Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
JustJuul_ schreef:Voor de shet werd 50 euro extra betaald bovenop de boxhuur. Deze prijs is verder niet veranderd voor zover ik weet. Dus de totale huur blijft hetzelfde omdat de eigenaresse van de andere shet ook betaald voor de gezamelijke stal.
De pony's staan inderdaad op stal tot wij er zijn, misschien een beetje verkeerd geformuleerd, maar ik weet zeker dat ze elke dag 2 uur uit de box zijn. Toen het paard op het land stond bokte die ook een slag in de rondte in de longeerbak, hij moet het afentoe gewoon kwijt, ook als ie in de zomer 24/7 op het land staat. Over dat hij niet goed liep/loopt kan ik verder niks kwijt.
en;
[ Afbeelding ]
maar ik denk niet dat dit verder van belang is.
Kinke schreef:Ik zou bijna zeggen…in dit geval is alles beter voor die dieren (m.u.v. een stand)
En hou het even beleefd, je 'niet zo bijdehand' is verre van fatsoenlijk.
smurffie schreef:Superpony ik vind toch dat kinke zich nog netjes verwoord nadat de woorden zo verdraaid worden. Jou toon echter slaat de plank flink mis. Je doet of jij hier de enige met kennis is en die kennis moeilijk te verkrijgen is, nieuwsflash een gezond denkend persoon kan dit bedenken.
Ik ga verder maar op m'n handen zitten wbt deze persoon
terpentijn schreef:Alles prima, maar laat dan vooral het PAARD in diens PAARDwaardigheid kunnen leven, ben het met veel eens in de post van @superpony, maar ik lees ook weer een hele litanie van bezwaren tegen 24/7 buitenstaan.... Niemand heeft in dit topic aangegeven dat dit voor de ponies van Ts moet of dat dit een MOETEN is voor andermans paarden of ponies.
De ponies van TS zouden al blij zijn met de in de Welzijns-aanbevelingen aangegeven minimale 4 uren (VRIJ bewegen, dus buiten het rijden om!) per dag......
Dat het volgens sommige posters veel vaker voorkomt dat er aan een pensionhouder gevraagd wordt om 2 paarden of ponies in een eenpersoonsstal (in Nederland al gauw 3 x 3) samen te plaatsen, en dat pensionhouder er kwaad op wordt aangekeken als die dat weigert... daar heb ik dus niks mee, dit zou je JUIST als pensionhouder niet moeten willen, en ook niet moeten toestaan. Dan gaan ze maar elders staan. Is toch een waardeloos voorbeeld voor juiste omgang met en houden van paardachtigen? Om zoiets te gedogen?
Wie van jullie zou als pensionhouder zulk een voorbeeld willen gedogen en geven? Ook nog in de wetenschap dat de dieren er geen uitloop bij hebben, en 1, hooguit 2 ienieminie uuirtjes op een etmaal er uit mogen (mits dan wel eigenaar zelf langskomt om dit mogelijk te maken)?
Het is duidelijk dat dit alleen maar gaat om menselijk eigenbelang, en (gebrek aan) geld.
Mag van mij allemaal hoor, maar waarom moet dit ten koste gaan van dieren? Als zelfs aan de meest minimale richtlijnen voor het welzijn NIET tegemoetgekomen wordt, of KAN worden, zou je gewoon van het er op na houden van dieren moeten afzien.
Het is namelijk overduidelijk, dat het welzijn van de twee ponies van TS serieus in het geding is, aangezien de wijze waarop deze dieren er op na worden gehouden, en hoewel ik me realiseer dat veel dierenleed wordt veroorzaakt door onwetendheid en niet door onwil, lijkt me dat iedereen in deze door Internet/Google etc. verlichte tijden zich niet achter "onwetendheid" meer kan verstoppen.
Domheid en koppigheid zijn echter van alle tijden.....
In het kader van dit topic vind ik het OOK een mooie taak voor een pensionhouder om er op te staan dat er een beter voorbeeld neergezet wordt dan dit, want wie misstanden gedoogt, staat er dus ook achter, al is het alleen maar achter de eigen portemonnee.
En dan lees ik ook nog dat er op die bewuste "super"manege wel paarden/ponies staan die "nog slechter af zijn" en "er ook niet uit komen"?
Mensen, ga je schamen met z'n allen, wie wil er nu in zulke bedroevende paardonwaardige omstandigheden het door ons allen zo geliefde paard of pony er hebben (eigenaars) of zien (andere voorbijlopende paardeneigenaars) bijstaan?
Ik hoop dat HOE DAN OOK aan deze situatie iets gedaan gaat worden, want ik ben naar gelang dit topic vordert steeds verbaasder geworden over de vergoelijkingen , de ja...maars... en de uit z'n verband getrokken vergelijkingen met bijv. volkomen vrij lopende paarden.
Dat IS geen vergelijking, dat is zwart met wit vergelijken, t.a.v. deze ponies is iedere verandering, hoe klein ook, een verbetering, zo bedroevend zijn deze dieren af in hun huidige situatie.
Mag hopen dat het Nieuwe Jaar voor deze ponies en anderen die er kennelijk anno 2013 (en 2014?) ook zo bij moeten staan.....iets beters in petto heeft.

chanicha schreef:Precies Tinky12 maar TS heeft in het begin ook niet alles verteld he. Pas na vragen kwam de afmeting naar boven en het feit dat ze bijna de hele dag binnenstaan. Ik denkmdat we niet het hele verhaal kennen.
JustJuul_ schreef:De pony's gaan ook uit elkaar. De shetlander komt samen met een andere shetlander samen te staan in een loopstal, de haflinger in de box van 3x3. Het is afwachten tot 9 januari, maar dit is zo de beste oplossing!