Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

farahtjuh

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:24

vind hem wel heel erg licht
kunnen ze hem ook maken in anderhalf ? of in 1 paards?
en moet alles er in zitten of kun je dat zelf nog bepalen

( mag ook antwoorden via PB)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:50

F_Orumster schreef:
@ Colway, het is iig geen allemans trailer, er zullen weinig mensen meer geld aan een trailer uitgeven dan aan wat het paard heeft gekost.

Onze trailer heeft ongeveer hetzelfde gekost als onze vijf paarden bij elkaar bij aanschaf / dekgeld :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:56

Sammyoo schreef:
F_Orumster schreef:
@ Colway, het is iig geen allemans trailer, er zullen weinig mensen meer geld aan een trailer uitgeven dan aan wat het paard heeft gekost.

Onze trailer heeft ongeveer hetzelfde gekost als onze vijf paarden bij elkaar bij aanschaf / dekgeld :D

Idd, gemiddeld paard van een recreatieruiter kost toch echt wel wat minder dan een nieuwe trailer hoor :P

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:33

Colway schreef:
F_Orumster schreef:
Rond de 10 is al ergens genoemd.

Vind ik niet echt een 'betaalbare' prijs. is voor veel mensen toch echt veul te veul, maar snap wel dat ie zo duur is, had hem niet lager

Wat maakt deze trailer zo duur?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:34

Feanyth schreef:
Alles kan kantelen. En een crashtest rapport vind ik zeker ook belangrijk. Met de drukte van het verkeer deze dagen is het fijn om te weten dat je paard(en) tot op zekere hoogte veilig is als er bijvoorbeeld een auto achterop botst of iets dergelijk.

Ik las wat over een crashtestrapport? Volgens mij zijn die er van geen enkel merk. Dus daar kun je bij deze trailer wel een punt van maken, maar het lijkt me in dit geval dus een rare eis.

Mochten er wel van deze rapporten bestaan van paardentrailers, dan hoor ik dat graag!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:41

Esperanza schreef:
Feanyth schreef:
Alles kan kantelen. En een crashtest rapport vind ik zeker ook belangrijk. Met de drukte van het verkeer deze dagen is het fijn om te weten dat je paard(en) tot op zekere hoogte veilig is als er bijvoorbeeld een auto achterop botst of iets dergelijk.

Ik las wat over een crashtestrapport? Volgens mij zijn die er van geen enkel merk. Dus daar kun je bij deze trailer wel een punt van maken, maar het lijkt me in dit geval dus een rare eis.

Mochten er wel van deze rapporten bestaan van paardentrailers, dan hoor ik dat graag!

Er zijn wel tests maar dan gaat het om de veiligheid van de personen in de auto en niet om de veiligheid van de lading. Tenminste dat is wat ik kan vinden.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:05

Klopt, maar zoals ik het lees in de post van Feanyth heeft ze het over de veiligheid van de paarden. En het is een verkeerde aanname om de denken dat die crashtesten wel gedaan zijn met de trailers die nu al op de markt zijn....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:44

Loetie84 schreef:
Sammyoo schreef:

Idd, gemiddeld paard van een recreatieruiter kost toch echt wel wat minder dan een nieuwe trailer hoor :P[/quote]
Een gemiddelde recreatieruiter gaat volgens mij doorgaans niet voor een gloednieuwe trailer. Dat zijn vaak de sport gerichte ruiters

Citaat:
Wat maakt deze trailer zo duur?

Luxe & Design? carvans etc koste ook vaak klauwen vol geld terwijl veel dingen er 'plastic fantastic' uitzien

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:54

Maar ook genoeg hobby-sport-ruiters hebben niet standaard een paard in de gang staan van 10.000. En daar rijden er toch ook genoeg van met een nieuwe trailer ;) Maar daar gaat het natuurlijk niet altijd om. Tis maar net wat je belangrijk vind en er voor uit wil geven. Wij vonden het belangrijk om een goede, betrouwbare trailer aan te schaffen omdat we veel en lang weg zijn. Verder hadden we geen zin in de kosten die vaak komen kijken bij een tweede handsje. En smeer het eens over 15 jaar, dan is het vaak niet eens zo duur.

