Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:18

Lieser schreef:
Voor welke situatie precies? Voor een pony met een verborgen gebrek of voor een koper die spijt heeft?

Ik denk de situatie "een pony met een verborgen gebrek waar de koper nu spijt van heeft".. Beiden kan waar zijn he :j

Want als je een doodbraaf beestje zoekt met een bepaald doel, en het maait je hoofd eraf (hypothetisch dan) dan kan je daar zeker wel spijt van hebben.

Juridisch weet ik het verder niet, dus hou ik me er verder buiten :)

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:20

Lieser schreef:
AppleSter schreef:
Nu graag on topic. Ervaringsverhalen juridisch gezien?

Voor welke situatie precies? Voor een pony met een verborgen gebrek of voor een koper die spijt heeft?

Eigenlijk op geen. Zoals ik al zei; ik heb geen vragen meer, dit topic is klaar.

isamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:20

AppleSter schreef:
isamelle schreef:
Wat doet die leeftijd er toe. Minderjarig is minderwaardig op bokt?

Totaal niet. Puur een voorbeeld van hoe Bokt op hol slaat met informatie
Laatst bijgewerkt door isamelle op 05-04-24 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

elineAbby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:22

AppleSter schreef:
elineAbby123 schreef:
Jeetje ik las stil mee maar wat een drama.

Paar punten vind ik heel raar,
1) dat aan de "verzorgster" waarvan niemand weet wie dit is, plus het feit dat dit een minderjarig emotioneel reagerend persoon is wordt gevraagd om in overleg te gaan met de vorige eigenaar om eventueel terug te nemen . :') . En dit dan door een persoon die totaal niks met de situatie te maken heeft

Dat is pas handelen op een gigantische aanname

Ja TS is best vaag, en zou voor de souplesse van dit topic allicht meer gezegd kunnen hebben maar heeft dit vanaf begin aangegeven niet te doen dus jullie kunnen hoog en laag springen maar het gebeurt niet.

En dan het geneuzel dat mensen eigenlijk aannames gaan maken, het is geen escape room hoor...niemand vraagt jullie om oplossingen, invullingen, waarheden of speculaties.

Ik denk van alle partijen uit een onhandig topic!
En ik denk dat er inderdaad wat onduidelijkheid en onhandigheid bij de koper ligt. Maar met goede begeleiding valt dat ook op te lossen

Helaas is dit ook niet on topic. Zullen we nu eindelijk stoppen met uitlokken / insinueren /mensen in een verkeerd blaadje proberen te zetten en gewoon on topic blijven? Reacties en personen nagaan is niet waarom ik dit topic gestart ben.
Moderators??

Huh wat doe jij nou raar? Ik neem het voor je op/ben het met je eens. Zoek het dan maar uit ja

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:24

Klopt, omdat andere bokkers andere insinuaties gaven. Dat was een voorbeeld van hoe makkelijk bokkers de zaken anders interpreteren dan wat er letterlijk staat. Niets meer of minder.
Dit is niet het enige topic waar dingen zo in ontsporen en off topic gaan.
En doorrrrrrrr.

(Dit was voor Isamelle bedoeld) (vergeten te quoten :o )

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:25

Cer schreef:
Nou, als je vraagt om een auto die een trailer kan trekken, en de verkoper zegt "ja, deze kan en mag een trailer trekken", dan wordt het verhaal misschien anders?
Verder vind ik het zelf een hele rare vergelijking eigenlijk :o

Vind je? Mijn auto mag een trailer trekken. Mijn trailer.
De trailer van mijn vriendin niet. Zelfde trailer, echter mijne is op papier op gewicht teruggekeurd. Die van haar niet. Ligt dus aan interpretatie. En als ik zeg dat er achter mijn auto een trailer mag, heb ik niet gelogen. Want het mag.

Ts, als het enkel om juridisch advies gaat, was het toch handiger om een gesprekje aan te knopen met een advocaat die verstand heeft van hippisch recht? Die zal ook een algemeen dit en dat ZOU kunnen mits en maar. Maar stelt ongetwijfeld dezelfde vragen als de meesten hier, om na te gaan wat de kansen zijn.

