Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Ik zou tekenen voor een prijs van 230 hier in de randstad.Het is dat ik mijn paard gewoon graag 24/7 buiten wil hebben met onbeperkt eten, en dat hier niet te vinden is voor een beetje redelijke prijs, maar ik hoop ook met heel m'n hart dat de stallingsprijs op mijn huidige stal niet nog veel verder omhoog gaat de komende jaren, want gemiddeld zit ik nu op 600 per maand (inclusief het eten dat ik bij moet kopen en de kosten van ontworming en de hoefsmid enzo) en daar vind mijn salaris wel wat van..
Polly schreef:€135 aan hooi per paard??
Gini schreef:biancaaaa schreef:Hier gaan voor twee grote paarden er 2 grote pakken hooi per maand doorheen. Dan voer ik echt onbeperkt (ze kunnen zwemmen in het hooi). Dat is €115-€135 per paard.
Betaal je 115 - 135 euro per pak hooi?
Polly schreef:€135 aan hooi per paard??
biancaaaa schreef:Gini schreef:Betaal je 115 - 135 euro per pak hooi?
Op dit moment wel. Vorig jaar heb ik ook wel eens voor €85 ingekocht maar dat was een uitzondering. Overigens is dat wel inclusief transport en ik zoek wel echt naar goed ruwvoer.
Kijk hier maar eens:
https://www.haytoyou.nl/
https://www.venhorst-fourage.nl/product ... e/ruwvoer/
Als mensen tips hebben om onder €100 goed hooi met hoge voedingswaarde in te kopen? Ik hou me aanbevolen. Ik kreeg gisteren juist de waarschuwing van de leverancier dat prijzen voorlopig hoog blijven. Ze zijn later met maaien door het weer en de kosten voor diesel zijn natuurlijk veel hoger. Ook al is er goede oogst, het maaien / verwerken kost veel meer. Dat wordt ook doorberekend.
Dennis schreef:Polly schreef:€135 aan hooi per paard??
Dat is een baaltje per dag (gewoon ruim hooi dus, zonder heel gek te doen voor een rijpaard) á 4,50 per stuk, dus niet eens heel gek en dat zijn helaas inmiddels wel normale prijzen (als het niet meer is).
Als ik ga rekenen wat mijn pony's thuis kosten word ik ook niet heel blij. Dus doe dat maar niet.
Popstra schreef:Helemaal leuk al die berekeningen van paardjes aan huis maar de arbeid word niet gerekend. Op grote stallen word dit vaak door personeel gedaan plus ze daar machines voor gebruiken die ook niet op water rijden...
En dat jaarrond 7 dagen/week
Eatshay schreef:Sakura789 schreef:Volgens mij heeft ze het niet alleen over kuilgras, maar ook onderhoud en stro ed.Morris schreef:Hij maakt 317 euro op per maand. Waarbij het kuilgras het hoogste bedrag is, ongeveer 170 euro per maand.
Volgens deze tekst niet.
Eatshay schreef:170 aan kuilgras per maand?![]()
Je weet dat dit een paardenforum is en geen olifantenforum he?![]()
Hoe krijg je dát nou voor elkaar? Word je niet vreselijk gen**id door je ruwvoerverkoper dan?
Mijn grootste vreetzak hier krijgt 20 kilo voordroog per dag. Da's 620 kilo per maand. Ik heb pakken van 450 kilo a 40 euro per stuk. Maakt een kale kostprijs aan voordroog van 55 euro per maand.