Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:12

Hmmmm misschien toch maar eens overwegen een pensioenstal op te zetten hier :')

Maar voor de liefhebbers. We hopen volgend jaar onze minicamping klaar te hebben dus dan is iedereen van harte welkom om alles zelf te komen bezichtigen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:15

Aangezien je het hier niet wil neerzetten, heb ik je een pb gestuurd.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:24

StalNollie

Re: Ik krijg mijn paard niet verkocht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:26

bovenstaande is niet van toepassing op het paard van de ts. ze is niet braaf genoeg hiervoor

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 21:26

Palousa_boy, ik zag dat ik geen pb van je heb gekregen en ik dus ook geen pb van je heb beantwoord! Ik heb je er alsnog eentje gestuurd. Ik dacht dat ik alles beantwoord had, maar ik had geen rekening gehouden met mensen die een aanbod hadden gezet in het topic.

Als ik nog vergeten ben te reageren op iemand, het spijt me, maar ik zie door alle pb's en reacties het bos niet meer. Als je me een pb stuurt zal ik daar op antwoorden. Fijn dat jullie allemaal zo meedenken!

paardjeanouk schreef:

Als ik op de link klik laadt hij de advertentie niet :S kan dat zijn omdat ik nog niet genoeg berichten heb geplaatst?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:28

Rambambam schreef:
Palousa_boy, ik zag dat ik geen pb van je heb gekregen en ik dus ook geen pb van je heb beantwoord! Ik heb je er alsnog eentje gestuurd. Ik dacht dat ik alles beantwoord had, maar ik had geen rekening gehouden met mensen die een aanbod hadden gezet in het topic.

Als ik nog vergeten ben te reageren op iemand, het spijt me, maar ik zie door alle pb's en reacties het bos niet meer. Als je me een pb stuurt zal ik daar op antwoorden. Fijn dat jullie allemaal zo meedenken!

paardjeanouk schreef:

Als ik op de link klik laadt hij de advertentie niet :S kan dat zijn omdat ik nog niet genoeg berichten heb geplaatst?

Komt goed hoor. Wij zitten naast elkaar te bokken dus lezen met elkaar mee. :j

De advertentie is van een manege. Soort bruikleen constructie.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:29

TS ik heb de advertentie even gekopieerd en heb hem je ge PB't. Kun je hem toch bekijken! :)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:31

Of ik moet me vergissen, maar volgens mij heeft Tica gelijk en is de advertentie niet heel moeilijk te vinden.
Dan zou het ook inderdaad niet uitmaken of je hem hier op bokt plaatst.

Als je echt zeker wil weten dat ze goed terecht komt is de slacht nog niet een hele verkeerde optie, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het echt zo'n draak is. Je zou ook kunnen overwegen haar een tijdje te laten rijden, maar dat kost geld en is natuurlijk geen garantie op een goed tehuis.

Die advertentie lijkt me niet geschikt voor een paard zoals TS beschrijft. Een uurtje buiten en een lesje, daar krijg je veel paarden lastig van, zeker paarden met iets meer bloed en looplust.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:33

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:45

Die advertentie is al 2 jaar oud.... Lees het commentaar eronder ff door, dan is het lang zo interessant niet meer vind ik.

Rambambam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 22:22

lizy29 schreef:
Komt goed hoor. Wij zitten naast elkaar te bokken dus lezen met elkaar mee. :j

De advertentie is van een manege. Soort bruikleen constructie.

Oh, jullie horen bij elkaar! Haha, dat had ik even niet in de gaten.

Ik heb nu eindelijk geen nieuwe berichten meer in mijn inbox, dus ik sluit mijn computer snel af en duik weer in de boeken.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:26

Ik weet heel zeker dat je paardje heel goed terecht komt bij lizy29 en Palousa_boy.
Ze hebben inderdaad de nodige ruimte en volgens mij heb je met dit aanbod de ideale oplossing.
Deze mensen zijn echt betrouwbaar

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 00:17

SaskiaKa schreef:
Rambambam schreef:

Ja, ik heb haar een pb gestuurd. Het liefst wil ik haar natuurlijk verkopen aan iemand die er lekker mee gaat rijden. Ik heb heel veel pb's gekregen, dus misschien komt daar iets uit.

Het aanbod van palouza_boy en lizy29 lijk mij een once in a lifetime kans. Ik denk dat een 17 jarige merrie met onbekende issues beter af is met een leven "als God in Frankrijk" dan bij iemand die voor een habbekrats een "lastig" paard wil overnemen, met grote kans op niet slagen en vervolgens wellicht toch de handel in?

Wat is dat toch met die once in a lifetime?
Als ts haar paard ergens in een rusthuis wil zetten kan ze die overal vinden hoor, daarvoor hoeft hij echt niet ongezien naar een wildvreemde aan de andere kant van europa.

Maar ik heb de adv gezien en daar valt nog best het een en ander aan te verbeteren, dat heb ik je in pb gestuurd. Als je dat even doet, zul je zien dat je serieuzere reactie's krijgt.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 01:32

anneliesdj schreef:
SaskiaKa schreef:
Het aanbod van palouza_boy en lizy29 lijk mij een once in a lifetime kans. Ik denk dat een 17 jarige merrie met onbekende issues beter af is met een leven "als God in Frankrijk" dan bij iemand die voor een habbekrats een "lastig" paard wil overnemen, met grote kans op niet slagen en vervolgens wellicht toch de handel in?

Wat is dat toch met die once in a lifetime?
Als ts haar paard ergens in een rusthuis wil zetten kan ze die overal vinden hoor, daarvoor hoeft hij echt niet ongezien naar een wildvreemde aan de andere kant van europa.

