Klacht Divoza, wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:23

OT

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:41

Ooit had ik een 0 grams regendeken gekocht bij een ruitersportzaak in Amsterdam.

Helaas bij 1 regenbui lekte de deken overal door.........en toen ik toevallig weer binnen 1 week bij deze zaak was om iets anders te gaan kopen en ik vertelde hun van de deken......en ze zeiden, kom het maar terugbrengen dan krijg je het geld terug. Ze hebben de deken teruggestuurd naar de leverancier.......en ze kregen weer het geld terug van de leverancier. Het was vermoedelijk een fabrieksfout, want normaal gesproken houden deze dekens het zeer goed bij een regenbui.

Zo kan het ook en zeer klantvriendelijk en daar kan Divoza van leren.

Jackie82

Re: Klacht Divoza, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:48

Zelf ook geen goede ervaringen met Divoza, kom er ook niet meer.
Ga zelf altijd naar EJ daar vind ik de service veel beter, en proberen ze ook echt met een oplossing te komen als iets niet op voorraad is enz, en vaak leukere aanbieding ;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:52

Ik heb juist hele goede ervaringen met divoza.

Paardkiki18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:55

Ik kom ook niet meer bij divoza om verschillende redenen, ik ga tegenwoordig naar de EJ. Daar ben ik erg tevreden over :D

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 18:56

Kabayo welke klacht had je en hoe is die opgelost? Wat vind je ervan dat Divoza 2 gezichten toont?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:03

Nou ik had kapotte ariats na een halfjaar. Kon gewoon nieuwe uitzoeken

Ik vind niet dat divoza twee gezichten toont. Ik vind dat mensen veelste snel denken dat ze weer wat gratis mee krijgen als het je eigen schuld is. (Ik val niemand aan, algemeen)

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:05

Wij hadden veiligheidsbeugels, in 2013 gekocht. Een ervan is volledig door tijdens de galop. Gelukkig verder niks! Divoza gebeld: "helaas niks aan te doen. Geen garantie". Vandaag de fabrikant gebeld:" stuur maar op. In die serie zat ern fabricagefout. Jullie krijgen nieuwe." Ook divoza nog teruggebeld hoe we behandeld waren, dat het jammer was dat het zo gegaan was en dat ze zouden overleggen wat ze nog konden doen. Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:06

fjordwijk schreef:
Wij hadden veiligheidsbeugels, in 2013 gekocht. Een ervan is volledig door tijdens de galop. Gelukkig verder niks! Divoza gebeld: "helaas niks aan te doen. Geen garantie". Vandaag de fabrikant gebeld:" stuur maar op. In die serie zat ern fabricagefout. Jullie krijgen nieuwe." Ook divoza nog teruggebeld hoe we behandeld waren, dat het jammer was dat het zo gegaan was en dat ze zouden overleggen wat ze nog konden doen. [ [url=m/jTnhMC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dít snap ik dan totaal niet van divoza :+ heel apart haha

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 19:15

Kabayo schreef:

Ik vind niet dat divoza twee gezichten toont. Ik vind dat mensen veelste snel denken dat ze weer wat gratis mee krijgen als het je eigen schuld is. (Ik val niemand aan, algemeen)

Maar wat ben jij dan wezen doen? Jij praat over een half jaar.. Ik over 2 weken...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:15

Wat een *** winkel, vorige week eczeemdeken besteld, zou dag erna geleverd worden en juist daardoor gekozen voor Divoza., na 2 telefoontjes, een voicemail en fb bericht wacht ik nog steeds
Hoop loze beloftes. Laatste keer dat ik daar besteld heb

Misschien kreeg ik hem morgen maar dat kon zij mij niet garanderen
kwam volgens haar door de betaling via pay pal dat het daardoor verkeerd in hun systeem stond, ook al zagen ze dat betaald was, de bestelling bleef ergens hangen. heel leuk maar als je dat na een telefoontje vrijdag al weet en beloofd dat ik hem zaterdag binnen heb, is het op z`n zachts gezegd vervelend dat ik vandaag WEER moest bellen, een soortgelijk verhaal te horen krijg maar nog steeds geen deken heb
Annuleren kon, dan kreeg ik na 10 dagen mijn geld terug
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 07-08-17 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 19:17

Lynn_Nikita schreef:
Wat een *** winkel, vorige week eczeemdeken besteld, zou dag erna geleverd worden en juist daardoor gekozen voor Divoza., na 2 telefoontjes, een voicemail en fb bericht wacht ik nog steeds

Schandalig he... vervelend.. :(

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:19

Sodeletuut schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Schandalig he... vervelend.. :(

omdat er weinig winkels in de buurt liggen besteld, zeker omdat het voor om een schurende pony is had het haast. Inmiddels wacht ik al 6 dagen op een deken en is het nog steeds niet zeker dat ik mijn geld terug krijg
Excuses dat kreeg ik, meer ook niet, ja eerst de belofte dat het zaterdag kwam, maar die belofte durfde zij vandaag niet meer te maken, ze hoopte dat ik hem morgen kreeg
ja, dat hoop ik ook anders kan ik alsnog 80 km naar een winkel rijden en dan bij hun 10 dagen op mijn geld wachten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-17 19:21

