Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:38

Ik ben het met Urielle eens. Hoe moeilijk het ook is, je moet gewoon aangeven waar jij aan toe bent en wat je op dit moment nog even niet aankan. Iemand meteen door zo'n actie uit je leven bannen is echt een slecht advies. Je hebt maar één moeder en er lopen zat paarden op de wereld rond. Breken met je moeder is te rigoureus. Alleen met praten los je dit op. Haar negeren en verder alles voor jezelf en internet houden lost niks op... Práát met haar, ook al is het moeilijk, leg uit dat je het nog even niet aan kan om haar samen met X te zien, maar dat je haar niet kwijt wilt (tenminste dat neem ik aan) en haar wil blijven zien en spreken zonder X. En dat je zelf aangeeft wanneer je er wel aan toe bent.

Edit: ook eens met minikatje! Reacties van Urielle en Maartje zijn erg prettig en imo een beter advies dan van de mensen die zeggen dat ze haar moeder moet negeren, niet moet buigen, met dr moeder moet breken etc.

Breghje

Re: Mijn moeder heeft mijn paard meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:01

Maar wat ik begreep uit de posten van TS, hééft ze dus al eens een paar keer af willen spreken met haar moeder alleen, maar komt elke keer X mee omdat hij dat wil en/of moeder dat wil dat ben ik even kwijt. Waar moet TS dan haar grens trekken?

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 18:02

Over 2 weken ga ik 8 dagen naar Marokko met school en misschien kan ik dan eens goed nadenken over alles want ik weet niet meer wat ik wil en wie ik wil zijn op het moment. Mijn hoofd is een grote warboel. Te veel gebeurd in 3 maanden en geen tijd gehad om het tot rust te laten komen. Als ik net tot rust gekomen ben gebeurt er weer iets nieuws. Ik snap dat er verschillende meningen zijn of dat jullie vinden dat ik mij als een kleuter gedraag en daar heb je ook gelijk in want ik wil momenteel niets anders dan rust en tijd om na te denken. De ene dag gaat beter dan de ander natuurlijk. Natuurlijk mis ik mijn moeder maar ik heb het gevoel dat ik eerst alles op een rijtje moet krijgen voordat ik beslissingen neem. Ik ben zeker niet van plan om met mijn moeder te breken, er moet gewoon een plan gemaakt worden dat goed is voor ons allemaal.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:03

xsophiee schreef:
Over 2 weken ga ik 8 dagen naar Marokko met school en misschien kan ik dan eens goed nadenken over alles want ik weet niet meer wat ik wil en wie ik wil zijn op het moment. Mijn hoofd is een grote warboel. Te veel gebeurd in 3 maanden en geen tijd gehad om het tot rust te laten komen. Als ik net tot rust gekomen ben gebeurt er weer iets nieuws. Ik snap dat er verschillende meningen zijn of dat jullie vinden dat ik mij als een kleuter gedraag en daar heb je ook gelijk in want ik wil momenteel niets anders dan rust en tijd om na te denken. De ene dag gaat beter dan de ander natuurlijk. Natuurlijk mis ik mijn moeder maar ik heb het gevoel dat ik eerst alles op een rijtje moet krijgen voordat ik beslissingen neem. Ik ben zeker niet van plan om met mijn moeder te breken, er moet gewoon een plan gemaakt worden dat goed is voor ons allemaal.

En dit is zó goed verwoord en bedacht! Groot gelijk meis, even andere omgeving, pas op de plaats en je hoofd helder krijgen.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:33

En voor nu even geen advies of raad, alleen een virtuele knuffel!

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 18:35

estja schreef:
En voor nu even geen advies of raad, alleen een virtuele knuffel!

Dankjewel :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:14

xsophiee schreef:

En dit vind IK nou 100 keer volwassener overkomen dan alles wat je hiervoor in alle emotie hebt gepost. En dit is ook iets wat je in deze exacte bewoordingen prima tegen je moeder kunt zeggen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:09

Ja jeetje joh...............ze is 16!!! Mag ze onvolwassen, emotioneel, onredelijk etc reageren?
Ik vind dat jullie soms nogal veel verwachten van een 16 jarige. Net als iedereen hebben we allemaal het beste met haar voor, maar soms zijn de verwachtingen erg hoog.

