Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 14:06

Laatst bijgewerkt door gohya op 15-10-15 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:06

wat ik wel weet is dat als je akkoord gaat met de gebruikersovereenkomst je het nooit gaat weten.
iemand met kennis het laten uitzoeken ipv speculeren op bokt

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:07

Zie mijn gelijktijdige geplaatste bericht...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:08

gohya schreef:
tiwi1969 schreef:
Als de keuze is per 1 februari er af of nog iets langer kunnen blijven zou ik uiteindelijk gaan voor verlenging op bruikleenbasis, maar dan al wel zeer serieus opzoek gaan naar ander land waar je zo naar toe kan.
Desnoods, als je zo lang mogelijk op je huidige plek wilt blijven, het andere land alvast huren (eventueel daar hooien) en pas verhuizen zodra je echt weg moet van je huidige plek.

Dit is ook wel waar ik voor kies,ook eerst alle voorwaarden lezen natuurlijk.Ben nu al aan het kijken voor ander weiland,samen met veel andere mensen.

Hallo, als je het goed leest kan ze er dan per 2 Februari direct afgeknikkerd worden, nu heeft ze ,als de regels zo zijn misschien nog recht op drie maanden na 1 februari.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 14:08

Prrrr schreef:
Zie mijn gelijktijdige geplaatste bericht...

Daarom laat ik er een advocaat ook naar kijken,die weet vast wel of dit ook voor huren van grond telt.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:09

Wanneer je een gratis advies vraagt, kan je het vergelijken met een gratis inloop spreekuur. Twintig minuten de tijd om in grote lijnen aan te geven waar je rekening mee moet houden. Geen advies dat heel specifiek gebaseerd is op jouw situatie waarbij alle haken en ogen zijn doorgenomen. Je wilt toch geen globaal idee hebben van je rechten maar gewoon echt weten waar je aan toe bent? Dan zal je daar wellicht wat in moeten investeren. Tenzij je straks een gedegen advies krijgt dat daadwerkelijk aansluit bij jouw situatie, jouw rechten, jouw positie als potentiële koper van het stuk land (wat ik ernstig betwijfel) heb je er helemaal niks aan en kan je op basis van die informatie geen vervolgbesluit nemen, behalve dan dat je misschien toch maar een eigen advocaat in de arm neemt omdat er positieve signalen zijn maar je feitelijk nog geen steek verder bent. Zonde van de tijd :)

Als ik even een parallel trek naar het 'gewone' huurrecht, dan geldt bijvoorbeeld dat bij het stilzwijgend doorlopen van een huurcontract, nadat een huurcontract voor bepaalde tijd is verlopen, er sprake is van een contract voor onbepaalde tijd. Ook heb je dan de oploop van de opzegtermijn afhankelijk van het aantal jaren dat je er gewoond hebt. Indien een huurder dan wil opzeggen dan kan dat niet zomaar, dat kan alleen in bepaalde situaties. Dringend eigen gebruik is bijvoorbeeld zo'n situatie. Vervolgens zijn er nog weer allerlei afspraken te maken over een onkosten vergoeding enz enz enz...

Ik wens je veel sterkte, geduld en wijsheid toe de aankomende periode. Laat je niet opjagen en wel echt goed informeren. Je wil niet weten hoe vaak ik het in de praktijk tegen kom dat mensen iets besloten hebben op basis van halve of onjuiste informatie of vanuit een fatalistische houding 'dat er toch niks meer aan te redden is'. Dan is er daarna inderdaad vaak niks meer aan te redden.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:10

gohya schreef:
volgens internet heb je het recht om 1 tot 6mnd. extra PER jaar te mogen blijven.

.. het internet spreekt niet altijd de waarheid..