Lynn_Nikita schreef:
omdat er weinig winkels in de buurt liggen besteld, zeker omdat het voor om een schurende pony is had het haast. Inmiddels wacht ik al 6 dagen op een deken en is het nog steeds niet zeker dat ik mijn geld terug krijg
Excuses dat kreeg ik, meer ook niet

Ja logisch dat je dan online bestelt.. Pff erg he.. wij hadden hier hetzelfde hoor maar dan omdat je net een dure deken koopt en dan na twee weken alles uit elkaar valt.. heb ik niet meteen dezelfde dag weer zoveel geld liggen.. :(

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:21

Vervelend dat Divoza zo onverschillig reageert. Maar als het mijn paard was zou ik blij zijn dat de deken is gescheurd. Een been klem onder een singel of in een oortje en een deken die niet meegeeft, brrr

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:23

Yvank_ schreef:
Wees blij dat met druk die deken stuk gaat zeg! De naden zijn altijd de zwakste plek van een deken. Ik heb toen met eigen ogen gezien hoeveel druk erop kwam nou dat was enorm! Jij hebt niks gezien dus dan is het slechts een aanname dat het aan de deken ligt.

Als je paard gaat hangen en het halster knapt ga je dan ook terug? Dat zijn toch logische dingen. Als ik met een ketting achter een paal blijf hangen knapt die ook op de sluiting :=

Dus ja het kan prima dat een deken zo uit elkaar klapt. Enkel wanneer je erbij geweest was en die deken ineens POEF van je paard afviel in 4 stukken had je aansprak op die garantie kunnen maken..

Ik wil hier nog even op reageren: ik heb namelijk een halster gekocht bij Divoza, vorig jaar december (ook in Leek). Het was een redelijk duur halster van leer. Thuis gekomen gepast en ingevet. Twee dagen later schrikt paard en doet zijn hoofd naar achteren (niet eens hangen oid), hierbij breekt het halster aan allebei de kanten, op de naden. Ik ben terug gegaan naar Divoza en ik mocht een nieuwe uitzoeken. Ik vind het dus niet meer dan normaal dat je terug gaat met iets wat niet op dat punt hoort te breken. Een stuk van de naad: oké, maar een hele deken in 4 stukken?! Dat hoort echt niet!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:24

Ragdollcat schreef:
Ooit had ik een 0 grams regendeken gekocht bij een ruitersportzaak in Amsterdam.

Helaas bij 1 regenbui lekte de deken overal door.........en toen ik toevallig weer binnen 1 week bij deze zaak was om iets anders te gaan kopen en ik vertelde hun van de deken......en ze zeiden, kom het maar terugbrengen dan krijg je het geld terug. Ze hebben de deken teruggestuurd naar de leverancier.......en ze kregen weer het geld terug van de leverancier. Het was vermoedelijk een fabrieksfout, want normaal gesproken houden deze dekens het zeer goed bij een regenbui.

Zo kan het ook en zeer klantvriendelijk en daar kan Divoza van leren.

Ik had twee dekens door Divoza laten wassen (filiaal Leek), deze waren na het wassen niet meer waterdicht. Mocht twee nieuwe dekens uitzoeken, terwijl mijn dekens ook echt niet meer nieuw waren. Er zijn ook genoeg goeie verhalen hoor.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:40

Wat een slechte service...

Tuurlijk zullen er ook goede verhalen zijn maar dit zijn gewoon vervelende situaties die naar mijn inzien niet nodig zijn.

Heb je inmiddels nog verdere acties ondernomen ts?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 19:46

Sodeletuut schreef:
Kabayo schreef:

Maar wat ben jij dan wezen doen? Jij praat over een half jaar.. Ik over 2 weken...

Er werd mij toch puur gevraagd wat mijn klacht was en hoe die opgelost is? Ik zeg het in het algemeen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:03

Jaartje terug beschermers besteld.
Duurde nogal lang en had ze wel nodig. Dus gebeld en ze waren mijn pakket vergeten.
De volgende dag in huis met 2 zakken paaseitjes, hoevenkrabber en een halstertouw.
Wel met hun logo erop, maar het gaat om het gebaar!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:29

Ga er heen op een drukke zaterdag en ga stampij maken... luidruchtig mededelen wat de wet zegt en dat je de deken normaal gebruikt hebt... dat dit absolute klinklare onzin is en dat je per direct een nieuwe deken eist... wat een belachelijke service... laat je niet afschepen met komt u even mee naar achter mevrouw... gewoon doorgaan waar iedereen bij is...

Kom op hey... je hebt gewoon recht op een deugdelijk product... en dus niet op dit stuk poetsdoek... zij moeten aantonen dat jij het product onjuist gebruikt hebt...

