En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:14

git schreef:
Ik vind dit echt een gevalletje jammer dan, ts als jij het gevoel hebt dat dit echt jouw paardje is, en je het dier graag zelf wil houden zou ik dat doen. Draai de rollen eens om als jij je paard had verkocht, zou je het waarschijnlijk ook niet terug krijgen of kunnen kopen. De oude eigenaresse heeft niet goed nagedacht over de verkoop van haar paard, maar ja, je moet altijd eerst heel goed nadenken voordat je verkoopt, want inderdaad verkocht is verkocht.

Precies zoals ze zeggen, van ruilen komt huilen :')
Dus vind ik dat ze beter kon nadenken of ze dit wel wou.
Nu is het te laat, dus kan ook niet meer geruild worden als de nieuwe eigenaresse het paard zelf wilt behouden.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:18

En voor hetzelfde geld geef je je paard wel terug, bedenkt ze zich weer, en verkoopt ze hem aan iemand anders, ts dan kan je jezelf toch ook voor je hoofd slaan?
Een oude dame uit Duitsland leerde mij ooit het spreekwoord" goedheid is domheid" en erg genoeg komt het vaak uit. Geen medelijden met de verkoopster, dat heeft ze met jouw ook niet, anders zou ze het paard nooit terug vragen.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:20

Dat sentimentele gedoe...

Het doet er toch helemaal niet toe wat voor band iemand heeft met dat paard? Dan kan iedereen die iets verkoopt dat wel terug gaan vragen, want iedere verkoper heeft een langere/diepere 'band' met datgene wat hij verkoopt dan de nieuwe eigenaar.

TS, ik zou als ik jou was mezelf afvragen in hoeverre dit paardje voldoet aan je wensen, en hoe je financiëel zit. Je zou bijvoorbeeld het dubbele kunnen vragen wat jij ervoor betaald hebt, en dan een nog veeeeeeeel leuker/beter paardje kunnen kopen. Dan zijn jullie alletwee blij.

Maar als je je geen leuker paardje voor kunt stellen dan deze, en je echt het gevoel hebt een lot uit de loterij te hebben, dan moet je hem gewoon houden.

Die oude eigenaresse komt er wel overheen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:23

AnnikaRemi schreef:
HoiHoi allemaal,

Ik heb sinds zondag een paardje van 3,5 en het is een kruising Tinker x Pinto.. hij is nog onbeleerd..
Ik heb nu al een band met hem, hij weet ook wie ik ben, hij komt naar me toe gelopen.. Toen
ik plots vandaag bericht kreeg van de oude eigenaresse van mn paardje, hij heet trouwens Tiamo.
Ik las het mailtje en ik dacht waarom komt ze daar nu mee.. ze zei dat ze een verkeerde beslissing had genomen
omdat ze hem al vanaf 6 maanden heeft dus zij ook een enorme band met hem heeft/had.. Dus nu zit ik heel erg
te twijfelen. de een zegt als je hem wilt houden hou je hem, maar de ander zegt ik zou hem terug geven(natuurlijk niet gratis)
want ik heb er zelf ook voor betaald.. Maar heeft iemand hier ervaring mee of weet wat ik hiermee kan doen?
want ik wil Tiamo echt niet kwijt gewoon..

Groetjes Annika

Doe niet zo raar, jij heb hem gekocht dan is hij van jou en je doet ermee wat je wilt dus als je m niet terug wilt verkopen dan hebben ze pech, hadden ze m maar niet moeten verkopen. Dus hoezo bang of blabla ik wil m niet kwijt, dat heb je zelf in de hand want hij is van jou.

Die mensen, pff rare mensen zeg, een paar dagen later spijt hebben en dan jou mailen om te zeggen dat ze een verkeerde beslissing hadden genomen dikke pech voor ze.

Ga jij aub lekker genieten van je leuke lieve paardje, als je nu al een dikke band hebt dan moet je ervan genieten en er blij mee zijn.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-12-11 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:24

LindyH schreef:
Dat sentimentele gedoe...

