WildThing schreef:Hoi,
ik zo even geen recenter topic meer vinden. Zit ook een beetje met zelfde probleem, sta op pensionstalling maar mag op maandag niet binnen wegens sluitingsdag (sommige mensen wel) terwijl we 2 paarden hebben dus tweemaal 375 euro in de maand betalen en ik me nu al in bochten moet wringen om binnen de openingsuren te gaan rijden ( van 8 tot 20 uur en in het weekend van 8 tot 18uur) . Ik ging nu wel langs voor even te tutten en supllementen te voeren en ze uit hun stal te halen gezien ze anders in hun box staan van zondagmiddag tot dinsdagnamiddag... tenzij ze buiten gaan maar daar heb ik ook niet altijd overzicht op en nu ik niet meer langs maag zeker niet meer...
Nu vroeg ik me af of dit zomaar mag jou de toegang tot je paard te ontzeggen als pensionklant?
Ik denk of nou ja het lijkt me logisch dat het kan. Het is hun terrein en dus hun regels. Het is aan jouw als pensionklant om dit te nemen of niet. Als je dit niet wil/prettig vind moet je er eens over praten of er aanpassingen mogelijk zijn. Zo niet dan zou dat voor mij persoonlijk de reden zijn om wat anders te zoeken. Ik kan volledig begrip opbrengen dat er wel grenzen zijn en je wat openingstijden hanteert als stal. Maar als stallen in het weekend bv om 18.00 uur sluiten daar houd ik ook niet van. Gewoon ruime tijden, ik vind dat als je een pensionstal begint je ook moet begrijpen dat je daardoor gewoon altijd volk op je erf kunt hebben en anders moet je er niet aan beginnen. En al helemaal geen sluitingsdag hebben. Maar goed denk wel dat het hun goed recht is. Maar ik zou het als eigenaar nooit willen.
Als ik zelf op zoek zou gaan naar wat anders zou ik toch zeker openingstijden willen van zo'n 9 uur 's ochtends tot een uur of 22.00/23.00 uur. Zeker in de zomer is soms heel fijn om later op de avond te gaan rijden bv.