Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammyoo schreef:F_Orumster schreef:@ Colway, het is iig geen allemans trailer, er zullen weinig mensen meer geld aan een trailer uitgeven dan aan wat het paard heeft gekost.
Onze trailer heeft ongeveer hetzelfde gekost als onze vijf paarden bij elkaar bij aanschaf / dekgeld

Feanyth schreef:Alles kan kantelen. En een crashtest rapport vind ik zeker ook belangrijk. Met de drukte van het verkeer deze dagen is het fijn om te weten dat je paard(en) tot op zekere hoogte veilig is als er bijvoorbeeld een auto achterop botst of iets dergelijk.
Esperanza schreef:Feanyth schreef:Alles kan kantelen. En een crashtest rapport vind ik zeker ook belangrijk. Met de drukte van het verkeer deze dagen is het fijn om te weten dat je paard(en) tot op zekere hoogte veilig is als er bijvoorbeeld een auto achterop botst of iets dergelijk.
Ik las wat over een crashtestrapport? Volgens mij zijn die er van geen enkel merk. Dus daar kun je bij deze trailer wel een punt van maken, maar het lijkt me in dit geval dus een rare eis.
Mochten er wel van deze rapporten bestaan van paardentrailers, dan hoor ik dat graag!

Loetie84 schreef:Sammyoo schreef:
@ Colway, het is iig geen allemans trailer, er zullen weinig mensen meer geld aan een trailer uitgeven dan aan wat het paard heeft gekost.
Onze trailer heeft ongeveer hetzelfde gekost als onze vijf paarden bij elkaar bij aanschaf / dekgeld
[/quote]Citaat:Wat maakt deze trailer zo duur?
Maar daar gaat het natuurlijk niet altijd om. Tis maar net wat je belangrijk vind en er voor uit wil geven. Wij vonden het belangrijk om een goede, betrouwbare trailer aan te schaffen omdat we veel en lang weg zijn. Verder hadden we geen zin in de kosten die vaak komen kijken bij een tweede handsje. En smeer het eens over 15 jaar, dan is het vaak niet eens zo duur.Citaat:Die kopen voor de helft liever een bewezen merk, maar dan tweedehands.

maar we dwalen af 
Loetie84 schreef:CK88 schreef:Nog geen 1 gehoord die vergelijkbaar is. Dus alluminium vloer, volpolyester, 2 paards en met deze luxe. Ik ben gewoon benieuwdMeesten is een vanaf prijs, komen de opties er nog bij.
Wat vind jij 'deze luxe' dan? Want 5-10 liter stromend water is niks natuurlijk en dat raam lijkt me ook niet fijn. Dan zien ze te veel. Want de rest die je opnoemt heeft mijn trailer allemaal alluminium vloer, optie volpolyester of aluminium opbouw, 2 paard, zadelkamer, voerbakken voor minder dan 7000,-. Verder standaard hengstenrek, standaard kussens aan de zijkanten, anti-slipvloer, paniek-dingen aan de buitenkant om de stangen voor te laten zakken als ze er overheen zijn gesprongen...
Colway schreef:Oh ja, dat zijn mooie trailers inderdaad, nog niet heel bekend toch?

Loetie84 schreef:Cheval Liberte, meen uit mijn hoofd dat ie compleet 6,5 was en dat de polyester goedkoper was dan de alu (die wij dus hebben) Alles zit er standaard op, dus er komen geen opties meer bij. Enige verschil met 'jouw' trailer zijn de ramen en het stromende water. Beide vind ik wel 'luxe' maar het water is veel te weinig om er wat aan te hebben (ik heb standaard 40 liter bij me) en de ramen moet je nog maar zien of je paard het leuk vind of niet! Verder hebben we een ruime zadelkast waar makkelijk 2 zadels, 2 BP's en 2 paar laarsen in gaat...

Ariebren schreef:En wat de meeste mensen vergeten met zo'n oudere tweede hands trailer ??
De status van het onderhoud
Een nieuwe trailer kost meestal al tegen de 10.000 euro, sommige zelfs meer.

ikke schreef:Dan moet je deze hebben, ben je helemaal zelf verantwoordelijk voor de staat waarin je ermee gaat rijden:
http://link.marktplaats.nl/587590294