Ook even duidelijk aangeven dat je op zoek was naar een nette oplossing maar dat de service om te janken is..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-17 07:18

Bedankt voor de nieuwe reacties. Ja neon je zal er haast naar geneigd zijn...

Heb ook heus goede ervaringen hoor, kom er al jaren.. daarom is het ook zo teleurstellend. Heb er vele euro's uitgeven...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:35

Kabayo schreef:

Mijn laatste ervaring was niet over een kapot iets maar om mijn geld terug te krijgen na het passen van een tweedehands zadel wat niet goed lag.

Je moest vooruit gelijk betalen (op zich niet vreemd) maar bij terugbrengen vanwege niet passen krijg je niet meteen je geld terug naar storten ze het via de bank terug. Zou binnen twee werkdagen er wel op staan. Je raadt het al... geen geld. Na een week masr eens bellen want had niet nog eens 1100 euro liggen om elders een zadel te proberen of bij hun nog 1 op te halen. bellen omdat het er nog niet op stond. Het moest er binnen een week op staan. Ze zou er achteraan. Was andere afdeling. Weer wachten. Niets! Ik heb er uiteindelijk nog twee keer achteraan gebeld en na 6! weken had ik mijn geld terug. Daarna niet meer geweest. Ben zadels gaan proberen bij Tweespan in Boornbergum.

Kreeg ik gewoon gratis een tweedehands zadel mee om een week te passen en proberen. Niet goed dan breng je het terug en neem je desnoods een ander mee. Wel goed? Dan meldt je dat en betaal je. Werkt zo veel makkelijker! Heb daar uiteindelijk een niet perfect liggend zadel gekocht met een onderlegger voor tijdelijke overbrugging omdat echt geen enkel zadel goed lag en nieuw aanmeten niet binnen budget was.

Voor mij zijn Tweespan en Eppeljeck iets dichterbij en diverse webwinkels hebben vaak betere aanbiedingen dus bestel ook regelmatig via internet.

Laatst twee paar Ariat schoenen gekocht van 160p/P voor 100 p/p binnen twee dagen in huis zonder verzendkosten of moeite.

Ik ergerde me de laatste keren dat ik bij Divoza was ook altijd al over het "afwezige" personeel en dat veel maten en kleuren broeken niet in de schappen hangen terwijl ze wel op de site staan. Tijden zoeken en dan is er niemand die tijd heeft om even te helpen of achter te kijken of de maat of kleur in het magazijn ligt. Zelfde met chabrakken.

Ik kwam ook veel liever bij de oude Divoza en het toenmalige tentenkamp. De ruimte is dan wel veel groter maar het assortiment en de service kleiner. En dat van die service en hulp in winkel begon al voor concurrentie van eppeljeck overigens. Denk iets vergaloppeerd aan het grote pand in kosten...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:04

Wat ga je nu doen TS?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 09:02

TS Je hebt een deken gekocht. Ik weet niet wat de garantietijd is van deze deken, maar ik ga er even van uit dat het binnen de garantieperiode ligt, dat ALLE naden kapot zijn gegaan. Dat lijkt mij een geval van fabricagefout. Jij hoeft dan niets te bewijzen. Dat je met juridische taal het bedrijf benadert, vind ik jammer. Het komt aanvallend over .Onze wet zit niet zo in elkaar dat je met een artikel kan komen en dan je zin maar krijgt. Ook al heb je gelijk, het gelijk krijgen is een ander punt.
Divoza had de deken in moeten nemen, al is het alleen om te bekijken, wat er precies gebeurt is . Indien ze je niet tegemoet komen met repareren of nieuw, horen ze een onderbouwde reden te geven, waarom de deken op alle naden kapot is. Ik raad je aan om naar de site van Consuwijzer te gaan. Daar staan voorbeeld brieven op hoe het bedrijf te benaderen en je kunt hun ook bellen en vragen om informatie. De foto vind ik verhelderend. Als het komt door verkeerd verbruik, zou ik wel willen weten waarom dan alle naden geknapt zijn. Lijkt mij eerder dat er verkeerd garen is gebruikt. Het bedrijf zwart maken doe je niet in mijn ogen. Je hebt een klacht en die wordt niet naar behoren opgelost.
( Naar behoren wil niet altijd zeggen dat je dan maar nieuw krijgt) Als alle bedrijven maar een veer in hun ^&*% krijgen, kunnen wij als consument nooit een onderscheid maken, wie nu goed bezig is en wie niet. Het is niet 1 negatieve ervaring die bepaalt hoe een bedrijf werkt. Het is uiteindelijk een gemiddelde.
Komen er veel klachten over hetzelfde onderwerp binnen, gaat men wat doen aan de uitvoering....in dit geval....dekens met zo mijn mogelijk naden maken, of ander garen gebruiken. Slikt iedereen zijn tegenslag in, verandert er niets.