En de ervaringsverhalen juridisch gezien heb je toch weinig aan? Heeft toch enkel zin als het dan om enigszins dezelfde case zou gaan? En om dat te beoordelen, is info nodig die je niet wilt of kunt delen en daarmee is er mijns inziens dus geen mogelijkheid om te achterhalen of het zin heeft om een ervaringsverhaal te delen

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:30

elineAbby123 schreef:
Huh wat doe jij nou raar? Ik neem het voor je op/ben het met je eens. Zoek het dan maar uit ja

Zo is het niet bedoeld, excuses daarvoor. Maar of iemand het met mij eens is of niet doet er voor mij niet echt toe. Punt is dat dit topic maar door en door gaat en dat het daardoor niet stopt en steeds weer opnieuw off topic gaat. Ik wil niemand shamen of blamen, ook geen eventuele verzorger (die ik niet ken) of wie dan ook.
Het mag van mij klaar zijn. Moderators??

Furst

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:32

Door telkens "moderator??" te typen, ga je echt geen hulp krijgen. Klik anders op de "!" rechts bij iemands bericht en tip een mod ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:33

Maar uiteindelijk doe je dat wel.

Je kocht een pony die doodbraaf zou zijn(klein jaarling hengstje), zelf heel ervaren en pony steigert en is gevaarlijk, de oorzaak leg je bij de verkoper, die heeft je iets anders verkocht dan wat je kreeg en nu zoek je hoe je juridische van de pony af kan komen want de verkoper wil hem niet terug.

Dus ergens wijs je wel met een vinger toch?

Of mis ik iets?

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:34

Rocamor schreef:
Cer schreef:
Nou, als je vraagt om een auto die een trailer kan trekken, en de verkoper zegt "ja, deze kan en mag een trailer trekken", dan wordt het verhaal misschien anders?
Verder vind ik het zelf een hele rare vergelijking eigenlijk :o

Vind je? Mijn auto mag een trailer trekken. Mijn trailer.
De trailer van mijn vriendin niet. Zelfde trailer, echter mijne is op papier op gewicht teruggekeurd. Die van haar niet. Ligt dus aan interpretatie. En als ik zeg dat er achter mijn auto een trailer mag, heb ik niet gelogen. Want het mag.

Ts, als het enkel om juridisch advies gaat, was het toch handiger om een gesprekje aan te knopen met een advocaat die verstand heeft van hippisch recht? Die zal ook een algemeen dit en dat ZOU kunnen mits en maar. Maar stelt ongetwijfeld dezelfde vragen als de meesten hier, om na te gaan wat de kansen zijn.

En de ervaringsverhalen juridisch gezien heb je toch weinig aan? Heeft toch enkel zin als het dan om enigszins dezelfde case zou gaan? En om dat te beoordelen, is info nodig die je niet wilt of kunt delen en daarmee is er mijns inziens dus geen mogelijkheid om te achterhalen of het zin heeft om een ervaringsverhaal te delen

Daar heb je gelijk in en dat liep al voor ik dit topic openende. Maar dacht, wie weet weet Bokt nog iets…. Kan geen kwaad :+ Oh my
Maar ben toch blij met de paar inhoudelijke reacties hoor, ook per pb.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:36

tengeltje11 schreef:

Je kocht een pony die doodbraaf zou zijn(klein jaarling hengstje), zelf heel ervaren en pony steigert en is gevaarlijk, de oorzaak leg je bij de verkoper, die heeft je iets anders verkocht dan wat je kreeg en nu zoek je hoe je juridische van de pony af kan komen want de verkoper wil hem niet terug.

Of mis ik iets?

