Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: Oudere vrouw met lichamelijke besperking.RESPEKT!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:31

Nee helemaal niet :') 1 van de meer wijzere reacties die ik heb gezien :')
Meer de mensen die vol blijven houden dat de oudere dame iets anders moet zoeken of geen paard moet hebben in die richting.
Je schaamt je dan toch de ogen uit je kop als je zoiets zegt :')
Aangezien de oudere dame volledig in haar recht staat omdat zij het niet hoeft en de regel bedacht is :')
Echt hoe menselijk zijn sommige _O-

Ik heb mijn paard en pony op verschillende plekken staan en als ergens iemand iets wil veranderen die niet de stal eigenaar is dan is er een probleem vrees ik :+ helemaal als er dingen opgelegd worden op de verkeerde manier :') werkt toch juist averechts.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 16:37

yvettt02 schreef:
Jongens is het niet beter hier over te stoppen met discussiëren? We kennen het verhaal niet van alle kanten en zijn er zelf ook niet bij geweest dus een goed oordeel valt nu toch niet op te maken. Daarnaast helpen we er niemand mee door dit gesprek te voeren want wij kunnen het niet voor Ts en de stalgenoten oplossen. Ts zal het er toch echt zelf met haar stalgenoten (nog) een keer over moeten hebben. Mogelijk kan de staleigenaar hier bij zijn TS? Dat is misschien fijner, kunnen er gelijk goede afspraken worden gemaakt en niet het alle tegen een gevoel?

Dan kunnen we beter nergens meer op reageren. Want bij welk verhaal hier op bokt ken je wel elke kant en zijn we er zelf bij geweest?
We kunnen het inderdaad niet vanaf ons schermpje hier oplossen naar we kunnen misschien wel tips geven. :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:40

Volgens mij zijn die kwallende jongere dames gewoon jaloers op de oudere vrouw die een mooi en goed paard heeft en ook nog goed rijden kan,ondanks haar leeftijd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:24

Aannames? :Y)

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 20:53

anjali schreef:
Volgens mij zijn die kwallende jongere dames gewoon jaloers op de oudere vrouw die een mooi en goed paard heeft en ook nog goed rijden kan,ondanks haar leeftijd.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:27

Twee dagen nergens op reageren en dan een van de wat zuurdere reacties quoten valt natuurlijk ook niet echt in de categorie 'deëscalerend handelen'. :+ Iedereen zal zijn of haar rol wel vervullen in dit geheel en beter communiceren zal waarschijnlijk voor geen van allen een overbodige luxe zijn.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:29

@ anjali: ken jij die vrouw of is dit idd weer een aanname???

In het laatste geval kan het ook gewoon het tegenovergestelde zijn: een vastgeroeste oude tante die verzuurd op alles en iedereen kritiek heeft en het altijd beter wil weten...
De manier waarop ze in de originele openingspost respect "eist" gewoon omdat mevrouw het geluk heeft dat ze tot op oudere leeftijd haar hobby kan uitoefenen doet mij niet direct denken aan een aimabele dame...
Ook het feit dat het constant wisselt van de derde persoon naar "ik", kom gewoon uit voor je probleem en geef er geen draai aan...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:46

anjali schreef:

Of ze denken wellicht "ik wil hem nog niet als slachtpaard" :+

Ik gok ook maar wat, hoor! ;)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:05

Eerst toen ik dit topic las dacht ik kom op doe niet zo moeilijk en schep gewoon mest voor haar erbij. Of ga tenminste met elkaar en stalhouder in gesprek.

Maar nu denk ik ook naar Post van mede stalgenoot respect moet wel van 2 kanten komen natuurlijk. Je mag als ze wel mest scheppen voor je en ook al hoeft het niet van de stalhouder ook wel een beetje dankbaar zijn en dit laten blijken. Het woordje dank je wel en een keer iets lekkers( ga er bv vanuit dat er een app groep is van stal keer berichtje volgend weekend om 11 uur op stal koffie ik neem iets lekkers mee?)

