Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 15:46

palousa_boy schreef:
Dat laatste zinnetje ts (van me vorige post), ben bang dat dat juist precies is wat er gaat gebeuren.

En misschien is dan je vriendin niet net als de verkoper, maar haar man wel (want het is nu schijnbaar zijn paard). Het gaat geld kosten ipv opleveren dus moet hij z'n geld terug.
Of jij hem dan daarna koopt of wat dan ook zal hem vast een zorg zijn.

Ja en ik snap veel reactie's enzo.

Alleen ik wil echt het beste voor dat paard. Ik sta best dichtbij. Ik ga nu weer naar mijn paarden toe en dan staat hij er gewoon naast. Zet ik hem ff lekker buiten en kroel met hem. Is het zo gek dat ik dan begaan ben met dat beest?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:48

bigone schreef:
Ach, ze zeggen dat nu de kosten al 1200 zijn en dat de vorige eigenaresse die deeply in shock is over het arme paardje dat alleen maar een aantal maanden in een kudde heeft gelopen op de melkerij zonder haar medeweten is verkocht door een medewerker blablablabla, snap jij het nog?? Ik niet en doe ook geen moeite meer, ik pak mijn sf roman weer ter hand, geloofwaardiger dan dit hele verhaal.

En vriendin krijgt die 1200 euro aan kosten terug 'van verzekering' als ze het paard terug brengt. Welke verzekering dekt zoiets vraag ik mij af?
Blijft allemaal maar een vaag verhaal.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 15:49

Ik vraag me gewoon af of er wel goed gehandeld wordt. Er is ook een veearts in het verhaal betrokken en die zegt dat over dat paspoort en extra blad enzo.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 15:49

DatBenIkNou schreef:
bigone schreef:
Ach, ze zeggen dat nu de kosten al 1200 zijn en dat de vorige eigenaresse die deeply in shock is over het arme paardje dat alleen maar een aantal maanden in een kudde heeft gelopen op de melkerij zonder haar medeweten is verkocht door een medewerker blablablabla, snap jij het nog?? Ik niet en doe ook geen moeite meer, ik pak mijn sf roman weer ter hand, geloofwaardiger dan dit hele verhaal.

En vriendin krijgt die 1200 euro aan kosten terug 'van verzekering' als ze het paard terug brengt. Welke verzekering dekt zoiets vraag ik mij af?
Blijft allemaal maar een vaag verhaal.

Ja de melkhouderij zegt dat hun aansprakelijkheidsverzekering dit dekt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:02

Hoe het ook zit. Ik denk dat dit verhaal uiteindelijk alleen maar verliezers kent...

dromertje2

Re: Haflingerhengst gekocht en na aankoop veel problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:16

Met de allergrootste verliezer het paard zelf, die kan er immers totaal niet aan doen dat hij in deze situatie is terrecht gekomen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:17

Blue_Eyes schreef:
chanel1985 schreef:
Kan je het bokkers kwaad nemen als je zelf begonnen bent met liegen? De ene keer was het uw paard, de andere keer niet.
Het verhaal dat constant veranderde?

Handel is handel, punt.

Om dan lelijke pb's te gaan sturen en TS tot de grond toe af te branden? Ja, ik vind dat je dat de bokkers best kwalijk kunt nemen. Doe even normaal, zeg.

Doe jij even normaal, zeg.

Lees jij ergens dat ik dat normaal vind, ik vind het normaal dat bokkers aan haar verhaal twijfelen en het niet geloven. Zeker omdat een onschuldig wezen hier het slachtoffer is. Ik heb nergens gezegd dat ik die pb's normaal vind.

En voor de duidelijkheid ben ik even gaan opzoeken op wat ik reageerde, heb het even gekopieerd:

citaat: "Verder worden er beredeneringen gegeven die gewoon echt niet waar zijn. Ik probeer het recht te zetten alleen iedereen hier kan heel goed vanaf de kant roepen en schreeuwen, maar staan niet in een dergelijke situatie."

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:35

Maak je niet zo druk om dat paardje, die wordt gewoon ingeslapen of geslacht. Meer kunnen ze er toch heus niet mee, en anders moeten ze dat lekker zelf weten. Zijn veel meer paarden in Nederland die met pijn in hun donder lopen... en daar weet niemand wat vanaf.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:40

chanel1985 schreef:
Blue_Eyes schreef:
(quote="chanel1985")
Kan je het bokkers kwaad nemen als je zelf begonnen bent met liegen? De ene keer was het uw paard, de andere keer niet.
Het verhaal dat constant veranderde?

Handel is handel, punt.
(/quote)
Om dan lelijke pb's te gaan sturen en TS tot de grond toe af te branden? Ja, ik vind dat je dat de bokkers best kwalijk kunt nemen. Doe even normaal, zeg.

Doe jij even normaal, zeg.

