Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lia_ schreef:Tinkerloos schreef:Stel dat een persoon met een hond weinig tijd heeft om zijn/haar hond uit te laten.
Dan vraagt diegene iemand om zijn/haar hond voor haar uit te laten,zeg 4 keer per week.
Dan lijkt het mij niet meer dan normaal om degene die de hond dan voor je uitlaat te betalen,ook al vind diegene het leuk om met honden uit te gaan.
Waarom is dat met paarden anders?
(ik weet het echt niet hoor,is een serieuze vraag)
Tinkerloos schreef:Jij vat het wel heel letterlijk op zeg..
(vind het nogal raar dat je dat zelf blijkbaar niet hebt kunnen verzinnen)

Lia_ schreef:Pardon??Jij bent degene die beweert dat het een serieuze vraag is en dat je het echt niet weet
Lijkt mij niet meer dan normaal dat ik dat dan ook serieus neem, maar dat heb ik bij deze afgeleerd.
Bitloos, dekenloos, ijzerloos, hersenloos....
*duim duim*
) Veloz schreef:Ik zou ook een vergoeding vragen aan een bijrijder, paarden zijn nou eenmaal niet goedkoop. Om op een manege te rijden moet je ook geld betalen, dus vind het erg logisch om als bijrijder iets bij te dragen in het onderhoud. De vergoeding valt wel over te discussieëren, ik vind namelijk dat je voor een paard waar je alleen recreatief mee kan rijden en die minder kan een lagere vergoeding zou moeten vragen dan voor een paard waar veel potentie in zit en waar je wedstrijden mee kan rijden. Voor niets gaat de zon op...
En hij had ook nog het lef te vragen of ik het paard wat hij daarna kocht in wilde rijden voor vergoeding van de lessen 
Danielle_1 schreef:Je bewijst elkaar idd een dienst.
En ik vind het absoluut geen schande als er meebetaald wordt.
Eigenlijk vind ik het niet meer dan normaal.

Citaat:Dus als je bijrijder je paard bijvoorbeeld van de L naar de M kan rijden dan is het toch te gek voor woorden dat je er ook nog een vergoeding bij vraagt?
Myfairytale schreef:Misschien dat ze bedoeld dat alle bijdrages dan welkom zijn in de kosten als er wat gebeurd is?
) en wel voor niks ook nog, als ze er dan af kletteren ik aansprakelijk ben ook nog met alle oliebol van dien. Voel daar niet direkt veel voor.

diehdieh schreef:Zij betaald nu per vaste dag 10 euro. Ze mag mijn paardje 2 keer in de week doen, dus ze heeft 8 vaste dagen in de maand. Ik vraag dus ook 80 euro per maand.
Urielle schreef:diehdieh schreef:Zij betaald nu per vaste dag 10 euro. Ze mag mijn paardje 2 keer in de week doen, dus ze heeft 8 vaste dagen in de maand. Ik vraag dus ook 80 euro per maand.
Niks persoonlijks maar met een manegeles ben je goedkoper uit