Vind alleen dat je niet kunt stellen dat een trailer van 10.000 'betaalbaar' is voor de gemiddelde paardenbezitter. Die kopen voor de helft liever een bewezen merk, maar dan tweedehands. Mensen met genoeg geld zullen voor iets meer waarschijnlijk ook kiezen voor een merk dat zichzelf al bewezen heeft in de loop van de jaren...
Vind het dus nogal duur voor een trailer die zichzelf nog waar moet maken op de markt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:59

Citaat:
Die kopen voor de helft liever een bewezen merk, maar dan tweedehands.

Voor 5000 heb je een bewezen nieuwe trailer ;-)

Maar goed, ieder z'n ding inderdaad. ik zou juist nooit een nieuwe trailer kopen, of auto, o.i.d. Vindt dat juist zonde van m'n geld aangezien je met slim zoeken en een beetje verstand ook goede waar kan kopen, maar dan een stuk voordeliger ;-)

Maar inderdaad, 10.000 is niet 'betaalbaar' voor de gemiddelde paardenbezitter. En dat was mijn punt ook :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:04

5000, tweepaards? van hout ja :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:09

ja oke, maar er zijn mensen die daar de voorkeur aan geven ;-) maar we dwalen af

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:11

Op beide punten geef ik je gelijk ;)

Ontopic: had ik al gezegd dat ik hem ook niet zo mooi vind?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 14:32

Loetie84 schreef:
CK88 schreef:
Nog geen 1 gehoord die vergelijkbaar is. Dus alluminium vloer, volpolyester, 2 paards en met deze luxe. Ik ben gewoon benieuwd :) Meesten is een vanaf prijs, komen de opties er nog bij.

Wat vind jij 'deze luxe' dan? Want 5-10 liter stromend water is niks natuurlijk en dat raam lijkt me ook niet fijn. Dan zien ze te veel. Want de rest die je opnoemt heeft mijn trailer allemaal alluminium vloer, optie volpolyester of aluminium opbouw, 2 paard, zadelkamer, voerbakken voor minder dan 7000,-. Verder standaard hengstenrek, standaard kussens aan de zijkanten, anti-slipvloer, paniek-dingen aan de buitenkant om de stangen voor te laten zakken als ze er overheen zijn gesprongen...

Welke heb je dan?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:44

Cheval Liberte, meen uit mijn hoofd dat ie compleet 6,5 was en dat de polyester goedkoper was dan de alu (die wij dus hebben) Alles zit er standaard op, dus er komen geen opties meer bij. Enige verschil met 'jouw' trailer zijn de ramen en het stromende water. Beide vind ik wel 'luxe' maar het water is veel te weinig om er wat aan te hebben (ik heb standaard 40 liter bij me) en de ramen moet je nog maar zien of je paard het leuk vind of niet! Verder hebben we een ruime zadelkast waar makkelijk 2 zadels, 2 BP's en 2 paar laarsen in gaat...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:51

Oh ja, dat zijn mooie trailers inderdaad, nog niet heel bekend toch?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:56

Colway schreef:
Oh ja, dat zijn mooie trailers inderdaad, nog niet heel bekend toch?

Nee inderdaad. Nog niet super bekend. Maar een leuke betaalbare trailer voor de recreatieruiter die veel gebruik maakt van de trailer! En ze zijn er al wel een tijdje hoor. Stalgenoot heeft de versie met men-ding voorop en is al bijna 10 jaar oud. ziet er nog super uit (behalve dan dat het een ouder model is, zie je er niks aan).

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:33

En wat de meeste mensen vergeten met zo'n oudere tweede hands trailer ??

