Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Somebitch schreef:Ik vind dat niets met fatsoen te maken hebben. Ik vindt dat zeuren om een appel.
Maar zoals ik al zeg, de meningen zullen daarom altijd anders zijn en zullen niet verschillen. Maar misschien moeten wij mensen gewoon is wat positiever gaan denken ipv altijd maar lopen zeiken om het negatieve. Want ik weet zeker dat jij dan wel gewoon 2 uur een leuke rit kan hebben. Maar als jij continue op buitenrit jezelf loopt te ergeren aan paarden die dus voorbij komen draven, of auto's die te hard rijden, of motoren die vol gas geven, of een auto die pal naast je gaat toeteren, of wat dan ook er valt zoveel op te noemen wat er gebeurd buiten. zie het als ervaring opbouwen.
Paard is niet snel bang en ik loop me heus niet de hele tijd te ergeren (sterker nog, ik ben nog nooit een ander paard moeten passeren op buitenrit) Paard is ook niet bang voor hardrijdende auto's dus wat je zegt slaat nergens op. Wel heb ik een paard dat moeilijk spanning af laat vloeien, als er eenmaal iets gebeurt waarvan ze heel zenuwachtig raakt, laat ze dat heel moeilijk los. amj schreef:Tsja, qua passeren ligt het er echt aan in welke situatie je bevindt.
Als ik op het strand rij ga ik echt niet bij elke combinatie die ik tegenkom stappen. Ik neem een ruime afstand en passeer in draf of handgalopje.
Als ik zie dat het niet gaat bij de combinatie als ik passeer of als ik een erg gespannen combinatie zie naderen, ga ik uiteraard stappen.
Al blijf ik van mening dat als jouw paard gek gaat doen als een andere ruiter passeert, je nog veel moet oefenen...
In de bak passeer je elkaar toch ook gewoon in draf of galop. Dan moet een paard dat buiten ook maar leren.
Hutch en ik zie dat Hutch opgefokt raakt ga ik ook wel even stappen.
) Maar ik heb hem nu zo ver dat het opzij springen al helemaal niet meer gebeurd en het schoppen ja soms. Als ze te dicht langsrijden en met een te hoge snelheid dan schopt hij soms nog. Maar dat wordt minder en minder en minder.
Dat klinkt gek, maar anders leert hij het toch nooit?
Somebitch schreef:En tuurlijk snap ik dat jij blij bent als er mensen rekening met je houden, dat ben ik ook!
Dat klinkt gek, maar anders leert hij het toch nooit?Somebitch schreef:Ga je weer met je galop.![]()
En misschien moet je ook even mijn hele post nemen, ipv de helft lezen en dan al reageren. Er staat namelijk:
Nee, HIJ is hier degene die het moet leren, die moet leren dat auto's hem niet opeten. En dus ben ik best blij met mensen die wat minder rekening met me houden.Dat klinkt gek, maar anders leert hij het toch nooit?
Overigens mag je mij als je me tegenkomt gewoon voorbij komen draven of galloperen hoor, maak ik me echt niet druk om.

Somebitch schreef:Mindim schreef:Jij passeert galopperend, ongeacht wie of wat daar loopt?
Als je even terugleest vindt je daar je antwoord.

Citaat:Paarden hebben de neiging te vluchten als ze iets naderen dat in hun ogen gevaarlijk is. Dit zelbeschermingsinstinct is eigen aan alle dieren. Als het ene paard tekenen van angst vertoont, dan gaat het andere het imiteren. Omdat hun berijders hen beletten te vluchten, worden de paarden nog angstiger en bewegen ze bruusk in alle richtingen, of beginnen ze te steigeren. In het slechtste geval glijden of vallen de ruiters van de op hol geslagen paarden. Daarom hebben bestuurders bepaalde verplichtingen tegenover ruiters:
Elke bestuurder moet meteen vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. Hij moest stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen.
Het is verboden om door lawaai de dieren te doen schrikken het geluid mag de door het technisch reglement opgelegde grens niet overschrijden.
Gini schreef:Nee, en jij en connie zullen vast ook niet de enigen zijn. Dat is waarom ruiters op de baan nog altijd niet gerespecteerd worden. Als ruiters onderling elkaar niet respecteren en even hun verstand kunnen gebruiken, waarom zouden automobilisten dat dan doen.
Ach ja, ikzelf zal er geen problemen van maken. Mijn paard is zo bomproof die gooi ik wel even voor zo een galopperend paard in, dan zal die ook wel stoppen. En dan moet die ook maar niet beginnen klagen want mijn paard schoot per ongeluk weg voor een konijn langs de kant.