wenselijk dat ik op een oud topic reageer, maar ik ben er gewoon vol van en moest dit even kwijt!!!!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:35

Ik heb het ook gezien, onvoorstelbaar !!!
Ik kan me voorstellen dat je er nog vol van bent Bloos Ach gut

patrice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 02:04

Dit vond ik op de site van Tros opgelicht.

http://tros.nl/index.php?id=470
AANGIFTE SMIT

Bent u ooit opgelicht door paardenhandelaar Willem Smit (onder zijn eigen naam of één van zijn aliassen)? Doe dan aangifte bij de politie, ook al is het jaren geleden dat u met hem te maken hebt gehad. Vanaf woensdag 17 oktober vindt u hier meer informatie.

Bent u gedupeerde van Klaas Smit van Jade Kozijnen? Vanaf 17 oktober vindt u hier de gegevens van de curator.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:22

zit smit nog steeds in roermond?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:44

echt erg dit.... Dat je zoiets kan maken tegen mensen Boos!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:52

Ania schreef:
zit smit nog steeds in roermond?

Ik denk het wel, in Kessel he, maar zie geen advertenties meer van hem op marktplaats...

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:21

Heb even de uitzending gekeken, voor de mensen die m hebben gemist.. www.uitzendinggemist.nl.

Wat een gekken zijn het toch he. Echt jammer dat er van n kale kip niet te plukken valt...

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:55

En dan te bedenken dat ik bijna mijn paardje daar had neergezet............
Ik ga toch maar eens kijken of ik de mailwisseling tussen hem en mij nog heb bewaard, misschien staat er toch nog iets in wat voor de politie van belang kan zijn, ook al is het al een hele tijd geleden.
Hij was inderdaad erg geinteresseerd in de papieren van mn merrie. Nu snap ik waarom

Ha even wat anders: Ik had pas een discussie met iemand die zei dat toeval niet bestaat en dat geloofde ik niet, maar nu krijgt ze toch gelijk: hoe kan het dat ik het programma opgelicht nooit zie en net nu DIT wordt uitgezonden, ik het programma aanzet.......

Ik ben blij dat mijn paard toch op een normale manier is verkocht, en hoop in elk geval voor diegenen die wel zijn gedupeert, dat hij gauw wordt opgepakt (of in elkaar getimmert! ik hou niet van geweld, maar voor zo iemand maak ik een uitzondering!)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 13:23

cile205 schreef:
Heb even de uitzending gekeken, voor de mensen die m hebben gemist.. http://www.uitzendinggemist.nl.

Wat een gekken zijn het toch he. Echt jammer dat er van n kale kip niet te plukken valt...

Bedankt!
Heb ook ff gekeken wat een Hamer

ubertha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:18

Normaal gesproken gaat zo'n overdracht in goed vertrouwen en heb je wel even de tijd om het papier over te schrijven op de nieuwe eigenaar.
Ik maak ook vaak mee dat nieuwe eigenaren helemaal geen papieren overschrijven op hun naam maar gewoon op naam van de fokker of oude eigenaar laten staan.
Vreselijk zeg,zoiets verwacht je toch niet.
Inderdaad vreemd,pas zo laat aangifte doen.
Hier zou ik meer over willen weten.
Ik zou nog eens contact opnemen met die trainingsstal en vorige eigenaresse.
Dit kan je advocaat ook doen.
Diegene die jou het paard heeft verkocht is wettelijk gezien schuldig aan heling bij mijn weten.
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Boerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:07

Er is hier geen sprake van heling het paard is door de eigenaar bij bosman zelf gestald en is door bosman/smit verkocht.
Er is hier dus geen sprake van diefstal en dus ook niet van heling van de laaste verkoper van het paard. Het is een financieel concflict tussen de heer bosman en de voormalige eigenaar van het paard.
Waarvan de laatste koper de dupe is van geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 15:32

Dan wordt dat dus een civielrechtelijke procedure. Een goede advokaat kan er misschien iets mee.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 16:59

pardy schreef:
En dan te bedenken dat ik bijna mijn paardje daar had neergezet............
Ik ga toch maar eens kijken of ik de mailwisseling tussen hem en mij nog heb bewaard, misschien staat er toch nog iets in wat voor de politie van belang kan zijn, ook al is het al een hele tijd geleden.
Hij was inderdaad erg geinteresseerd in de papieren van mn merrie. Nu snap ik waarom

Ha even wat anders: Ik had pas een discussie met iemand die zei dat toeval niet bestaat en dat geloofde ik niet, maar nu krijgt ze toch gelijk: hoe kan het dat ik het programma opgelicht nooit zie en net nu DIT wordt uitgezonden, ik het programma aanzet.......

