Dwaling?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:58

anjali schreef:
Als dat zo is,dan is het nu wederom een handelaar gelukt om hiermee weg te komen.Ik zou graag de naam van die handelsstal weten om te voorkomen dat ik er ook ooit zou intrappen,want zoiets is een echte nachtmerrie (ik heb er ervaring mee helaas).Mag ook per pb!

Dat zal altijd zo blijven helaas.
TS, hoop dat je iemand vindt die de juiste klik met de pony heeft.

Lukasje

Re: Dwaling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:48

Jeetje, ik val even van mijn stoel! TS beslist toch zelf aan wie ze het filmpje doorstuurt! Het is toch niet aan ons, lezers, om dat zonder haar toestemming verder door te sturen!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:53

Wie heeft het doorgestuurd dan? Ik zie dat ik een typefout maakte, dat sommigen het hier van ts hebben ontvangen, mijn telefoon maakte van ts te helaas, mocht het op mijn eerdere post slaan.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:56

Ik heb geen filmpje gezien, maar Het is vooral sneu dat je nu na de koop van een paardje, waar je toch naar uitkijkt, dan zo teleurgesteld wordt. Ik hoop dat je eruit komt met de handelaar.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:37

anjali schreef:
Als dat zo is,dan is het nu wederom een handelaar gelukt om hiermee weg te komen.Ik zou graag de naam van die handelsstal weten om te voorkomen dat ik er ook ooit zou intrappen,want zoiets is een echte nachtmerrie (ik heb er ervaring mee helaas).Mag ook per pb!

Heel lief dat je meeleeft hoor, maar na 20 berichten in drie dagen is je mening echt wel duidelijk. Je blijft jezelf maar herhalen.

TS heeft al aangegeven de naam van de handelaar niet bekend te maken.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:44

TS, is er ook bloed afgenomen tijdens de keuring?

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 20:48

Lukasje schreef:
Jeetje, ik val even van mijn stoel! TS beslist toch zelf aan wie ze het filmpje doorstuurt! Het is toch niet aan ons, lezers, om dat zonder haar toestemming verder door te sturen!

Helaas is dit wel heel veel achter mijn rug om gebeurd :) menig reactie hier in het topic met 'ik heb het filmpje gezien' heeft nooit enig PB contact met mij gehad.

Daarbij ben ik bewust deze dagen even op de achtergrond gebleven en dat ga ik nu ook nog even doen.

Over vragen wat er wel, wat er niet is / gaat gebeuren ga ik dus nu ook even geen antwoord geven.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:55

Dat is een heel wijs besluit Galuppy0546. Je bent aan niemand iets verplicht.
Doe wat je denkt wat goed is en laat je niet verleiden tot uitspaken of antwoorden.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:57

Oké, dat een link die dus via PB is gedeeld inmiddels half bokt over gaat kan echt niet. Ik heb mijn nieuwsgierigheid ook uitgesproken maar neem het bij deze terug.

Voor jou TS, veel sterkte en succes. Het is hoe dan ook een klote situatie.

Dane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:57

Galuppy0546 schreef:
Lukasje schreef:

Helaas is dit wel heel veel achter mijn rug om gebeurd :) menig reactie hier in het topic met 'ik heb het filmpje gezien' heeft nooit enig PB contact met mij gehad.

Daarbij ben ik bewust deze dagen even op de achtergrond gebleven en dat ga ik nu ook nog even doen.

Over vragen wat er wel, wat er niet is / gaat gebeuren ga ik dus nu ook even geen antwoord geven.

Wat Vervelend dat mensen dat doorsturen! Dat is aan jou om te doen. Ik snap niet waarom anderen dat dan doen

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:58

Dat vind ik idd ook not done.. Succes ts, groot gelijk!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:00

Heel verstandig denk ik dat je het hier even bij laat, je weet ook nooit wie er zoal mee leest en of het tegen je kan worden gebruikt. Jammer dat sommige bokkers dat blijkbaar niet door hebben en zomaar dingen doorsturen naar een ander.

Al met al geen leuke situatie ts, sterkte er mee!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:32

TS verwijder het filmpje gewoon van YouTube of waar het dan ook staat, dan kan het ook niet meer ongevraagd gedeeld worden.

Sterkte

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:41

Stille meelezer hier
Ik was ook erg nieuwschierig naar het filmpje maar heb er bewust niet om gevraagd aangezien ik TS ook geen goed advies kan geven betreft haar situatie.
Dat het dan stiekem zonder ts haar toestemming gedeeld word onderling vind ik best triest, en daar help je echt niet mee.