T's haalt nu na heel veel berichten er eentje uit die in haar straatje past op de rest wordt niet gereageerd

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:35

Waarom moet ze dankbaar zijn voor een regel die stalgenoten zelf verzinnen en ook nog opleggen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 01:03

Organiseer een paasbrunch en ga met z'n allen letterlijk om de tafel om de huidige situatie te bespreken.
Eigenlijk triest dat een pensionstal de problemen via een website moet uitvechten. Dan weet je pas echt dat er iets mis gaat in je communicatie.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 01:11

bruintje123 schreef:
Waarom moet ze dankbaar zijn voor een regel die stalgenoten zelf verzinnen en ook nog opleggen?

Omdat TS er ook voordeel uit haalt, ondanks dat ze er niet om gevraagd heeft of het verplicht is.

Ik ben het zelf voornamelijk eens met de stelling: Vanaf beide fronten kan er wat water bij de wijn worden gedaan en op een normale manier communiceren. Dit is iets wat ik aan beide kanten mis.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 06:21

amosfantasia schreef:
anjali schreef:

Ts, ik hoop dat je iets ontkennends hebt willen toevoegen, want zo laat jij iig geen respect zien aan de andere partij.

Iets van verbeter de wereld begin bij jezelf.
Of, wat u niet wilt dat u geschied doe dat ook bij een ander niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 07:29

anjali schreef:

Zou me niets verbazen, aangezien mevrouw en haar paard op Z niveau rijden.
Er zijn natuurlijk altijd mensen die daar niet mee om kunnen gaan. :D :D :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:34

Sannens schreef:
bruintje123 schreef:

Omdat TS er ook voordeel uit haalt, ondanks dat ze er niet om gevraagd heeft of het verplicht is.

Ik ben het zelf voornamelijk eens met de stelling: Vanaf beide fronten kan er wat water bij de wijn worden gedaan en op een normale manier communiceren. Dit is iets wat ik aan beide kanten mis.

Weinig voordeel aan als je daarna in de kreukels ligt omdat je dit lichamelijk niet aan kan.

Ik heb het idee dat hier veel mensen reageren die zelf nog nooit echt in de kreukels hebben gelegen voor langere tijd.
Dan is dat niet doe dat mesten maar even kan best.
Nee dat kan beteken dat ze daar dagen last van heeft.
Dat kan beteken dat ze andere voor haar belangrijke dingen daarom moet laten.
Alleen omdat er wat omhoog gevallen stalgenoten dit bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:39

Bruintje; als zij de weide niet uitmest ligt ze er toch ook niet door in de kreukels? Maar ze heeft er wél profijt van omdat ook haar paard hierdoor langer van de weideperiode kan genieten. Zo wordt het bedoeld.

En hier spreekt iemand die constant in de kreukels ligt, aan zware pijnstilling zit en een revalidatietraject in gaat, en toen ik nog een pony had een hartoperatie moest ondergaan en dus ook in de kreukels zat. En ondanks dat ik de verzorging voor die periode zelf geregeld had, was ik maar wat blij en dankbaar met de mensen die toen extra hebben gezorgd en omgekeken naar m'n pony, ook al hoefden ze dat niet. En daar heeft echt wel een mooi bedankje tegenover gestaan.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:45

Maar t verschil is misschien dat die vrouw al betaald aan de staleigenaar, weide management zit daar in de prijs inbegrepen. Dus zowel financieel als praktisch heeft mevr er al voor gezorgd dat het in orde is.

Dat haar stalgenoten dit niet voldoende vinden is niet haar probleem.
Als ik ergens voor betaal, ga ik het ook niet zelf doen.
Want er is misschien een reden waarom ik er voor wil betalen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:47

Nee klopt, als zij de weide niet uit mest niet nee. Dan zal ze daardoor niet in de kreukels liggen.
En ik vermoed zo maar dat ze dat dus zo wil houden.

Kan haar paard daardoor langer genieten van de weideperiode?
Dat is helemaal niet zeker.
Ik heb hier 2 paarden staan waar ik nog nooit van mijn leven hun wei gemest heb.
Die poepen altijd precies op hetzelfde stukje, eten daar ook geen hap. Dus geen wormbesmetting daar.
En dan hebben ze meer dan genoeg weide over om wel te eten.
Dus daar zou die stelling echt niet op gaan hoor.
En dat weten we in dit verhaal ook niet.

