Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pizza64 schreef:Vala schreef:Precies..sorry maar ik krijg jeuk van al die mensen die oude en mankerende paarden wegdoen. En daarna komen de krokodillentranen. Neem zelf de verantwoording!
Precies ze zelf wel wegdoen, en dan van een ander wel eisen "voor een blijvend tehuis" .
Blingh schreef:Finliox schreef:*stille meelezer kruipt onder steen vandaan*
Kan je een vriendin geen afspraak laten maken met haar, zodat jij dan vervolgens in haar plaats kan gaan of dat je samen gaat. Of zeg ik nu iets onmogelijks?
En dan?
De pony zal ze hoogst waarschijnlijk niet terugnemen en de TS haar geld teruggeven? Die kans acht ik ook erg klein.
Zipporah schreef:Als ze een nieuwe advertentie heeft geplaatst kun je toch met een beetje leugen weer tegen over haar komen te staan? Ik zou ik haar echt onder druk zetten het geld terug te geven, en dan niet op een lieve manier. En haar met foto's en al haar gegevens overal op internet zetten. Ze komt er zo makkelijk mee weg nu... Bah!
Dorine92 schreef:[naam] schreef:Als ze een nieuwe advertentie heeft geplaatst kun je toch met een beetje leugen weer tegen over haar komen te staan? Ik zou ik haar echt onder druk zetten het geld terug te geven, en dan niet op een lieve manier. En haar met foto's en al haar gegevens overal op internet zetten. Ze komt er zo makkelijk mee weg nu... Bah!
Zou niet weten hoe.. Als je er een crimineel op zet om haar eens even op niet zo'n lieve manier duidelijk te maken dat je je geld terug wilt, ben je zelf strafbaar
Mioux schreef:Lijkt me wel de bedoeling ja... Aangezien je een paard nu verzorgd hebt wat geld kost, die helemaal dus niet goed lijkt te zijn en mevrouw haar afspraken niet nakomt. Dan heb jij kosten gemaakt die zij gewoon zou moeten vergoeden ?
Mioux schreef:Wel apart, aangezien ook de kosten worden gemaakt en valse beloftes en geborgen gebreken...nederland mag wel wat strenger op treden hierop...
Ze kunnen wel iets doen op zich, openstaande bedrag wat TS gemaakt heeft door voor het paard te zorgen terwijl de verkopende partij wist dat er wat mankeerde, kan worden teruggeclaimd. Ja dan is het wel via een rechtzaak en hoop weken of maanden verder...
Mioux schreef:Ze woont toch ergens? neem aan dat ze dus ook bezittingen heeft.
Dan kan je misschien iets regelen met een deurwaarde of hoe heet zo iets? Bedrijf die geld int eventueel spullen als ze niet kunnen betalen? Dat kan ook via een advocaat toch?
Mioux schreef:Ze woont toch ergens? neem aan dat ze dus ook bezittingen heeft.
Dan kan je misschien iets regelen met een deurwaarde of hoe heet zo iets? Bedrijf die geld int eventueel spullen als ze niet kunnen betalen? Dat kan ook via een advocaat toch?