Ts, heel veel succes verder, hoop voor je dat je dit allemaal snel kan afsluiten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:53

JMJ schreef:
Rechtsbijstand gaat waarschijnlijk niets helpen, die sturen een standaard briefje waar niemand van onder de indruk raakt (helaas meerdere ervaringen mee). Voor de rechtsbijstand ben je een kostenpost.
Stap naar een advocaat, dat hoeft echt niet zoveel te kosten, vaak is één brief van een advocaat voldoende om de zaak af te kunnen handelen

Dit is niet zo.

RBS heeft bij zó goed geholpen na gezeik met een paard.
Sterker nog, dit speelt al 1.5 jaar en krijg nog altijd al mijn kosten vergoed, en ja dat word verhaald op de eigenaar van het betreffende dier.

Zonder hun had ik hier niet gezeten.

Dus bel ze zeker eens op als je ervoor verzekerd ben.

Wat een nare situatie, ook voor het paard natuurlijk!

hopelijk kom je eruit!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:35

Ik hoef geen sensatie en ik was oprecht benieuwd naar het paard,. Dat ts de handelsstal voor zichzelf wil houden begrijp ik wel.
Het gedram van Anjali komt op mij heel vervelend over.

Anjali, gebruik je gezond verstand als je een paard van een handelsstal wil kopen en ga niet op internet af. Mensen op bokt zijn niet de mensen die jou zouden moeten gaan behoeden.

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 23:45

Ayasha schreef:
Dit paard zit ook in een staat van vrij hoge stress gedurende het rijden. Anders liep ie niet zo.

Ik vind het treurig en verontrustend hoe weinig mensen lijken te zien hoe bizar hoog de spanning bij dit dier is. :
Geen wonder dat er meer en meer ‘moeilijke’ paarden zijn. Ik zou terug moeten gaan corrigeren geloof ik. Stuk makkelijker geld verdienen nu dan 15 jaar terug blijkbaar.

Ik vind het treurig en verontrustend dat jij het lef hebt om mijn beelden, achter mijn rug om, zonder mijn toestemming te delen met half bokt. Zullen we het ook even over dat verontrustende hebben?
Want inmiddels heb ik meerdere pbs ontvangen met jouw naam erin.

Je vraagt om de beelden, ik kan in mijn pbs niet terugvinden dat ik ze naar je gestuurd heb.
Dus ben je ze gaan halen bij iemand anders, om vervolgens te gaan lopen zeiken om dingen waar ik niet om gevraagd heb. En Dan ook nog eens achter mijn rug om de beelden half bokt over te helpen?

Sensatie zoeken? Niks te doen?

Jammer dat er niet gerespecteerd kan worden dat ik bewust, en op advies van, even buiten de schermen blijf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:47

Ik kan ‘m niet naar mezelf door gezonden hebben. :D meerdere lijkt me sterk. Dan zijn er toch een paar aan het liegen. Heb hem idd naar één persoon door gezonden zonder nadenken. Nadat ie verzonden was bedacht ik me idd dat dat echt niet handig was. Dus meerdere personen is vreemd. :)

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 23:48

Ayasha schreef:
Ik kan ‘m niet naar mezelf door gezonden hebben. :D meerdere lijkt me sterk. Dan zijn er toch een paar aan het liegen. Heb hem idd naar één persoon door gezonden zonder nadenken. Nadat ie verzonden was bedacht ik me idd dat dat echt niet handig was. Dus meerdere personen is vreemd. :)

Ik heb hem iig niet naar je doorgezonden
Ik ben pas lid mijn outbox bevat 3 pagina's
Daar val je wel in op

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:51

Nee klopt. Ik heb hem niet van jou gehad én ik besefte na het verzenden van eentje dat dat niet zo slim was maar die kon ik niet meer terug draaien. Was gewoon dom, zonder nadenken. Mijn excuses daarvoor. Maar voor de ‘andere’ van wie je mijn naam door gekregen hebt ga ik me ga ik me niet verontschuldigen want die hebben ‘m niet van mij.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 00:19

Wat kinderachtig dat het filmpje is doorgestuurd. :n

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:41

Galuppy0546 schreef:
Lukasje schreef:

Wow,
Ik dacht die mensen heb je een pb gestuurd, niet dus.
wat ontiegelijk brutaal dat andere dat door gaan sturen.
Die mogen zich ook wel schamen.

Ik hoop dat je er aan uitkomt.
Of het paard nu medisch wat heeft (dan heeft hij dat ook al vanaf de eerste week) of dat het er een is die gewoon niet braaf is.
Hij past niet bij je.En de handelaar een grote l..