TS, heel veel succes, heel veel plezier in Marokko (geen gekke dingen eten anders heb je er wekenlang nog plezier van := )

Hou je taai!!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 20:12

@xsophiee
Goed van je hoor!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:05

xsophiee schreef:

Hartstikke goed plan, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Even lekker tot rust komen in Marokko, zal je vast goed doen. Maak je er niet te druk om, je vindt je weg straks wel met dit alles :) Veel plezier met je klasgenoten in Marokko!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:06

Urielle schreef:
_nvds schreef:
Als je het zelf mee maakt ... denk je hier waarschijnlijk heel anders over.

Jij kent me niet dus je kunt niets zeggen over mijn verleden :)
Het verschil is denk ik dat ik bijna 35 ben en TS 16 ;)

Ik zeg helemaal niks over jou verleden ;)
ik zeg alleen dat ik DENK dat je hier wel anders zou over deken als je het zelf mee maakt

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:08

Als ik jou was hoefde ik mijn moeder noooit meer te zien.. maar dat vind ik ! :)

Heeel veel plezier Ts :D

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 23:20

_nvds schreef:
Als ik jou was hoefde ik mijn moeder noooit meer te zien.. maar dat vind ik ! :)

Dat dacht ik eerst ook, maar ik dacht vanuit mijn emotie en problemen en niet op lange termijn. Het zal nooit meer hetzelfde zijn maar we gaan toch tot een oplossing moeten komen en ik moet de eerste stap zetten als ik er klaar voor ben. Ik ben nog steeds niet van plan om X binnekort al te zien maar ik wil wel normaal contact met mijn moeder. Hopelijk houdt zij zich daar dan ook aan anders wordt het natuurlijk een ander verhaal.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:19

xsophiee heel veel sterkte ik begrijp best dat dit allemaal geen kleinigheidje is.
Je hebt een grote klap te verwerken gekregen en het is jammer dat je niet gesteund word door je ouders.
Je moet voor jezelf alles op een rijtje gaan zetten en dat heeft tijd nodig.
Ik weet niet in hoeverre je vader je steunt in het paarden verhaal maar ik zou zeggen dat hij daar ook nog iets over te vertellen heeft en heb het idee dat hij er niet voor je is om het paard terug te krijgen.
Jammer dit jij bent nu de dupe en het is allemaal niet jou schuld.
Ik hoop dat je ouders verstandig worden en gaan doen wat er gedaan moet worden namelijk jou beschermen en ontzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:00

xsophiee schreef:
_nvds schreef:

Dat dacht ik eerst ook, maar ik dacht vanuit mijn emotie en problemen en niet op lange termijn. Het zal nooit meer hetzelfde zijn maar we gaan toch tot een oplossing moeten komen en ik moet de eerste stap zetten als ik er klaar voor ben. Ik ben nog steeds niet van plan om X binnekort al te zien maar ik wil wel normaal contact met mijn moeder. Hopelijk houdt zij zich daar dan ook aan anders wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Heel erg knap en dapper van je. Ik hoop voor jou inderdaad dat je moeder zich daar ook aan houdt als het ware, en ik vind het knap dat je je moeder nog een kans op contact geeft.
Geniet van je tijd in marokko, gebruik het inderdaad om even goed te luchten en je hoofd leeg te maken, en tot nieuwe inzichten te komen.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:04

Dat is wel heel knap van je !
Ik heb daar gewoon een hard hoofd in , je moeder heeft zelf de keuze gemaakt om vreemd te gaan , ze had kunnen vertellen dat ze iemand had met wie ze het leuker vind dan met je vader. Ik hoop dat je je moeder gewoon weer herkent over een tijdje en alles goed uitgepraat wordt! Vergeten zal je nooit ...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:19

sneeuwpop schreef:
Misschien stoort de staleigenaresse zich wel aan het gedrag van de ts, zonder dat haar moeder daar wat mee te maken heeft.
Ts is een puber en in deze levensfase zal dat gedoe met haar ouders dubbel zo rot uitkomen.
Verwacht niet dat de ts een engeltje is, zeker niet als ik de titel van dit topic lees... ze zit in de Ik-fase.

Dat denk ik ook.

Ik denk dat ze door de situatie niet meer omkijkt naar het veulen en de verzorgshetlander, dat het de reden is dat ze een preek heeft, omdat de staleigenaresse zich er wel aan stoort.

Ik vind dat wel terecht, want de dieren moeten hoe dan ook gewoon verzorgd worden als ze niet kan communiceer dan zodat een ander voor ze kan gaan zorgen als je zelf niet kan.

