Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Guess_NH

Re: Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:49

Ik zou haar graag met foto en alle info op internet zetten maar dan kan ze me aanklagen want dat mag dus niet

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:54

pizza64 schreef:
Vala schreef:
Precies..sorry maar ik krijg jeuk van al die mensen die oude en mankerende paarden wegdoen. En daarna komen de krokodillentranen. Neem zelf de verantwoording!

Precies ze zelf wel wegdoen, en dan van een ander wel eisen "voor een blijvend tehuis" .

Daar ben ik het ook mee eens.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 20:15

Blingh schreef:
Finliox schreef:
*stille meelezer kruipt onder steen vandaan*

Kan je een vriendin geen afspraak laten maken met haar, zodat jij dan vervolgens in haar plaats kan gaan of dat je samen gaat. Of zeg ik nu iets onmogelijks?

En dan?

De pony zal ze hoogst waarschijnlijk niet terugnemen en de TS haar geld teruggeven? Die kans acht ik ook erg klein.

Tja en dan, goeie vraag. Maar als je de persoon die je heeft opgelicht nog een keer wil spreken is dat wel je kans.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 21:26

Mijn post met haar naam wordt verwijderd. Erg fijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:27

RebeccaC schreef:
Veel succes Dorine, ik hoop echt voor jou dat alles goed komt.

PS, gisteren heeft ze opnieuw een advertentie geplaatst. ;-)

Ja ik zag het

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:29

Zipporah schreef:
Als ze een nieuwe advertentie heeft geplaatst kun je toch met een beetje leugen weer tegen over haar komen te staan? Ik zou ik haar echt onder druk zetten het geld terug te geven, en dan niet op een lieve manier. En haar met foto's en al haar gegevens overal op internet zetten. Ze komt er zo makkelijk mee weg nu... Bah!

Zou niet weten hoe.. Als je er een crimineel op zet om haar eens even op niet zo'n lieve manier duidelijk te maken dat je je geld terug wilt, ben je zelf strafbaar

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:30

linnie050 schreef:
RebeccaC schreef:
Veel succes Dorine, ik hoop echt voor jou dat alles goed komt.

PS, gisteren heeft ze opnieuw een advertentie geplaatst. ;-)

Op de bokt markt?

Nee op Kapaza

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:31

Guess_NH schreef:
Ik zou haar graag met foto en alle info op internet zetten maar dan kan ze me aanklagen want dat mag dus niet

Leuk he de Nederlandse wet

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:45

Kan iemand mij de link naar de nieuwe advertentie op kapaza bezorgen?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 11:48

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:51

Dorine92 schreef:
[naam] schreef:
Als ze een nieuwe advertentie heeft geplaatst kun je toch met een beetje leugen weer tegen over haar komen te staan? Ik zou ik haar echt onder druk zetten het geld terug te geven, en dan niet op een lieve manier. En haar met foto's en al haar gegevens overal op internet zetten. Ze komt er zo makkelijk mee weg nu... Bah!

Zou niet weten hoe.. Als je er een crimineel op zet om haar eens even op niet zo'n lieve manier duidelijk te maken dat je je geld terug wilt, ben je zelf strafbaar

Gewoon iemand, liefst een man, die even voor haar deur op een wat minder lieve manier eist het geld terug te krijgen. Zonder geweld hoor maar meestal maakt dat wel indruk. Misschien is er nog nooit iemand voor haar deur geweest en vind ze het wel best zo lekker makkelijk er vanaf te komen. Je hebt mensen die zo een vordering van je overkopen als je het echt zwart op wit hebt staan voor de helft en dan zelf het geld gaan ophalen. Of klink ik nu heel fout? Ik had er in ieder geval opgezocht en mijn centen opgehaald. Die mensen weten vaak zelf ook dat ze fout zitten en gaan er echt niet zo gauw tegen in of naar de politie hoor. Wat willen ze zeggen? Help die vrouw wil haar eigen geld terug?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:53

Heb even je topic doorgelezen, wat een gedoe zeg !! Helaas gebeurd dit zo vaak, en daarom ook aan te raden als tip voor heden altijd keuren voor je hem of haar op proef neemt.