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:26

Wat óntzettend kinderachtig om pb's door te sturen naar derden. Je stuurt iets toch niet voor niets privé?

Galuppy0546

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 15:07

Oke ik zal jullie even de update geven :)

De pony is vanmiddag opgehaald door de verkoper. Niet voor het bedrag dat ik zelf betaald had, (3450) maar voor 2600. Echter is dat meer dan is er op marktplaats voor krijgen kon.

Omdat ik hiermee bezig was, heb ik mij dus ook de afgelopen dagen afwezig gehouden in het topic.

De pony heb ik 7 weken terug gekocht bij KB Equestrian, bij het proefrijden een super mak lief ding. Niks aan de hand, die zelfde door door mijn eigen dierenarts goedgekeurd (Geen bloedafname).
Op het moment dat de pony bij ons op stal kwam merkten wij een verandering in gedrag, deze verandering hebben we toen gegooid op ; nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe ruiter. Laat maar even wennen en uitproberen.
Echter werd dit gedrag niet beter.

Na 6 weken heb ik daarom de verkoper geappt met wat er gaande was, en hierbij beeldmateriaal toegevoegd van hoe de pony zich gedroeg. Deze gaf op geen enkele manier thuis.
Op basis daarvan heb ik dit topic opgestart, toen kwam ik meerdere slachtoffers tegen.

Toen ik 2 dagen geleden besloot om de pony op marktplaats te zetten, liepen de berichten en telefoontjes van mede slachtoffers helemaal uit de klauwen.

Met een aantal heb ik toen afgesproken dat ik de gesprekken die ik met hun had, waarin zwart op wit stond aangegeven dat ze door haar zijn opgelicht naar haar toe zou sturen.
Dit heb ik gedaan, met de melding dat ze zich niet langer hoefde te bergen achter alle 'goede recensies' en nu over de boeg kon komen omdat ik niet het geduld heb voor een 6 maanden lang ge-etter op juridisch vlak. Al die tijd lopen mijn stalling, mijn kosten door en zit ik met een paard waar ik niks mee kan.

Ze wilde dan wel met 2600 over de boeg komen.

Ik heb daar over nagedacht, gesproken met een aantal handelaren bij ons op stal omdat die immers wat meer verstand hebben van kosten en prijzen dan ik.
Die hebben toen aangegeven, meisje houd je hoofd omhoog. Laat haar gelukkig worden met die 850, want dit is het meeste wat je voor deze pony gaat terug krijgen. De boden gaan niet hoger worden dan 1500 (en waren ook niet hoger dan 1500 in 3 dagen tijd).

Vervolgens komt ze hem net zelf niet ophalen, maar stuurt ze haar vriend. Die wilde de pony komen halen, dus ik zeg da's mooi maar ik heb nog geen geld gezien. (Zou vooraf overboekt worden).
Jaa zou hij terplekke doen, 10 minuten aan het klooien had geen internet dus kon niet overmaken.
Koekoek.

Dus heb ik gezegd, geen geld geen pony. Ga het maar regelen.
Heeft ie met haar gebeld dat ze alsnog het geld vanaf huis zou overmaken, en eens het geld op mijn rekening stond heb ik de pony ingeladen. (en toen wilde die mijn halster hebben... want hij had zelf geen halster meegenomen. Toen ben ik misschien toch even een beetje uitgevallen? :') )

Echter heeft zij zichzelf in de afgelopen dagen versproken, ze heeft namelijk mensen bij haar op stal reacties laten geven op mijn MP advertentie om zo uit te horen wat ik vroeg, wilde en deed met de pony en waarom deze weg ging.
Dat is ook de reden waarom ik mij hier de laatste dagen in radiostilte heb gehouden, omdat ik niet wist of er hier ook iemand zat (vast wel) en ik niet uit de bocht wilde vliegen voor ik mijn geld had en zij de pony terug had.

Maar voor alle nieuwsgierigen onder ons, bij deze dus het verhaal van de afgelopen dagen. Mijn besluit, de afloop en de handelsstal waar de pony vandaan kwam :).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:12

Poeh jeetje, wat een verhaal. En toch is het ergens nog unfair. Jij hebt 850 euro verlies en veel gezeik gehad. De handelsstal zal de pony gewoon weer verkopen en misschien wel weer met ‘winst’.
Toch vraag ik me af of de pony gesedeerd is geweest. Anders kan je de gedragsverandering niet verklaren. Hadden alle anderen die jij sprak ook zulk soort verhalen of waren dat andere kwesties?