Het doet er toch helemaal niet toe wat voor band iemand heeft met dat paard? Dan kan iedereen die iets verkoopt dat wel terug gaan vragen, want iedere verkoper heeft een langere/diepere 'band' met datgene wat hij verkoopt dan de nieuwe eigenaar.

TS, ik zou als ik jou was mezelf afvragen in hoeverre dit paardje voldoet aan je wensen, en hoe je financiëel zit. Je zou bijvoorbeeld het dubbele kunnen vragen wat jij ervoor betaald hebt, en dan een nog veeeeeeeel leuker/beter paardje kunnen kopen. Dan zijn jullie alletwee blij. Maar als je je geen leuker paardje voor kunt stellen dan deze, en je echt het gevoel hebt een lot uit de loterij te hebben, dan moet je hem gewoon houden.

Die oude eigenaresse komt er wel overheen.

Zou ik ook doen ''als'' je de stap neemt!
Als het paard écht zo belangrijk voor haar is, doet ze dat wel!
En hoef je ook niet bang te zijn voor eventueel een hoger bod, want ik neem aan als ze dat daarvoor doet, dat ze ook winst wilt maken.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:24

Wat Git zegt, heb ik ook wel eens gehoord: paard verkocht, koper 1 heel blij maar verkoper 2 in tranen. Dus paard terug naar verkoper1.
Dan krijgt 2 spijt van het teruggeven. Ruzie, ruzie, ruzie. Uiteindelijk houdt 1 het paard en koopt 2 een andere.
1 Dolblij, maar na een paar maanden bedenkt ze zich toch weer en verkoopt ze het paardje alsnog. Aan een nummer 3, want 2 heeft intussen ook een ander paard.....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:26

Eastpak schreef:
Misschien kan je afspreken dat ze mag langskomen wanneer ze wilt of dat ze haar in een pension kan nemen voor 1 dag per week (of..) tegen een klein bedrag, wanneer jij niet kan? :) Het is jou paard, dus jij moet beslissen...

Dat zou ik niet doen hoor daar komt gedonder van, verkocht is verkocht.

Je zou kunnen aanbieden dat ze je paard af n toe komt opzoeken.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-12-11 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:28

Laat haar anders een bod doen.

Dan behandel je het gewoon als iemand die een bod op je paard doet, en dan kun je kijken of het je dat waard is.

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:30

Ragdollcat schreef:
Eastpak schreef:
Misschien kan je afspreken dat ze mag langskomen wanneer ze wilt of dat ze haar in een pension kan nemen voor 1 dag per week (of..) tegen een klein bedrag, wanneer jij niet kan? :) Het is jou paard, dus jij moet beslissen...

Dat zou ik niet doen hoor daar komt gedonder van, verkocht is verkocht.

Je zou kunnen aanbieden dat ze je paard af n toe komt opzoeken.

Krijg je straks het gezeik dat ze geen afstand kan doen van het paard.
Staat ze 4x per week voor de stal van het paard. :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:33

Tendance schreef:
Zo zie jij het Russel, maar zo zie ik het niet. Blijkbaar was je band zwak genoeg om het dier te verkopen, dus verkocht is verkocht.

Ja zo denk ik er ook over, zo gek zijn ze ook weer niet op dat beest, anders zouden ze niet eens over de verkoop hadden gedacht.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:34

Ik heb niet alles gelezen in dit topic, maar weet je nu precies waarom de verkoper spijt heeft?

Als ze daar goede redenen voor heeft en duidelijk kan aangeven dat ze een foute keuze maakte door te verkopen of dat de omstandigheden veranderd zijn, zou ik er toch nog eens goed over na denken.

Jij hebt dit paard pas 3 dagen, zij heeft hem 3 jaar gehad, dus haar band met hem zal toch dieper zijn dan de jouwe, als je reeel kijkt. Natuurlijk kun je al heel gek zijn op dit paard en een klik voelen, maar ik vraag me af of je band na 3 dagen zo sterk is dat je er geen afstand meer van zou kunnen doen. Jullie hebben immers nog nauwelijks een geschiedenis samen.

Probeer je eens in haar te verplaatsen, stel dat het omgekeerde het geval was ... dat jij een paard hebt verkocht of hebt moeten verkopen, waarna je echt enorme spijt en verdriet krijgt. Zou jij dan niet ook heel graag dat terug willen draaien?