Nee. En nee.
Er is een geschil en wellicht voldoende redenen de koop te ontbinden. Dat is het. Geen persoonlijke vete tegen een verkoper of wat. Geen beschuldigingen maar een geschil dat opgelost moet worden.
Dat wijzen met de vinger maak jij er van. Ik ben zo discreet en oppervlakkig mogelijk geweest.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:38

Furst schreef:
Door telkens "moderator??" te typen, ga je echt geen hulp krijgen. Klik anders op de "!" rechts bij iemands bericht en tip een mod ;)

Sorry, ik ging er vanuit dat moderators bewaken of topics wel on topic blijven. Maar ik zie hoe het hier ontspoord terwijl er niets gebeurt, dus dacht, ik spreek ze zo in het topic eens aan op mijn vraag het naar inhoudelijk juridisch te trekken comform mijn openingspost.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:43

Ts je hebt het over ontsporen van dit topic maar volgens mij valt dat best wel mee. Je houdt dit zelf in stand door constant te reageren op mensen die je verhaal in twijfel trekken en/ of kritische vragen hebben.

Als je voor jezelf besloten hebt geen verdere informatie te delen dan zou ik, zoals je een stuk of 10 posts geleden zelf ook aangaf, afzwaaien en niet meer reageren.

Ik hoop wel dat deze pony goed terecht komt.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:48

Aranel schreef:
Ik hoop wel dat deze pony goed terecht komt.

Ik hoop dat ook. Dier is weer de dupe van zoiets... |(

isamelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:49

ik wil toch nog wel even benadrukken dat die pony bij de verkoper hartstikke lief was. hij was niet zo daar. ik ging met hem lopen door de bak heen, ik ging hem poetsen , mee knuffelen enzovoort. Dat de pony zijn hengsten gedrag opspeelt in deze tijd van het jaar is niet gek vind ik. het is een hengst hij gaat natuurlijk wel neigingen krijgen >.< haha.
dat de pony zich nu zo gedraagt kan de verkoper niks aan doen. dat is de pony zelf op dit moment waarschijnlijk.

ik hoop dat hij een goed nieuw huisje vind waar hij past en begrepen word.
en voor de eigenaren dat die ook een leuk nieuw paardje vinden die bij hun passen.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:52

isamelle schreef:
ik wil toch nog wel even benadrukken dat die pony bij de verkoper hartstikke lief was. hij was niet zo daar. ik ging met hem lopen door de bak heen, ik ging hem poetsen , mee knuffelen enzovoort. Dat de pony zijn hengsten gedrag opspeelt in deze tijd van het jaar is niet gek vind ik. het is een hengst hij gaat natuurlijk wel neigingen krijgen >.< haha.
dat de pony zich nu zo gedraagt kan de verkoper niks aan doen. dat is de pony zelf op dit moment waarschijnlijk.

en voor de eigenaren dat die ook een leuk nieuw paardje vinden die bij hun passen.

Maar wie ben jij? Hoe weet jij dat het om deze pony gaat en waarom blijf je meer informatie geven dan TS wilt?
Geef even gehoor aan het verzoek, je blaast alleen maar dingen op zo totaal onnodig.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:53

Een jurist gaat hier dezelfde vragen stellen als wat ts weigert te antwoorden.

Ik zei het eerder ook al, een hengst van 1 jaar daarvan kun je verwachten dat deze op een nieuwe locatie anders is dan bij de verkoper.
Nu in de lente zeker.

Een ruin van 4, al 2 jaar gecastreerd, daarvan mag je een stabielere reactie verwachten.

Maar beide vallen onder een jonge pony waar ts het over heeft
Maar voor advies zo'n enorm groot verschil.
Dus vul het gewoon even aan, hoe moeilijk kan het zijn.... maar dwars liggen kan ook natuurlijk.

Maar hey, het ontsporen komt door de bokkers :')

Maar ach wat leesvoer zo op de vrijdagmiddag... met maar 1 de dupe, dat wel.
Ik hoopecht dat de verkoper hem terug neemt, maar anders een bokker zegt kom maar hier.
En dat ts haar les heeft geleerd over jonge pony's.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:53

Ik blijf puur omdat ik alle spookverhalen/insinuaties/sensatie die hier te bedde worden gebracht de kiem in wil smoren. Anders blijft dit eeuwig doorgaan. En nogmaals; ik wil niemand blamen of shamen; daar is dit topic niet voor geopend.

