pony kwijt, en nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:49

Mijn mond valt open van verbazing, opgesloten :x :oo
De manege zou zich best mogen schamen en zetten zichzelf zo niet in het zonnetje neer :n
Er zullen vast 2 kanten aan het verhaal zitten maar opsluiten is alles behalve professioneel.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 00:53

:oo Wow, net heel het topic gelezen... What the hell is dit voor een raar verhaal geworden zeg... Bij de OP dacht ik nog 'Februari betalen, pony inladen en gedag zwaaien' maar nu heb ik zoiets van aanklagen! Je opsluiten in een klein stalletje mét een pony, zijn ze nou helemaal! Zulke mensen zijn echt onverantwoordelijk en zouden imo niet eens een manege mogen hébben... :x

MaddiHappy

Re: pony kwijt, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 01:04

weetje daar gaat t me nieteens om. dat kan ik verder zelf wel regelen. wil gewoon alleen mn pony terug

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:10

En blijkbaar nemen zij jou niet serieus. Opsluiten gaat veel te ver! Vind dat er vanaf dit punt wel ouders bij moeten komen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:12

Ik had met de politie bevrijding gelijk de pony meegenomen en samen met oom agent het terrein afgelopen.
Maar ik kan me voorstellen dat TS daar niet aan gedacht heeft.

MaddiHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 01:16

heb ik aan gedacht, maar het was stikdonker, ik moest lopend en de politie bemiddelt alleen maar

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 01:32

Wow...vrijheidsberoving, da's een misdrijf en daar staan 'leuke' straffen op >;)
Ik neem aan dat je aangifte hebt gedaan...

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 07:58

Zulke nette mensen zijn het dus niet. En wat een mafkezen zeg. Is jou pony een soort mini Totilas dat ze haar perse willen houden? Maar ik zie dat je de naam van de manege hebt laten veranderen. Wilde je dat zelf? Of heeft iemand om een of andere reden daar ook druk achter gezet?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:05

Wow, wat een verkaal zeg! Sterkte TS. Ik hoop dat jet voor jou een je paardje allemaal goed afloopt!

MaddiHappy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 09:00

Neehoor dat wilde ik zelf.
Mijn pony os een goudeerlijk, verschrikkelijk lief diertje, een minifries van ong 1
48

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:02

Oké hoop dat ze vanmiddag wat voor je kunnen doen en dat deze nachtmerrie snel over is.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:04

wow, schandalige wending!
Hoop dat het JL je hiermee verder kan helpen en het snel opgelost wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:06

Als alles waar is (incl. Opsluiten) zou ik alberto stegeman een mail gaan sturen. Die krijgt bijna alles wel voor elkaar. Daarbij vind ik dat wanneer het opsluit verhaal waar is, de eigenaren met de grond gelijk gemaakt moeten worden. Zulken mensen horen geen manege te hebben..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:07

Onvoorstelbaar verhaal. Hoop dat er gauw een einde aan komt. Die manege zou jou wel eens een schadevergoeding mogen betalen ipv zich zo op te stellen.

Ik heb respect voor je instelling en aanpak TS, hoop dat je je pony gauw terug hebt.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:33

Goh, wat een rare wending, bijna ongelooflijk... Jullie hebben dus geen contract gemaakt, maar je kunt wel gezamelijk nieuwe afspraken op papier zetten en die ondertekenen. Als de manege zich er dan niet aan houdt, dan heb je tenminste een poot om op te staan en andersom ook. Ik ga er vanuit dat de manege net zo goed een oplossing wil als jij en daar dus wel aan mee zal willen werken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:36

Deze manege is het woord manege niet waard als ze dit doen. Hoop dat je je pony snel terug hebt TS.

Edit; Tessebes ik zou geen afspraken meer maken, ook niet op papier, met mensen die zo handelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:50

Oeiiiii manege... Dit kan jullie nog wel eens duur komen te staan. Dat was álles, behalve een slimme zet. Mijn hemel. :n

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:57

Wat een verhaal....sterkte ik hoop at je het netjes kan afsluiten.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:01

Ik kan me niet voorstellen, dat je als ouder je er dan nog altijd niet mee wil bemoeien.... Dit kan echt niet hoor!! Heb je al een andere stal?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:18

Nee Nairtje ik ook niet als moeder zijnde, ik had niet voor mezelf ingestaan maar we weten het verhaal daarachter niet dus kunnen we ook niet over oordelen.

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:25

Jeetje wat een verhaal! Ben benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen. Sterkte TS

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:32

Tja.. Ehm.. Bijzonder verhaal.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:40

Bizar verhaal. Heb een beetje mijn twijfels....

Waar zijn je ouders? Mijn ouders zouden het echt niet pikken hoor als ze mij hadden opgesloten...

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:45

x_Irisje_x schreef:
Bizar verhaal. Heb een beetje mijn twijfels....

Waar zijn je ouders? Mijn ouders zouden het echt niet pikken hoor als ze mij hadden opgesloten...

Je wilt echt niet weten hoe asociaal sommige mensen op maneges zijn hoor. Heb wel gekkere dingen meegemaakt, tot vechtpartijtjes aan toe :')

@ts ik had nu toch wel even met een aantal volwassenen heengegaan en m'n pony ingeladen. Zijn ze nou helemaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:49

Het is allemaal wel een beetje raar natuurlijk.

In dit verhaal mis ik toch wel wat meer informatie en de kant van het verhaal van de manege.

Waarom heb je besloten het dier daar naartoe te brengen? Had je geen tijd of geld om zelf de stalling te betalen en de verzorging te doen? Of vanwege problemen met je ouders?

En heb je nu dan wel weer die mogelijkheden? Heb je al een andere stal voor het dier?

Was het van de manege echt niet een duidelijke voorwaarde dat ze het dier van je wilde lenen tegen minimaal een bepaalde tijd, waardoor ze nu zoiets hebben van: je hebt ons alleen "gebruikt" om even jouw pony op te vangen en nu wil je hem weer meenemen terwijl we gepland hebben dat het dier hier nog tot de zomer zou zijn?

Sowieso, wat je ook afgesproken hebt, als het inderdaad zo is dat het dier op een onprettige manier gehouden en gereden wordt en er ondanks beloftes niets aan gedaan wordt....dan heb je groot gelijk als je het beestje gewoon mee wilt nemen want een slechte verzorging breekt de afspraken natuurlijk wel!

Als er geen contract getekend is dan zijn er geen afspraken over de verzorging, maar ook niet over de tijdsduur van de leen en als mijn pony op een vervelende manier behandeld werd en er geen verbetering daarin te krijgen zou zijn / gesprekken niks uithalen, zou ik ook als een speer een andere stal regelen en het dier gewoon ophalen en meenemen :j

Maar doordat je verhaal nogal wat gaten heeft en het allemaal erg raar klinkt met dat opsluiten enzo ben ik toch wel erg benieuwd wat het verhaal van de manege (en je ouders) is, dat zou best eens 1 een heel ander licht op de situatie kunnen laten schijnen.

Als je 100% de waarheid hebt verteld hier en een andere stal achter de hand hebt: gewoon ophalen en verhuizen die pony :j