Dus een bedankje richting die stalgenoten? Nou nee schop onder de kont.

En precies wat dromertje schrijft, ze is o nooit op die stal komen staan.
Die na haar zijn komen staan gaan dat eisen.
Oke die stalhouder is ook een zak hooi, want die stook mutsen had ik al lang van het erf gemieterd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:50

Ik heb het nu niet over het betalen aan de staleigenaar. Klant betaalt voor de faciliteiten die de stalhouder biedt. Zoals ik het echter begrijp, hebben de stalgenoten gezamelijk afgesproken om allemaal de weide te mesten, omdat de paarden dan langer van het weideseizoen kunnen genieten. Aangezien het paard van TS (althans ik gok TS) daardoor ook langer van het weideseizoen meegeniet, is het toch niet zo'n grote moeite om eens in de zoveel tijd een doos merci chocolaatjes neer te leggen? Of een bedankje uit te spreken dat ze het zo fijn vind dat haar stalgenoten de moeite nemen om het weideseizoen te verlengen met hun inspanningen en dat ze dat waardeert?

Dan hoeft ze echt niet mee te mesten, maar een blijk van waardering uitspreken voor iets waar ze zelf ook gebruik van kan maken juist doordat de stalgenoten dit initiatief hebben genomen, is toch geen grote moeite?

Edit; en dat ze daardoor langer op de wei kunnen staan is volgens mij door een van de stalgenoten hier in het topic uitgesproken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-04-17 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:50

10 pagina's en nog zijn er mensen die niet inzien dat er maar een is die bepaalt wat er op die stal gebeurt en dat is de staleigenaar. Als hij een afspraak heeft met deze mevrouw dan is dat geregeld en heeft niemand daar verder iets mee te maken. De staleigenaar maakt de regels en niet de pensiongasten. Nu denk ik dat de staleigenaar het niet helemaal goed aanpakt en dat deze mevrouw een makkelijk slachtoffer is.
Het is makkelijk om moeilijk te doen tegen een oudere vrouw met een beperking. Extreem voorbeeld, maar als ipv deze mevrouw het om een hell's angel met een houten poot ging is er geen probleem, niemand die dan een probleem durft te maken :D

Erg zat dat deze mevrouw steun zoekt op bokt, ze zal dus niet in staat zijn 'haar mannetje' te staan tegenover de anderen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:51

Mevrouw is invalide. Met een invalidekaart (die je echt niet zomaar krijgt). Niet voor korte tijd, of langere tijd, maar altijd.
Moet ze nu echt dankbaar wekelijks doosjes merci of andere presentjes uit gaan delen voor een dienst die eerst uberhaupt niet bestond? Een dienst die de dames zelf hebben bedacht en die aan geen van allen als verplichting wordt opgelegd?

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:52

Helemaal met je eens bruintje :D Ik had ze er ook uit gesodemieterd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:53

Ik heb het niet over wekelijks he, dat maak je er gelijk zelf van.

Maar goed. Beide fronten kunnen wat water bij de wijn doen. Als TS inderdaad de betreffende 71 jarige dame is, dan zijn d'r stalgenoten niet de enige 'omhoog geschoten mensen' als ik zo eens de toon tussen de regels oppak.

bruintje123

Rachelle, wie zegt dat de paarden daardoor langer op de wei kunnen staan?

Daarnaast misschien vind de vrouw dat helemaal niet belangrijk. Komen e in de winter in een paddock en vind ze dat ook prima. Dat weten we helemaal niet.
Haar stalgenoten willen dat en leggen dat ook een ander op.
Zei zegt dat ze dat niet kan en dan roddelen ze achter haar rug om en daarvoor in dank moet ze een doosje merci geven?

Een doosje merci in de reet.

Babootje

Anoniem schreef:
Edit; en dat ze daardoor langer op de wei kunnen staan is volgens mij door een van de stalgenoten hier in het topic uitgesproken.

Ja, en is dat dan werkelijk ook zo?