M_i_R

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:12

...en het internet wordt ook nog al eens onjuist geïnterpreteerd ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 14:22

M_i_R schreef:
Wanneer je een gratis advies vraagt, kan je het vergelijken met een gratis inloop spreekuur. Twintig minuten de tijd om in grote lijnen aan te geven waar je rekening mee moet houden. Geen advies dat heel specifiek gebaseerd is op jouw situatie waarbij alle haken en ogen zijn doorgenomen. Je wilt toch geen globaal idee hebben van je rechten maar gewoon echt weten waar je aan toe bent? Dan zal je daar wellicht wat in moeten investeren. Tenzij je straks een gedegen advies krijgt dat daadwerkelijk aansluit bij jouw situatie, jouw rechten, jouw positie als potentiële koper van het stuk land (wat ik ernstig betwijfel) heb je er helemaal niks aan en kan je op basis van die informatie geen vervolgbesluit nemen, behalve dan dat je misschien toch maar een eigen advocaat in de arm neemt omdat er positieve signalen zijn maar je feitelijk nog geen steek verder bent. Zonde van de tijd :)

Als ik even een parallel trek naar het 'gewone' huurrecht, dan geldt bijvoorbeeld dat bij het stilzwijgend doorlopen van een huurcontract, nadat een huurcontract voor bepaalde tijd is verlopen, er sprake is van een contract voor onbepaalde tijd. Ook heb je dan de oploop van de opzegtermijn afhankelijk van het aantal jaren dat je er gewoond hebt. Indien een huurder dan wil opzeggen dan kan dat niet zomaar, dat kan alleen in bepaalde situaties. Dringend eigen gebruik is bijvoorbeeld zo'n situatie. Vervolgens zijn er nog weer allerlei afspraken te maken over een onkosten vergoeding enz enz enz...

Ik wens je veel sterkte, geduld en wijsheid toe de aankomende periode. Laat je niet opjagen en wel echt goed informeren. Je wil niet weten hoe vaak ik het in de praktijk tegen kom dat mensen iets besloten hebben op basis van halve of onjuiste informatie of vanuit een fatalistische houding 'dat er toch niks meer aan te redden is'. Dan is er daarna inderdaad vaak niks meer aan te redden.

Dank je wel voor je advies.Ik zal me zeker niet laten opjagen,ik weet ook dat er later niks meer aan te doen is,als ik de verkeerde beslissing genomen zou hebben. ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 14:50

bigone schreef:
tiwi1969 schreef:
Als de keuze is per 1 februari er af of nog iets langer kunnen blijven zou ik uiteindelijk gaan voor verlenging op bruikleenbasis, maar dan al wel zeer serieus opzoek gaan naar ander land waar je zo naar toe kan.
Desnoods, als je zo lang mogelijk op je huidige plek wilt blijven, het andere land alvast huren (eventueel daar hooien) en pas verhuizen zodra je echt weg moet van je huidige plek.

Hallo, als je het goed leest kan ze er dan per 2 Februari direct afgeknikkerd worden, nu heeft ze ,als de regels zo zijn misschien nog recht op drie maanden na 1 februari.

Ik schrijf niet voor niets "Als de keuze is" dus geen andere optie meer....

Bovendien kan ze er 2 februari niet afgeknikkerd worden als ze een contract voor 3 maanden heeft. Zij kan dan op zijn vroegst per 1 mei eraf moeten en dat zouden ze bij wijze van spreken op 30 april kunnen zeggen. Zeggen ze dat niet dan kan ze weer 3 maanden langer blijven.

TS zou ook in het 3 maanden bruikleen contract kunnen laten zetten hoelang van te voren ze moeten aangeven dat ze het contract niet willen verlengen. Bijv. 1 maand voor einde contract of een contracttermijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 14:54

TS zou ook in het 3 maanden bruikleen contract kunnen laten zetten hoelang van te voren ze moeten aangeven dat ze het contract niet willen verlengen. Bijv. 1 maand voor einde contract of een contracttermijn.

Das een goeie Tiwi, thnx. Die onthoud ik zekers wel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 15:20

Prrrr schreef:
gohya schreef:

Dit is waarom internet ook een beetje gevaarlijk is: de regeling die je hier aanhaalt is het einde van de huurovereenkomst van woonruimte. En is dus niet van toepassing op de situatie waar je nu in zit.

En áls het van toepassing was, dan was het 6 maanden opzegtermijn en geen 9 maanden.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:53

Vervelend verhaal TS. Ik kan me helemaal vinden in de reactie van M_i_R: zorg voor gedegen advies.

Wat vinden je medebestuursleden er eigenlijk van? Misschien heb ik daaroverheen gelezen :o

Overigens ben ik van mening dat als grond werkelijk afgestoten wordt, het ook te koop is. Als dit perceel je bevalt, zou ik daar zeker voor gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:10

Deze grond gaat alleen verkocht worden om een andere bestemming te krijgen, dus TS komt niet in de picture.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 21:15

DubbelDun schreef:
Deze grond gaat alleen verkocht worden om een andere bestemming te krijgen, dus TS komt niet in de picture.

