Boras schreef:Goya, heb je een linkje naar die regel over 9 maanden opzegtermijn?
Stond hier al,maar hier nog een keer.

http://www.uwwet.nl/wetten-en-regelinge ... zeggen.htm
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Boras schreef:Goya, heb je een linkje naar die regel over 9 maanden opzegtermijn?
gohya schreef:tiwi1969 schreef:Als de keuze is per 1 februari er af of nog iets langer kunnen blijven zou ik uiteindelijk gaan voor verlenging op bruikleenbasis, maar dan al wel zeer serieus opzoek gaan naar ander land waar je zo naar toe kan.
Desnoods, als je zo lang mogelijk op je huidige plek wilt blijven, het andere land alvast huren (eventueel daar hooien) en pas verhuizen zodra je echt weg moet van je huidige plek.
Dit is ook wel waar ik voor kies,ook eerst alle voorwaarden lezen natuurlijk.Ben nu al aan het kijken voor ander weiland,samen met veel andere mensen.
M_i_R schreef:Wanneer je een gratis advies vraagt, kan je het vergelijken met een gratis inloop spreekuur. Twintig minuten de tijd om in grote lijnen aan te geven waar je rekening mee moet houden. Geen advies dat heel specifiek gebaseerd is op jouw situatie waarbij alle haken en ogen zijn doorgenomen. Je wilt toch geen globaal idee hebben van je rechten maar gewoon echt weten waar je aan toe bent? Dan zal je daar wellicht wat in moeten investeren. Tenzij je straks een gedegen advies krijgt dat daadwerkelijk aansluit bij jouw situatie, jouw rechten, jouw positie als potentiële koper van het stuk land (wat ik ernstig betwijfel) heb je er helemaal niks aan en kan je op basis van die informatie geen vervolgbesluit nemen, behalve dan dat je misschien toch maar een eigen advocaat in de arm neemt omdat er positieve signalen zijn maar je feitelijk nog geen steek verder bent. Zonde van de tijd
Als ik even een parallel trek naar het 'gewone' huurrecht, dan geldt bijvoorbeeld dat bij het stilzwijgend doorlopen van een huurcontract, nadat een huurcontract voor bepaalde tijd is verlopen, er sprake is van een contract voor onbepaalde tijd. Ook heb je dan de oploop van de opzegtermijn afhankelijk van het aantal jaren dat je er gewoond hebt. Indien een huurder dan wil opzeggen dan kan dat niet zomaar, dat kan alleen in bepaalde situaties. Dringend eigen gebruik is bijvoorbeeld zo'n situatie. Vervolgens zijn er nog weer allerlei afspraken te maken over een onkosten vergoeding enz enz enz...
Ik wens je veel sterkte, geduld en wijsheid toe de aankomende periode. Laat je niet opjagen en wel echt goed informeren. Je wil niet weten hoe vaak ik het in de praktijk tegen kom dat mensen iets besloten hebben op basis van halve of onjuiste informatie of vanuit een fatalistische houding 'dat er toch niks meer aan te redden is'. Dan is er daarna inderdaad vaak niks meer aan te redden.
bigone schreef:tiwi1969 schreef:Als de keuze is per 1 februari er af of nog iets langer kunnen blijven zou ik uiteindelijk gaan voor verlenging op bruikleenbasis, maar dan al wel zeer serieus opzoek gaan naar ander land waar je zo naar toe kan.
Desnoods, als je zo lang mogelijk op je huidige plek wilt blijven, het andere land alvast huren (eventueel daar hooien) en pas verhuizen zodra je echt weg moet van je huidige plek.
Hallo, als je het goed leest kan ze er dan per 2 Februari direct afgeknikkerd worden, nu heeft ze ,als de regels zo zijn misschien nog recht op drie maanden na 1 februari.
Prrrr schreef:gohya schreef:
Dit is waarom internet ook een beetje gevaarlijk is: de regeling die je hier aanhaalt is het einde van de huurovereenkomst van woonruimte. En is dus niet van toepassing op de situatie waar je nu in zit.
JoyCiej007 schreef:Ik lees t hele topic vanaf begin mee. Heel vervelend allemaal ts; goed dat je verstandbboven emotie laat gaan en je niet in een hoekje laat drukken om maar snel en ondoordacht ergens mee akkoord te gaan.
Vwb die extra maanden: je zegt "maar ik las ergens dat"....
Ik ben echt heel benieuwd waar je dit gelezen hebt over die 1 mnd/ 6 mnd extra. Kun je hier de bron van noemen?
KimD schreef:Eens even navragen wat je rechten zijn. Waar ik in een ander dorp een aantal jaar heb gehuurd had ik recht op eerste koop door het jarenlange huren, ondanks dat een andere koper het graag wilde hebben.
Jannepauli schreef:Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat er nou letterlijk in het huidige contract staat. En waarom een advocaat zegt dat je geen poot hebt om op te staan.
Kun je die tekst ( evt zonder naam|adres vermelding) hier eens neerpennen?