De enige reden dat mensen in dit topic (nadat ik meermaals duidelijk heb aangegeven voldoende info te hebben verzameld) blijven reageren is sensatie zoeken en dit topic actueel houden in de hoop dat er meer oliebol boven drijft. Maar ik hou het discreet voor beide partijen, dus het is zinloos.

c_alsemgeest

Re: Super brave pony gekocht maar al vanaf trailerladen steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:54

Je begrijpt dat, wanneer je er zelf niet meer in zou reageren het topic sneller niet-intressant wordt?

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:57

Kirrietje schreef:
Maar wie ben jij? Hoe weet jij dat het om deze pony gaat en waarom blijf je meer informatie geven dan TS wilt?
Geef even gehoor aan het verzoek, je blaast alleen maar dingen op zo totaal onnodig.

Exact, hou het discreet, wij zijn niet bekend met een verzorger.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 13:58

c_alsemgeest schreef:
Je begrijpt dat, wanneer je er zelf niet meer in zou reageren het topic sneller niet-intressant wordt?

Nee. Ik probeer dit topic niet te laten ontsporen en de eerste de beste insinuatie / laster / verdachtmakingen of wat ook en naar wie ook gericht plat te slaan, zodat de sensatie er vanaf gaat.
Ik stop niet voor dat het geval is.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:59

Bij een jurist hoef je de vragen niet in het openbaar te beantwoorden.
Ik vind dat TS netjes discreet blijft. Hopelijk lost deze situatie zich op. TS, kun je nog wat met de vraag van Caira mbt het gedrag?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:59

AppleSter schreef:
tengeltje11 schreef:

Of mis ik iets?

Nee. En nee.
Er is een geschil en wellicht voldoende redenen de koop te ontbinden. Dat is het. Geen persoonlijke vete tegen een verkoper of wat. Geen beschuldigingen maar een geschil dat opgelost moet worden.
Dat wijzen met de vinger maak jij er van. Ik ben zo discreet en oppervlakkig mogelijk geweest.

TS, als je anderen bokkers aanspreekt op hun gedrag, zou je zeker ook eens naar je eigen bokt-gedrag in dit topic moeten kijken. Jouw eigen posts zijn nl doorspekt van insinuaties naar de verkopende partij, dat deze niet uit goede trouw zou hebben gehandeld. Je gooit zelf steeds olie op het vuur met je aanvallende reacties naar andere bokkers en het bokt-medium maar een klein beetje zelf-reflectie is hier echt wel op zijn plaats.

TS, als je al zo goed weet dat dit soort Bokt-topics ontsporen, waarom open je dan een topic als je niet bereid bent ook maar enige informatie te geven. Notabene voor iemand anders, die zelf (waarschijnlijk bewuste keuze) niet op Bokt zit.
Wel veel tijd en energie steken in het uitgebreid afkatten van andere bokkers die in jouw ogen geen wenselijke reactie of vragen geven, maar niet even de tijd en moeite nemen in dit topic om iemand als FloortjeM te bedanken, die jou gratis hier een uitgebreide post met juridische informatie over jouw vraag geeft.

En daar erger ik mij nou enorm aan. Want hoe waardevol is het niet voor ons allemaal als bokkers, dat iemand als FloortjeM belangeloos deze moeite neemt. En hoe vervelend is het voor ons allemaal als FloortjeM en vergelijkbare waardevolle bokkers door mensen als TS een volgende keer denken, laat maar, stank voor dank. Dat zou ik nou kwalijk vinden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:00

AppleSter schreef:
c_alsemgeest schreef:

Nee. Ik probeer dit topic niet te laten ontsporen en de eerste de beste insinuatie / laster / verdachtmakingen of wat ook en naar wie ook gericht plat te slaan, zodat de sensatie er vanaf gaat.
Ik stop niet voor dat het geval is.

En hoe werkt dat tot nu toe?

Luna2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:02

isamelle schreef:

Ik denk dat je elke keer reageert omdat je de pony een warm hart toedraagt. Maar weet de verkoper wel dat je hier op bokt over de pony praat en is die op de hoogte van wat je allemaal zegt?

Want wanneer er een geschil is tussen verkoper en koper wat wellicht juridische gevolgen heeft zullen jouw uitspraken misschien juist voor meer olie op het vuur zorgen en de pony waar je zo gek op bent er niet door geholpen worden