Is dat in overeenstemming met het huidige bestemmingsplan of moet dat worden gewijzigd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 21:41

BMHP schreef:
DubbelDun schreef:

Is dat in overeenstemming met het huidige bestemmingsplan of moet dat worden gewijzigd?

Bestemmingsplan zal gewijzigd moeten worden voor een andere bestemming.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:19

gohya schreef:
Bestemmingsplan zal gewijzigd moeten worden voor een andere bestemming.

Zolang dat nog niet is gebeurd heb je nog wel wat tijd denk ik ;) ;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 02:11

JoyCiej007 schreef:
Ik lees t hele topic vanaf begin mee. Heel vervelend allemaal ts; goed dat je verstandbboven emotie laat gaan en je niet in een hoekje laat drukken om maar snel en ondoordacht ergens mee akkoord te gaan.
Vwb die extra maanden: je zegt "maar ik las ergens dat"....
Ik ben echt heel benieuwd waar je dit gelezen hebt over die 1 mnd/ 6 mnd extra. Kun je hier de bron van noemen?

En precies daarom vroeg ik dit ts ook... want ts zegt "ergens iets gelezen te hebben" en de een na de andere bokker neemt dit dan meteen voor waar aan. Net als ts. Ts googelen is leuk en leerzaam, toch isthet niet voor niets dat er aan bepaalde dingen een jarenlange studie vooraf gaat.....

http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelinge ... zeggen.htm[/quote]

Dit is waarom internet ook een beetje gevaarlijk is: de regeling die je hier aanhaalt is het einde van de huurovereenkomst van woonruimte. En is dus niet van toepassing op de situatie waar je nu in zit.[/quote]

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:02

Ervaring met gemeentes heeft geleerd dat ze je met een vriendelijk glimlach onderuit halen.

Hopelijk vind je snel een nieuwe plek want dit is niet te doen,zo'n 3 maanden contract....erg "convenient" voor de verhuurders.

Sterkte :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 08:55

De advocaat heeft het jaar contract bekeken,maar ik heb geen poot om op te staan volgens hem.Dat had ik al gedacht,het contract is gewoon erg duidelijk.Ze mogen gewoon zonder reden 3mnd. voor de eind datum opzeggen.
Nu wachten op dat nieuwe contract,kijken wat er allemaal in staat.
En ik ben al volop aan het zoeken naar een ander weiland.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:00

Als dat de rechten zijn die je kan ontlenen aan je contract, dan vraag ik me af waarom de GGZ toe zou willen naar een gebruiksovereenkomst waarbij jij niks betaalt en de termijn voor het beëindigen van het contract in het ergste geval even lang is voor de GGZ. Het enige verschil is dan volgens mij dat ze geen huur meer ontvangen. Lijkt me een hele aparte afweging van de GGZ. Wat mij doet vermoeden dat er wellicht iets over het hoofd wordt gezien.

Succes met je zoektocht!

edit: aangepast naar juiste wederpartij
Laatst bijgewerkt door M_i_R op 16-10-15 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 09:03

De grond is niet v.d Gemeente,is van GGZ Centraal.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:12

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat er nou letterlijk in het huidige contract staat. En waarom een advocaat zegt dat je geen poot hebt om op te staan.
Kun je die tekst ( evt zonder naam|adres vermelding) hier eens neerpennen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:13

KimD schreef:
Eens even navragen wat je rechten zijn. Waar ik in een ander dorp een aantal jaar heb gehuurd had ik recht op eerste koop door het jarenlange huren, ondanks dat een andere koper het graag wilde hebben.

klopt je hebt als huurder veel meer recht na jarenlanh huren. ondanks dat je steeds een jaar contract hebt. Ik geloof dat je recht hebt op de eerste koop.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 09:16

Jannepauli schreef:
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat er nou letterlijk in het huidige contract staat. En waarom een advocaat zegt dat je geen poot hebt om op te staan.
Kun je die tekst ( evt zonder naam|adres vermelding) hier eens neerpennen?

Zal ik doen,zodra ik het contract weer terug heb.Ligt nu bij me verzorgster.

Het land is nog niet te koop,dat zou nog jaren kunnen duren zeiden ze.En dan mag ik ook een bod doen.