Luckystory schreef:russel schreef:Waarom moeten ze allemaal verstand van paarden hebben? Natuurlijk kan het fout gaan, maar dat is niet hun probleem...wettelijk behoort nl de eigenaar te zorgen voor een deugdelijke omheining!!!
Uitbreken is dan ter verantwoording van de eigenaar. Gebeurd er iets met een ondeugdelijke omheining, dan zal verzekering technisch het zelfs nog een staartje kunnen hebben voor de eigenaar van het uitgebroken paard naar het slachtoffer toe!
Mijn paarden staan achter een deugdelijke omheining en waren helemaal niet uitgebroken.
Ik stond er compleet buiten, totdat de politie zich ermee ging moeien.
En dan moet ik het maar ok vinden dat als gevolg van oa. hun acties opeens wel 3 paarden van ons op de openbare weg terecht komen?
Sorry, maar ik vind niet dat ik daarin dan verantwoordelijkheid draag.![]()
En dan mijn dieren nog extra in gevaar brengen door ons niet verwittigen... Ja dan word ik nijdig.
Ze hebben geluk dat er weinig schade aan was. (Er liep oa. een hoogdrachtige merrie bij. Voor't zelfde geld had die door stress geaborteerd ofzo. Om van de omstandigheden op dat weitje nog maar te zwijgen....)
Kom op zeg! Waar is je buurvouw in dit verhaal (je weet wel, diegene die jouw paarden heeft laten ontsnappen, omdat haar ontsnapte paard in jouw weiland stond?) En waar is de "dankjewel, meneer/mevrouw de agent dat je mijn paarden van de weg af hebt gehaald zodat ze niet op de motorkap van een auto zijn beland?
Daar pik je dat toch ook niet van.