Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mellis86 schreef:Graag wil ik jullie mijn probleem voorleggen. Ten einde raad ben ik met mijn paard en het trailerladen. Wellicht heeft bokt nog wat laatste tips.
Tot deze maand, meneer heeft weer enorme terugvallen en weer gaat hij niet de trailer in of hij staat direct.
Naar mijn idee heb ik alle opties geprobeerd, maar wellicht heeft Bokt nog wat laatste tips waar ik (en de mensen om mij heen) nog nooit aan gedacht hebben. Het kan toch niet zijn dat ik een paard heb wat echt niet meer te laden is?
Graag benader ik wel mijn paard en het laden vanuit een zo diervriendelijk (maar consequente) methode. Trekken en een tractor erachter en aanduwen is niet mijn ding en wil ik ook echt niet aanbeginnen (om maar een voorbeeld te noemen).
Mellis86 schreef:@ vippie, deze vraag is eerder in het topic gesteld (geen probleem hoor). Ik ben zelf de chauffeur, dus dat scheelt. Ik weet van mezelf dat ik rustig rij. Ik heb zelf geen camera in de trailer maar al wel regelmatig iemand erachter laten rijden om te kijken. Mijn paard is rustig, kijkt lekker naar buiten en eet zijn hooi. Je hoort hem ook niet stampen (ook niet in de bochten). Éénmaal heeft hij in een vrachtwagen gestaan met wel een camera en ook daar was hij zeer rustig en lekker aan het eten en buiten aan het kijken. Ik verwacht dus niet dat daar een probleem zit.
Mellis86 schreef:@ HippoLogic, ook jij bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik ben zelf onvoldoende geroutineerd in het werken met de clicker. Desondanks geloof ik wel in de resultaten ervan. Echter als ik zie hoe ver we al zijn gekomen zonder clicker, lijkt het met dat we de ‘laatste stappen?’ hopelijk ook zonder clicker kunnen doornemen.
Ik blijf trainen en oefenen, as zaterdag gaan we weer oefenen op vreemd terrein met laden en ik ben ervan overtuigd dat het gaat lukken.

Ariebren schreef:Na twee keer vol gas achteruit lopen als het paard in de trailer staat ??
Dan weet ik genoeg, ze loopt erop ?
En dan weer steeds terug gaan ?
Zweep erover, en niks zieligs.
Ik kreeg vroeger ook wel een pak slaag op mijn kont door moeder of vader.
En heb je wel eens een klap van een paard gehad ??
Daar is die zweep niets bij

), zweep uit handen van vriendlief getrokken, ze een klap of 4 op haar kont gegeven, en ze al brullend en roepend letterlijk de trailer ingetrokken.