Nogmaals, het is absoluut je eigen keuze wat je gaat doen en ik geloof absoluut dat je heel gek bent met dit paard, maar ik zou zeker goed nagaan waarom ze hem terug wil en dan bekijken of je daar toch in mee wilt gaan als ze goede redenen heeft en je de indruk hebt dat het paard het bij haar (ook) goed heeft. Uiteraard tegen terugbetaling van de koopsom.

Sterkte met het maken van je keuze! Erg jammer dat je hier mee geconfronteerd wordt in plaats van onbezorgd te kunnen genieten van je nieuwe paard ... :(:)

mickydo

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:47

Ik heb niet het hele topic door gelezen..

maar TS jij hebt dit paardje ook niet zonder reden gekocht, je bent er op gevallen en je hebt er een klik mee, al dat gel*l hoe zielig het wel niet is voor de vorige eigenaar... tsja had ze hem niet moeten verkopen !

Paard is nu van jou , dus als jij hem wilt houden , dan doe je dat.. En ik zou als ik in jou schoenen stond geen enkel schuldgevoel hebben tegenover de vorige eigenaar....
Je hebt niets met haar ( neem ik aan het is toch geen vriendin van je ofzo ) dus waarom zou je rekening houden met een wild vreemde ?? verkocht is verkocht.. Wat de rede van verkoop dan ook is geweest .

En juist door dit soort gedoe , heb ik een jaar of 4 geleden tijdig besloten de verkoop van mijn paard toen niet door te laten gaan. Omdat ik wist dat ik niet zonder hem kon. En ik ben nog steeds blij dat ik dat niet gedaan heb !

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:59

Ik persoonlijk zou hem terug geven..

Ik heb zelf de verkeerde keuze gemaakt door mijn pony te verkopen. Ik wíst dat ik hem zou missen, maar ik had niet verwacht dat het zo erg zou zijn dat ik er depressief van zou worden. Hele verhaal hebben jullie niks aan, maar ik heb er onwijs veel spijt van en zou mijn paardje heel graag terug willen. Maar daar heeft ie zo'n fijner huis (boerderij, groot weiland etc.) dat ik niet egoïstisch ga zijn.. Ik heb echt de verkeerde keuze en daar heel veel spijt van, wat betekent dat ik de vorige eigenaar erg goed kan begrijpen! Als het mij zou overkomen zou ik hem terug geven, want ik weet hoe het voelt..

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:13

@ts, al iets beslote-?

Ikzelf zou het paardje gewoon houden..
Hoezo na 2 of 3 dagen geen klik/band?
Mijn draver en ik waren al een team bij eerste ontmoeting.. heeft uiteindelijk lang geduurd dat ze hem aan mij wou verkopen, maar die band is er nog steeds na die 6,5jaar..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:55

Ik zeg niet dat je geen klik hebt na 3 dagen (ik had zelf met mijn nieuwe paard ook direct een klik), maar een diepe band bouw je op door de tijd en door dingen die je samen meemaakt, dus die kan er in mijn ogen na een paar dagen nog niet zijn ... (wat niet wil zeggen dat ik daarom vind dat TS het paard maar zou moeten teruggeven, da's echt haar eigen keuze en die respecteer ik).

Maar het verbaast me dat bijna niemand hier zich kan verplaatsen in de gevoelens van de verkoper .... het zal jezelf maar overkomen dat je (al dan niet door gewijzigde/slechte omstandigheden) je paard verkoopt en daarna vreselijk spijt hebt ...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:56

Ik kan me er best in verplaatsen, maar zou dan ook begrijpen, dat ik pech heb!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:57

Waarom zou je je paard terug verkopen? :o
Je wilt hem toch niet kwijt?
Ik zou niet eens twijfelen..

