Nieuwe brief:
Betreft: Afspraak Petrie rijlaarzen herstellen
Enschede, 11-06-2013
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij schrijf ik u naar aanleiding van het inpassen van een rits bij een paar zwarte Petrie leren rijlaarzen. De afspraak die ik op 14-05-2013 maakte met een van uw medewerkers, was dat de rits aan de achterkant van de laarzen ingezet zou worden. Indien dit niet mogelijk was, zou u persoonlijk contact met mij opnemen om door te nemen wat de mogelijkheden zouden zijn.
Bij het ophalen van de laarzen op 21-05-2013 bleek dat u de rits in het midden van de binnenzijde heeft geplaatst, geheel tegen de afspraken in. Deze rits zit niet op de juiste plek, heeft niet de juiste lengte en kan beschadigingen aan het zadel veroorzaken. Ik heb de laarzen niet meegenomen.
Na herhaaldelijke bezoeken en telefoongesprekken heeft u aangeboden om de fout te herstellen en de rits alsnog aan de achterzijde van de rijlaars te plaatsen, gelijk naast de balein van de laars. Ik ben hiermee akkoord gegaan, mits de laars netjes hersteld zou worden op de plaats waar de rits nu gezet is. De rits aan de binnenkant wordt verwijderd en het leer wordt hersteld, zodat hier geen drukplekken of plekken die kunnen gaan schuren aan overblijven. De rijlaarzen moeten hun originele pasvorm behouden nadat de fout is hersteld. Dit geld zowel voor de binnenzijde als de buitenzijde van de laars. De plek aan de binnenzijde moet netjes zijn opgelost en niet hinderlijk zijn voor de ruiter of het paard of schuurplekken op kunnen leveren aan het zadel.
Eventueel ben ik bereid om akkoord te gaan met een vergoeding tot vervanging van de laarzen. Deze vergoeding zal €150,- bedragen.
Inmiddels zijn we een aantal weken verder, en is er nog steeds niets met de laarzen gebeurd. Door deze brief bied ik u, na overleg met mijn rechtsbijstandverzekering, voor de laatste keer de mogelijkheid om bovengenoemde klachten op te lossen. Ik verzoek u om binnen twee dagen contact met mij op te nemen, zodat er afgesproken kan worden wanneer de laarzen hersteld zullen zijn. Kunt u of wilt u dat niet doen, dan verzoek ik u een schadevergoeding van €150,- uit te keren.
Wanneer de reactie op de vermelde datum nog niet bij mij binnen is gekomen dan stel ik u in gebreke en zal ik overgaan tot nadere maatregelen. Ook wanneer de herstelwerkzaamheden op de overeengekomen datum niet naar wens zijn uitgevoerd zal ik u in gebreke stellen. Alle kosten die hier gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht worden. Ik behoud mij alle rechten voor.
In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen, verblijf ik,
Hoogachtend,
(Handtekening)
Waar zouden jullie dan zeggen dat je die 60 euro ook niet meer betaald? en onderbouwen?
Mavelle schreef:Ik blijf de eerste zin wat raar vinden, al kan ik niet goed zeggen wat ik er dan wel van zou maken. Verder is de brief (de laatste versie van kleinvosje) denk ik heel netjes. Ben heel benieuwd hoe dit uiteindelijk opgelost gaat worden. Vraag me ten zeerste af waar hier toch die klantvriendelijkheid en service is. Bij ons in de winkel zouden ze zich wel tien keer op hun hoofd krabben voor ze iets zo af zouden handelen. Ook al heb je als winkelier (of schoenmaker) gelijk en de klant niet, neem je verlies want je wilt graag dat ze terug komen. Had hij het gelijk netjes opgelost had hij misschien zelfs nog wat positieve mond-op-mondreclame kunnen verwachten ("Goh, toen ze bij mijn schoenmaker een foutje hadden gemaakt werd dat wel zo netjes opgelost"). Nu heeft hij bereikt dat jij A. Daar nooit weer komt, B. Dat jij iedereen zal afraden daar ooit naar toe te gaan. Had ie beter die 60 euro verlies kunnen nemen (of eventueel de dagwaarde van je laarzen).
Klopt, ik heb er al aan gedacht lekker te gaan adverteren of flyeren hier in de buurt met : wilt u u goede schoenen kwijt, breng ze dan naar XXXXXXX voor reparatie!
little_king schreef:Proberen kan altijd.
5 jaar oud kan zijn, maar voor Ts nog niet aan vervanging toe.
Nu maakt ze (veel) kosten omdat hij zijn vak niet verstaat. 5 jaar oud of niet.
Want ga je op dagwaarde inzetten krijg je misschien 50 euro.
Dan is het niet eens de moeite van rechtsbijstand waard.
De laarzen zijn iets van 5 jaar uit, maar je kan ze 5 jaar hebben en hele dagen gebruiken, of 5 jaar hebben en weinig gebruiken, goed/ slecht onderhouden, etc. Ze waren nog prima bruikbaar, paar slijtage plekken aan de binnenkant, maar zonder zijn gepruts hadden ze dus nog heel lang mee kunnen gaan, nu moet ik dan hele nieuwe kopen, ipv de investering van 60 euro voor een rits.