Maar ik heb de adv gezien en daar valt nog best het een en ander aan te verbeteren, dat heb ik je in pb gestuurd. Als je dat even doet, zul je zien dat je serieuzere reactie's krijgt.

Natuurlijk zijn er genoeg rusthuizen, maar volgens mij blijf je in geval van een rusthuis nog altijd eigenaar van het paard, komen medische kosten voor jouw rekening en zal je toch wel een X bedrag aan stalgeld moeten betalen? Ts schrijft toch al een aantal keren dat nou juist niet te willen.

Ook geeft TS al in de openingspost aan dat het een ouder paard met nogal wat "kuren" betreft. Zelfs zoveel dat ts overweegt om haar dan maar te laten slachten. Lijkt mij dan een grote kans dat ze na evt. verkoop verder het handelscircuit in gaat, omdat de ruiter die haar koopt er wellicht toch niet mee om blijkt te kunnen gaan.

En wat is het verschil tussen een wildvreemde in Nederland en een wildvreemde in het buitenland? Weg is weg, of ze nu in Australie staat of bij de buurvrouw, je hebt er geen moer meer over te zeggen. Dus ja, wat dat betreft vind ik het een mooie oplossing voor TS, die van haar paard af wil en het liefst zo snel mogelijk en voor haar paard, die lekker met vriendjes haar oude dag mag gaan slijten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 06:53

Het kostenaspect maakt inderdaad het plaatje anders bij dit aanbod. Plus natuurlijk het feit dar ze het paard in principe weggeeft.

Onze paarden staan betaald op pensioen, dat brengt met zich mee dat ze nog steeds van ons zijn en wij voor hen betalen. Ik moet zeggen dat er nog nooit een euro op het jaarbedrag is gekomen, waarin regelmatige checks door veearts en tandarts en natuurlijk de hoefsmid bij horen. Maar dat kan dus nog wel komen en dan blijven wij verantwoordelijk, ook financieel.

By the way: ik ken palousa_boy al heel wat jaren uit de paardenwereld. Hij heeft bij een paar zeer gerennomeerde stallen gewerkt en is in elk geval geen groentje in de paarden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:10

Rambambam schreef:
Anoniem schreef:
eeuhh.....ja..... maar..... als IK die jou en je paard totaal niet kent aan de hand van wat simpele feiten die jij hier zelf hebt gegeven zo de advertentie er uit pik op MP, denk je dan niet dat iemand die jullie wel kent dat ook niet kan? :') :+

... ik ben wel benieuwd welke advertentie jij gevonden hebt die van mij moet zijn, de info die ik in dit topic heb gegeven is namelijk niet helemaal waarheidsgetrouw :+

Nou, dat is dus echt niet zo ingewikkeld. Je hebt heel veel info gegeven, dus als je op MP zoekt kijk je bij 'paard', 'merrie', '170-175' en '175 of meer', '11 jaar en ouder'... dan hou je er slechts 18 over. Gebruik je dan de prijs (800 euro), dan blijft er niets over, die klopt dus niet dus haal je weg.
Tel daarbij op dat jij je adv. gisteren er nieuw opgezet hebt én je in je eerste zin rept over medische omstandigheden, dan is dus de bovenste adv. al bingo en hoef je dus niet eens verder te kijken naar de andere 17...
Dat er dan in de adv. 16j staat ipv 17j en de prijs net iets hoger ligt, maakt dan niet dat je ineens denkt 'oh, dat zal haar dan toch niet zijn'.

Dus het is echt met een paar muisklikjes te vinden. Ik begrijp heel goed dat je het liever anoniem gehouden had, maar daarvoor heb je dus echt teveel info gegeven. Echter, zonder die info had je waarschijnlijk weer weinig aan dit topic gehad en blijven mensen toch doorvragen.

MoniqueT schreef:
Het kostenaspect maakt inderdaad het plaatje anders bij dit aanbod. Plus natuurlijk het feit dar ze het paard in principe weggeeft.
Maar ik las in een post van palousa boy dat het bij hun ook niet gratis is, omdat zij ook kosten hebben aan hooi, omheining etc. Dus dat TS dat dan moet betalen (terwijl het eerst leek dat palousa boy het paard dan zou overnemen). Dan is het gewoon een pensioenplek als elke andere en dat wil TS niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:44

Ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:49

De advertentie is vermoed ik verwijderd. :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:53

Koper schreef:
Het is een merrie. Als ze een geschikte afstamming heeft kun je haar misschien beschikbaar stellen als fokmerrie. Of anders als draagmoeder. Al weet ik niet of dat met 17 jaar nog kan, heb niet zo veel verstand van merries.

En welkom op bokt TS :)

Goed plan nog meer vermeerderings veulens op de wereld!
Fokken is wat anders dan vermeerderen en nederland is al zo verzadigd met paarden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:02

Ayasha schreef:
De advertentie is vermoed ik verwijderd. :)

Welke? Die van mp staat er iig gewoon nog.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:03

Hmm, ben niet zo goed in zoeken precies want ik vind 'm niet. :')
Was wel nieuwsgierig naar het dier.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:18

Ik heb je een pb gestuurd!
Kan de advertentie zo 1,2,3 ook niet vinden.....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:20

Het paard hier zetten is wel gratis voor ts, maar niet voor ons, dat bedoelde ik met alles dat ik op noemde.
En betalen MAG natuurlijk altijd, dat mogen jullie ook doen ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:24

Heel simpel hoor. Als je de zoekmethode van NiFallor volgt is het echt de eerste ad.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:26

Gini schreef:
Heel simpel hoor. Als je de zoekmethode van NiFallor volgt is het echt de eerste ad.

Ik kreeg hem gewoon via pb ;) nog simpeler