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:00

Oh als iemand me meer zouden bieden, dan ik betaald heb, dan wil ik er best over nadenken hoor!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:52

Ik snap de TS wel een beetje hoor. Die voelt zich blijkbaar schuldig omdat de oude eigenaresse haar nieuwe paard zo erg mist.
Je bent niet verplicht jouw gekochte paard terug te geven, dat allereerst! Verkocht blijft verkocht. Maar snap dat hier ook veel emoties om de hoek komen kijken.
Het is een leermoment voor de verkoopster. Dat ze beter moet nadenken voor ze daadwerkelijk een volgende keer tot actie over gaat.
Maar even heel gemeen gedacht nu hé? Excuse me :o Zou het misschien kunnen dat de eigenaresse een evt andere koopster heeft gevonden die er meer voor wil betalen? En dat ze dáárom je paard terug wil?
Ja sorry.. ik ga tegenwoordig niet meer helemaal van de eerlijke mens uit na niet al te beste ervaringen..
En nu weer positief gedacht vanuit de juiste intentie: Anders stel je voor dat de eigenaresse mag komen kijken wanneer ze wil? Of spreek je bepaalde dagen af waarop ze mag komen kijken?
Ik kan de keus niet voor jou maken hoe je op de reactie van deze mevrouw gaat reageren, maar persoonlijk zou ik hier niet te lang over nadenken :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:18

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, en jammer genoeg lijkt het alsof deze herberg vol wantrouwen zit.

Ik weet niet meer wie het zei in dit topic 'goedheid is voor de domme' (of zoiets) in mijn ogen is dat een verbitterde opmerking. Ik geloof in 'Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:27

Sleeper schreef:
Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten, en jammer genoeg lijkt het alsof deze herberg vol wantrouwen zit.

Ik weet niet meer wie het zei in dit topic 'goedheid is voor de domme' (of zoiets) in mijn ogen is dat een verbitterde opmerking. Ik geloof in 'Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet'

Je paard verkopen terwijl je hem stiekem niet kwijt wil?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:25

simodi schreef:
Maar het verbaast me dat bijna niemand hier zich kan verplaatsen in de gevoelens van de verkoper .... het zal jezelf maar overkomen dat je (al dan niet door gewijzigde/slechte omstandigheden) je paard verkoopt en daarna vreselijk spijt hebt ...

ik kan mij er juist heel goed in verplaatsen aangezien ik vorige week mijn grote liefde verkocht heb

maar wat is de reden van verkoop? en nogmaals, verkopen doe je meestal ook met een aanloop
en in deze tijd van de paarden economie is een paard meestal niet snel verkocht dus bedenktijd zat
de verkoopster had gewoon beter moeten beseffen wat ze deed, en niet dat achteraf geneuzel
daar richt ze alleen maar ellende mee aan

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:36

Magrathea schreef:
Sleeper schreef:

Je paard verkopen terwijl je hem stiekem niet kwijt wil?

En hiermee leg je het bij een ander en het gaat om jezelf :)*

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:46

@ simodi. IK kan me ook heel goed indenken hoe de vorige eigenaar zich voelt, maar nogmaals normaal gesproken gaat er een heel proces aan vooraf voordat je besluit een paard te verkopen.
Het feit dat de verkoopster het paard 3 jaar heeft gehad lijkt me al genoeg om over na te denken waarom of waarvoor het misschien beter was om het paard te verkopen..
Wat de omstandigheden ook waren of zijn de verkoopster had altijd nee kunnen zeggen tegen de verkoop. Heeft ze niet gedaan..

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:01

Sorry, maar ik zou hem niet terug doen. Jij kent hem nog niet zo lang, maar je hebt al wel een klik en een band met hem. Jij bent heel blij met je paardje, en ik weet eigenlijk zeker dat jij hem niet weg wil doen, maar dat je gewoon heel erg medelijden met de vorige eigenaar/verkoper.

Dit klinkt misschien heel hard, maar dit heb ik jammer genoeg ook moeten leren: Met medelijden bereik je niks, volg je eigen weg en maak je eigen keuzes. Laat je niet sturen door de mensen om je heen. Het is niet leef je leven, maar maak je leven.

En als jij gek bent met je paardje, is dat ook een deel van je leven. Het kan zijn dat hij ook een deel van het leven was van de vorige eigenaar, maar zij heeft dat hoofdstuk van haar leven afgesloten, het hoofdstuk met dat paard.

Dus, houd je nieuwe paardje en leg het vriendelijk uit aan de verkoper.