Ik ben blij dat mijn paard toch op een normale manier is verkocht, en hoop in elk geval voor diegenen die wel zijn gedupeert, dat hij gauw wordt opgepakt (of in elkaar getimmert! ik hou niet van geweld, maar voor zo iemand maak ik een uitzondering!)

Waar had jij m bijna weggezet? In baarle nassau?

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:12

Ik heb het gisteren ook gezien, toen ik deze topic las dacht ik al he dit is een oude maar nu begrijp ik waarom, meid mail je verhaal zowiezo naar opgelicht want zij zijn er ook mee aan de slag, wat een hufter die man zeg wat een smeer....... bah
Iemand hier die weet hoe je zo iemand aan kunt pakken.
Nog een ding ik vind het wel begrijpelijk dat het paard terug is naar zijn eigenaar, tenslotte is die ook de dupe en is het paard haar eigendom hoe banketstaaf het ook klinkt.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:14

Boerdam schreef:
Er is hier geen sprake van heling het paard is door de eigenaar bij bosman zelf gestald en is door bosman/smit verkocht.
Er is hier dus geen sprake van diefstal en dus ook niet van heling van de laaste verkoper van het paard. Het is een financieel concflict tussen de heer bosman en de voormalige eigenaar van het paard.

Hmmmmm meschien even naar het programma kijken, kijk anders even bij uitzendinggemist.nl en dan eerlijk zeggen of het geen oplichting is, voor mij een van de ergste soort maar goed wie ben ik

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:15

Joehoe, dit topic is nogal oud Clown
Nieuwe reacties mag je plaatsen in het topic op VN Lachen anders moet deze namelijk op slot.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:17

Boerdam schreef:

Even gecheckt, beetje vreemd he, net lid geworden en slechts 1 bericht achtergelaten, krijg bijna het gevoel dat hr bosman of hoe hij dan ook heet hier zelf achter zit. Ik heb je in ieder geval getemd, Meneer Boerdam

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:19

barbara1970 schreef:
Boerdam schreef:

Even gecheckt, beetje vreemd he, net lid geworden en slechts 1 bericht achtergelaten, krijg bijna het gevoel dat hr bosman of hoe hij dan ook heet hier zelf achter zit. Ik heb je in ieder geval getemd, Meneer Boerdam

Iets vriendelijker mag ook wel Verward Misschien is het wel degelijk een nieuwe gebruiker. Dan is het ook niet lekker binnenkomen wanneer je zo wordt afgesnauwd.
Maar nogmaals, dit topic is al oud, dus je kunt beter reageren is het goede topic.

Boerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:07

Ik volg deze zaak al wat langer en heb naar aanleiding van de uitzending vandaag voor het eerst een bericht op bokt.nl gezet.

Een paard is gestolen wanneer het bv. uit de stal of weide wordt meegenomen. Maar dat is bij dit verhaal dus juist niet aan de orde. Het paard is door de oorspronkelijke eigenaar zelf uit eigen beweging bij de heer bosman/smit op stal gezet voor verkoop/training. En heeft zeker een jaar daar op stal gestaan waarna het door bosman is verkocht al dan niet met mede weten van de eigenaar. Mocht het paard verkocht zijn zonder dat de eigenaar betaalt is ,dan is er sprake van verduistering en niet van diefstal.
Dit alles stond een jaar geleden al in een artikel in de Twensche Courant.

Bij verduistering gelden andere regels als bij diefstal.
Politie doet in dit soort zaken niets omdat het om een zakelijk conflict gaat.
Dit zal ook de rede zijn waarom er in eerste instantie geen aangifte is gedaan.
De eigenaar hadt zelf bosman moeten dagvaarden en het verkoopbedrag moeten opeisen.

Dit is dus niet gebeurd en is dus de laatse koper de dupe van deze gang van zaken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 18:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 19:11