De status van het onderhoud :7

Een nieuwe trailer kost meestal al tegen de 10.000 euro, sommige zelfs meer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:43

Loetie84 schreef:
Cheval Liberte, meen uit mijn hoofd dat ie compleet 6,5 was en dat de polyester goedkoper was dan de alu (die wij dus hebben) Alles zit er standaard op, dus er komen geen opties meer bij. Enige verschil met 'jouw' trailer zijn de ramen en het stromende water. Beide vind ik wel 'luxe' maar het water is veel te weinig om er wat aan te hebben (ik heb standaard 40 liter bij me) en de ramen moet je nog maar zien of je paard het leuk vind of niet! Verder hebben we een ruime zadelkast waar makkelijk 2 zadels, 2 BP's en 2 paar laarsen in gaat...

Bij 10 tot 15 liter heb je het eerder of de mogelijkheid om het paard af te spuiten.

Denk aan easywasher of horseriend dirtworker, die hebben ook max 15 liter en kun je 2 paarden afspuiten.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:51

ik vind net een caravan, en lijk me niet handig om elke keer over de dissel moet bij je spullen te moeten komen.
en vind hem erg laag bij de grond, dus niet geschikt voor onze hoge drempels hier in het dorp.
Afbeelding
achterkant zit 'lijkt zo' meteen op de grond als je over een hoge drempel rijd.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:56

Moet je eerlijk toegeven, onze nieuwe Bockman Master was boven de 10, had wel enkele dure opties, maar nog niet eens alle. Wel dezelfde luxe als deze trailer, muv het stromende water.
Vind het een errruugg gave trailer. Mijn vader had 1000 keer liever deze gehad ipv de Master, wij zijn wel van het futuristische :j
ik heb alleen nog nergens echt een prijs of merk zien staan, dus vertel :j

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:56

Ik vind hem mooi maar te duur.
Verder hoef ik geen zadelkamer en voerbak maar heb ik daar liever de ruimte.

Veiligheidsstangen die vanaf de buitenkant open kunnen wil ik wel.

Dus voor bijna de helft heb ik naar wens een nieuwe bockman.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:39

Ariebren schreef:
En wat de meeste mensen vergeten met zo'n oudere tweede hands trailer ??

De status van het onderhoud :7

Een nieuwe trailer kost meestal al tegen de 10.000 euro, sommige zelfs meer.

Dan moet je deze hebben, ben je helemaal zelf verantwoordelijk voor de staat waarin je ermee gaat rijden:
http://link.marktplaats.nl/587590294

Been there, done that.........

Wat het onderwerp betreft, zo spannend is deze trailer niet, aangezien ie, behalve het uiterlijk, niks biedt wat niet allang te koop is.
Wat iemand daarvoor uit wil geven moet iemand zelf bepalen. Voor een echt goede trailer betaal je toch echt richting 10 mille, met alle toeters en bellen die ierdereen er pretendeert op te willen hebben.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:01

Toch weet ikke het weer leuk te brengen. :7

Heb tig jaar geleden ook zo'n project gedaan.
Een Westfalia, alles eraf gesloopt en weer opnieuw opgebouwd.
En de meeste kosten zaten toch in de veren, schokdempers en dure bodemplaat.
Heb er nu nog spijt van de energie en het geld wat ik erin gestoken had.

Maar heb je nog een oude trailer met goed houtwerk ??
Voor die 250 euro een goede oplooprem, banden, en nog wat te hergebruiken materiaal.
De trommel remmen met inhoud ?
Veren, schokdempers.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:26

ikke schreef:
Dan moet je deze hebben, ben je helemaal zelf verantwoordelijk voor de staat waarin je ermee gaat rijden:
http://link.marktplaats.nl/587590294

Kun hem we zo futuristisch maken als je zelf wilt :+

Zit me te bedenken. Stel, je automatische drinkbakje werkt niet goed meer en er blijft water lopen. Heb je naast je solarium ook nog meteen een zwembad. :Y)