Lees jij ergens dat ik dat normaal vind, ik vind het normaal dat bokkers aan haar verhaal twijfelen en het niet geloven. Zeker omdat een onschuldig wezen hier het slachtoffer is. Ik heb nergens gezegd dat ik die pb's normaal vind.

En voor de duidelijkheid ben ik even gaan opzoeken op wat ik reageerde, heb het even gekopieerd:

citaat: "Verder worden er beredeneringen gegeven die gewoon echt niet waar zijn. Ik probeer het recht te zetten alleen iedereen hier kan heel goed vanaf de kant roepen en schreeuwen, maar staan niet in een dergelijke situatie."

Bovenstaand citaat van jou is niet aangepast, ik reageer precies op wat daar staat. Lelijke pb's gaan sturen naar iemand vind ik nooit normaal en altijd kwalijk te nemen. Dus ja, dat soort dingen neem ik de bokkers kwalijk, wat jij daar ook van vinden mag. Het is puur en alleen een antwoord op de vraag die je zelf stelde.

Ik ga er verder niet meer op in als je in dit topic hier weer op reageert. We gaan weer on topic, in deze discussie heb ik verder geen goesting.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:41

Inderdaad, ik heb daar ook geen goesting voor :evaw:

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 18:19

Nee ik trek me niet veel aan van deze berichten. Ik weet dat er 1 grote verliezer is en dat is het paard. Langzaam aan laat ik het ook los. Ik had het alleen graag anders gezien.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:20

Denk dat dat 1 ding is waar iedereen het hier over eens is.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 18:23

Ik heb veel van wat ik van het verhaal hoorde meegenomen en wat ik zelf in twijfel trok heb ik dus hier geplaatst. Ik zie nu dat het een hopeloze bedoeling is. Hij gaat terug en wat er daar gaat gebeuren hebben wij geen van alle ook maar enige invloed op, maar hebben denk ik allemaal hetzelfde idee over hoe het had moeten zijn

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:16

GabberGill schreef:
Nee ik trek me niet veel aan van deze berichten. Ik weet dat er 1 grote verliezer is en dat is het paard. Langzaam aan laat ik het ook los. Ik had het alleen graag anders gezien.

Ik denk ook dat dat het beste is wat je kan doen.
Heel vervelend , ik heb zelf ook wel eens voor zoiets gestaan en je bent gewoon machteloos.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 20:39

Cayenne schreef:
Hoe het ook zit. Ik denk dat dit verhaal uiteindelijk alleen maar verliezers kent...

Er is maar 1 verliezer en dat is het paard; kapot en pijn maar er wordt lekker mee geleurd, want mensen willen hun geld terug.
En geheid dat die handelaar het dier over een paar dagen gewoon weer in de verkoop gooit.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:36

Mijn god wat word ik kotsmisselijk van de moraalridders hier.. diegene die het belachelijk vinden dat ze hem niet voor volle prijs koopt en in laat slapen, stort t geld dan doet ze het ongetwijfeld meteen! En dat je geen 2 ponys kunt houden als alleenstaande moeder... zucht... heb t jaren gedaan en ja heb er dingen voor gelaten maar ze zijn alle 3 niets tekort gekomen hoor ;)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 09:46

Ik heb nooit gezegd dat ze geen 2 paarden en kindje kan hebben als moeder en heb nooit gezegd dat ze hem zelf moet kopen. Maareuh, heb je het hele topic gelezen. "ik" nee toch die vriendin, ik begin een rechtzaak, nee toch niet...het paard word maandag ingeslapen verlies nemen we voor lief.....onee we krijgen geld terug, hup donderdag kan ook nog wel...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 10:25

Is er iemand mrt een bepaald verstand van een paspoort. Mijn vriendin heeft het paspoort terug van de dierenarts, maar in mijn ogen is dit niet wat hem onverkoopbaar maakt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:27

Dat kan volgens mij ook gewoon niet ts, schreef ik al eerder.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 10:28

Nee dit is wel gezegd, maar ik begin erover te twijfelen. Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 10:29

Ik krijg hem niet geopend. Ik ga hem zo ff via de pc doen

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:34

Is dit niet de niet voor menselijke consumptie pagina?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 10:39

De kleine tekst kan ik niet lezen ;) maar het lijkt idd meer dat hij heeft ondertekend dat het paard niet voor de slacht is.

Net als de rest hier heb ik ook nog nooit gehoord van een aantekening dat een paard onverkoopbaar zou maken eigenlijk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 10:43

Zonde pffff. Ik had wr ook nooit van gehoord maar hoe het gezegd werd klonk het wel mooi en niet eens raar omdat het wel de paarden die vol afgekeurd zijn zou beschermen tegen onnodig lijden bij handelaren

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:03

Deze stempel/blad geeft alleen maar aan dat het paard niet meer voor menselijke consumptie geslacht mag worden.

Het mag vanaf nu alleen nog maar ingeslapen worden of geslacht voor niet-menselijke consumptie. (Dat houdt dus in dat je geen geld meer krijgt voor de slacht, maar zelfs moet betalen voor de procedure).