Maar dat is wat ik denk dat het dat aan de hand is, want ik ben er niet bij.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 15:52

Ts, je schrijft nu heel volwassen. Erg goed hoor!
Hopelijk is er snel geen ruzie meer en krijg je ondanks de situatie wel meer rust.
Onzekerheid kost net als ruzie zoveel energie, wat je beter aan leuke dingen kan geven.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:08

Sterkte/Suc6!

Meggie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:44

Ik ken deze situatie in een iets andere vorm. Ik weet hoe het voelt als je een van je ouders niet wilt zien en de kinderachtige manier hoe zij daar mee om gaan. Misschien kan je via een familielid je moeder laten blijken dat je het kinderachtig vind iets in die richting :(

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:19

goed van je TS. Niemand kan jou dwingen een band met x op te bouwen. Je moeder blijft je moeder en ik vind het echt kanp van je dat je dit ook zo bekijkt. Neem de tijd!!!

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 17:37

Ragdollcat schreef:
sneeuwpop schreef:
Misschien stoort de staleigenaresse zich wel aan het gedrag van de ts, zonder dat haar moeder daar wat mee te maken heeft.
Ts is een puber en in deze levensfase zal dat gedoe met haar ouders dubbel zo rot uitkomen.
Verwacht niet dat de ts een engeltje is, zeker niet als ik de titel van dit topic lees... ze zit in de Ik-fase.

Dat denk ik ook.

Ik denk dat ze door de situatie niet meer omkijkt naar het veulen en de verzorgshetlander, dat het de reden is dat ze een preek heeft, omdat de staleigenaresse zich er wel aan stoort.

Ik vind dat wel terecht, want de dieren moeten hoe dan ook gewoon verzorgd worden als ze niet kan communiceer dan zodat een ander voor ze kan gaan zorgen als je zelf niet kan.

Maar dat is wat ik denk dat het dat aan de hand is, want ik ben er niet bij.

Dat is zeker het geval niet. We zorgen echt goed voor onze ponys, ze komen niets te kort. Ze zijn alles wat ik nog heb! Nu Simson weg is heb ik juist nog meer tijd voor mijn kleine knuffelbeertjes omdat ik niet kan rijden enzovoort. Ze zijn rond en gezond, mooie hoefjes en vacht, crossen elke dag in de weide en krijgen zeker genoeg aandacht. Niet te snel slechte conclusies trekken alstublieft.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 17:52

meissie, laat je niet gek maken. Wat hierboven geschreven word zijn alleen speculaties, wat veel te veel gedaan word op bokt.

Ik vind het erg naar wat je moeder heeft gedaan. Het is logisch dat je de situatie niet direct accepteerd en dat het tijd nodig heeft. Dat moet je moeder niet forceren. Dat werkt alles alleen maar tegen en zo krijg je nooit meer een normale band met je moeder en haar nieuwe vriend. Hoe erg het ook is en ondanks het feit jij een puber bent en dat niet alles alleen maar aan haar ligt (je moeder moet gewoon de verstandigste zijn van jullie 2) moet je het nooit toelaten dat je gechanteerd word. Dan is straks het einde zoek. Kan je vader je niet helpen om te bemiddelen tussen jou en je moeder?

xsophiee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 21:41

Dankjewel voor de lieve reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 21:59

Jemig meid wat een nare situatie, ik heb ook alleen jouw berichten gelezen (10 pagina's doorspitten werd me iets te veel :o) maar wil je even een knuffel geven. Ik denk (op basis van jouw schrijven) dat je moeder zich niet helemaal realiseert dat jij nog herstellende bent van alles wat er gebeurt is en dat jij daar even rustig de tijd en ruimte voor moet krijgen om dat te verwerken. :(:)
Een scheiding is niet alleen voor partners lastig, maar zeker voor kinderen indien die in t spel zijn...

Ik las dat een brief al als tip gegeven is, ik zou hier ook absoluut voor kiezen. Lekker op je gemak rustig je gevoelens uiten (genuanceerd, dat wel haha), dat je nog even tijd nodig hebt om alles te verwerken voor je weer op de 'vrolijke' normale voet verder kan met haar (en X) en dat de actie van je moeder je ontzettend veel pijn heeft gedaan en dat je niet begrijpt waarom dat op zo'n manier moet etc.

Lees hem 100x na voor je hem stuurt ofzo, en als je er een goed gevoel bij hebt dan stuur je hem.
Ik zou vooral proberen zo rustig mogelijk in je woorden te blijven, daar bereik je denk ik het meeste mee.

Veel plezier in Marokko en probeer een beetje te genieten meid, kop op!