Kunnen advocaten of dergelijke ook niks aangetekend versturen? Is er wel een juiste adres duidelijk ? En wat als je inderdaad langsgaat met evt meer mensen, puur om aan te bellen je geld terug te vragen/ alle onkosten ?

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:53

stille mee lezer hier. Ik hoop echt voor je dat je geld terug krijgt.

Ik zou wel naar haar huis gaan en dr eens goed bang maken. thuis blijven en wachten tot ze terug is van "vakantie" zou ik niet op wachten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 11:54

Haha ze is echt niet bang hoor... haar man is zelf een grote crimineel

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:56

Zou je niet met de politie, neem aan dat aangifte gedaan is, erlangs gaan ?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 11:57

Alsof die wat doen...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:58

Lijkt me wel de bedoeling ja... Aangezien je een paard nu verzorgd hebt wat geld kost, die helemaal dus niet goed lijkt te zijn en mevrouw haar afspraken niet nakomt. Dan heb jij kosten gemaakt die zij gewoon zou moeten vergoeden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:10

Mioux schreef:
Lijkt me wel de bedoeling ja... Aangezien je een paard nu verzorgd hebt wat geld kost, die helemaal dus niet goed lijkt te zijn en mevrouw haar afspraken niet nakomt. Dan heb jij kosten gemaakt die zij gewoon zou moeten vergoeden ?

Been there, done that.

Dorine92 heeft gelijk, de politie doet niet veel met dergelijke zaken(ze kunnen ook niet veel).

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:14

Wel apart, aangezien ook de kosten worden gemaakt en valse beloftes en geborgen gebreken...nederland mag wel wat strenger op treden hierop...

Ze kunnen wel iets doen op zich, openstaande bedrag wat TS gemaakt heeft door voor het paard te zorgen terwijl de verkopende partij wist dat er wat mankeerde, kan worden teruggeclaimd. Ja dan is het wel via een rechtzaak en hoop weken of maanden verder...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 12:16

Mioux schreef:
Wel apart, aangezien ook de kosten worden gemaakt en valse beloftes en geborgen gebreken...nederland mag wel wat strenger op treden hierop...

Ze kunnen wel iets doen op zich, openstaande bedrag wat TS gemaakt heeft door voor het paard te zorgen terwijl de verkopende partij wist dat er wat mankeerde, kan worden teruggeclaimd. Ja dan is het wel via een rechtzaak en hoop weken of maanden verder...

Ze heeft al veel schulden blijkbaar, dus rechtszaak heeft ook weinig zin

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:19

Ze woont toch ergens? neem aan dat ze dus ook bezittingen heeft.

Dan kan je misschien iets regelen met een deurwaarde of hoe heet zo iets? Bedrijf die geld int eventueel spullen als ze niet kunnen betalen? Dat kan ook via een advocaat toch?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 12:22

Mioux schreef:

Dan kan je misschien iets regelen met een deurwaarde of hoe heet zo iets? Bedrijf die geld int eventueel spullen als ze niet kunnen betalen? Dat kan ook via een advocaat toch?

Ja alleen ik heb nou wel genoeg geld verloren. En ik ben al de zoveelste schuldeiser, dus ik kan achteraan aansluiten. Gek genoeg kan mevrouw wel lekker reisjes maken naar Griekenland, maarja, zo is de Nederlandse wet.
Ik ga niet ook nog geld uitgeven aan een advocaat. Dan ben ik alleen maar meer kwijt. Beste wat ik nu kan doen is geld uitgeven aan het paard, in de hoop dat ik hem goed kan maken dmv training

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 12:24

Mioux schreef:

Was het maar zo eenvoudig. Je zult eerst helder en duidelijk moeten hebben wie, waar schuld aan heeft. Hoe rechtsgeldig zijn de papieren die getekend zijn? En dan nog kun je niet "zomaar" een deurwaarder sturen en beslag gaan leggen. Daar gaat een hele lange tijd overheen. Een advocaat kost geld (veel geld), wat als je geen geld van de oplichtster vangt? Wie betaalt de advocaat? Enz enz enz

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 12:27

Dat inderdaad. Ik ga er nu gewoon het beste van maken met het paard, en ondertussen ben ik druk bezig om haar aan te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:26

Daarbij heb je ook eerst een vonnis nodig van de rechter voordat je bijv de deurwaarder geld kunt laten vorderen.