'Mag het paard volledig gekeurd worden?'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: 'Mag het paard volledig gekeurd worden?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:50

Je hebt het nu over een specifieke situatie. Dat is dus niet realistisch, want situaties verschillen nou eenmaal.

Wat ik in het voorbeeld noem; een afwijking op de rontgen kan er nooit uitkomen, maar ook pas over 2jr bijvoorbeeld. Verkopers weten het, maar je kan het dan niet meer hard maken.

Kopers zijn vaak gewoon naief en zoals eerder werd gezegd, is begeleiding bij aanschaf vaak verstandig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:57

petraaken schreef:
MyWishMax schreef:
Wij hebben dat juist wel afgesproken met de Da bij keuringen. Eerst klinisch, als dat goed is de hals en rug maar als er daar al iets ontdekt wordt wat niet goed is stoppen. Niet na elke foto, maar ze bekeken tussendoor wel meteen of ze gelukt waren en dusnook of het goed was.

Scheelt ook gewoon geld. Zo hebben we bij een andere keuring eerst het steile voetje op de foto gezet en daarna dus de rest niet afgemaakt omdat die foto al niet goed was.

Misschien dat dit in Nederland gebruikelijk is maar hier in België niet voor zover ik weet. De tweede kliniek keek zeer raar toen wij het verhaal vertelden van de eerste kliniek.

Hier was het voorstel van de klinieken waar we waren. Beide hele goed bekend staande klinieken.
Maar in het eerste geval ook vanwege het stukje wie betaalt. Bij goedkeuring wij, bij afkeuring de verkoper. Maar die wilde de hals en rug niet betalen, of wij wilden dat perse wel en zo normaal was dat toen niet, wel de rest van de keuring. Dus was het praktisch voor alle partijen als de hals en rug eerst werden bekeken, als er daar iets niet goed was, konden we meteen stoppen met foto's. Was niet het geval, dus konden door. Was dus eerst alle hals foto's, die controleren, toen rug, controleren en toen dat goed was de rest. Geen idee of de verkoper het de rest had laten maken als het niet goed was geweest. Gelukkig voor ons was die dat wel haha

Andere geval was dus al iets wat in het klinische beeld op viel, ongelijke voeten. Ook de afspraak wij betalen bij goedkeuring, verkoper bij afkeuren. Dus stelde de da voor om na klinische deel eerst dat voetje op de foto te zetten. Die was dus niet goed en toen konden we meteen stoppen. Anders waren daarna de rug en hals op de foto gegaan als ik het me goed herinner. Misschien dat de verkoper de rest wel heeft laten doen hoor, dat kan.